Stinis Olsson skrev 2010-10-11 07:54:03 följande:
Men är det möjligt överhuvudtaget?
Jag minns när jag flyttade till frankrike första gången och jobbade extra som barnflicka, så lustiga prioriteringar jag tyckte de gjorde i skolan. Vilka tunga läxor och inga roliga/barnsliga läromedel.
Men visst fick vi också lära oss skriva skrivstil i skolan? Fast det lades väl ingen direkt vikt vid det.
Annan fråga jag har... ni som har flera barn hur funkar det att flyga/resa själv med dem? Det blir ju bara någon timmes flyg mellan frankrike och sverige men nästa år har jag två och är lite fundersam över hur det ska fungera. Vill kunna ta mig till sverige när jag vill men det kanske inte är så lätt med två riktigt små...

När de får arbetsblad med bokstäverna är det tre varianter, stor tryckbokstav, liten tryckbokstav samt liten skrivstilsbokstav. Sedan skall de ofta hitta en bokstav i en text, och då är den texten skriven med skrivstil.
Apropå resan, så har jag rest själv till USA med mina två när de var nästan fem och nästan två. Det var jobbigt men gick trots allt bra. Beroende lite på hur stora dina barn är så borde en så kort resa gå utan större problem. Hade valet stått mellan att åka själv med två barn eller att stanna hemma hade jag inte tvekat att åka!