• Färna

Vi som spelar på en PS3

Skulle vara kul att se om det är några här som är flitiga användare av sitt Playstation 3! :)

Jag själv lirar FIFA 10, NHL 10 och CoD ; Modern warfare.

Längtar tills FIFA 11 och NHL 11 kommer ut i butik - blir att köpa direkt!:) 

• Svar på tråden Vi som spelar på en PS3
  • Onkel Panter

Har bland annat önskat mig God of War Collection och 3D Dot Game Heroes i julklapp, så vi får se vad tomten kommer med i år. :D

• Ångan

Jag brukar sitta och lira lite när de andra somnat eller hittat på något annat.
    Lirar just nu mest GT5. Annars är det Bad Company 2, Medal of Honor Tier 1, F1 2010, Assassins Creed 2, Uncharted 2 osv.
    Gillar även FIFA och NHL, dock har jag inget utav de senaste spelen tyvärr.

Adda gärna om ni spelar nå liknande
    psn: det_e_jag

• Onkel Panter

Jag ska låna Assassin's Creed och Uncharted (har inte spelat dem ännu) av en kompis till helgen, så nu blir nog PS3:an flitigt aktiv ett tag framöver. 

• snoskottare

Köp FIFA!! Det är skitbra. 

• glasmeister

Ps3an dog..... Får ta ner reserven! man bör alltid ha två hemma!

• zd82

Har spelat klart Assasin's creed brotherhood nu och är både imponerad, men även lite besviken. Känns på något sätt lite kort och jag hann aldrig slutföra vissa sidouppdrag innan huvudstoryn tog slut....får nog spela om det ge det en ny chans.

• abraxe

Vi är inne på att köpa en spel konsol och det blir nog en PS3 då jag gillar PS. Men en liten fråga, vilka spel finns det som man spelar mot vandra typ mario cart och så? Finns det inte nån sega igelkotten (sonic?) spel typ?

• AndreasK

Spelar Bad company 2 och GT 5

Nick: Lill-Kreian

• Snogge

Körde en hel del Modern Warfare men slutade pga att alla höll på med QS. Nu är det bara Black Ops för hela slanten... Vansinningt kul med Capture the flag läget.. Tycker Blops är 100ggr bättre balanserat än MW och sniperklass är precis så svårt som det ska vara och det används inte granatkastare i samma utsträckning 

Nick: Snogge  

• Käft

Nu har jag fixat en användare på detta forum enkom för att kunna skriva i den här tråden. Blev inspirerad när jag upptäckte att det fans en tråd ang. detta i forumet. Har precis flyttat och inte fått upp Ps3an än, men spelade tidigare så mycket MW2 som jag kunde, efter att ha blivit bannlyst (varför ska vi inte här gå in på) från att sätta igång nerladdade Final Fantasy VII i rent nostalgi syfte. Lite OT men ni som spelar Black Ops hur mycket bättre/roligare än MW2 tycker ni det är?

Nick: johsig 

• Färna

Haha kul att höra som TS!!:)

Jag vet en som tycker BO är bättre än MW - men har ju läst så mycket skit om BO så man vet aldrig.. Men har en som kör de och han gillar de hårt!:)

• BTD

Jag kör mest BFBC2, men har funderat på BO.
    Någon som gillar bO?

• Snogge

Jag tycker Black Ops (PS3) är riktigt kul och särskilt CTF delen. Om jag ska hitta något negativt så är det balanseringen av lagen som ofta blir ojämn av någon anledning. Hamnar man dock i en jämn kamp om flaggorna så är det riktigt skoj. Tycker det är synd att host migration fungerar halvdant för många dåliga förlorare hoppar bara ur när det går dåligt. Spelade aldrig MW2 men mycket MW som jag som sagt tröttnade rejält på när jag konstant blev överkörd av folk med snipergevär i både närkamper och på avstånd.  

• Ångan
    abraxe skrev 2010-12-17 20:40:42 följande:
    Vi är inne på att köpa en spel konsol och det blir nog en PS3 då jag gillar PS. Men en liten fråga, vilka spel finns det som man spelar mot vandra typ mario cart och så? Finns det inte nån sega igelkotten (sonic?) spel typ?
    Du kan spela sonic på PS3. Fixade första Sonic the Hedgehog via ps store här om dagen.
    Annars är det väl crash team racing som är mest likt mario cart osv.

Lirar annars fortfarande BC2, ska fan upp i lvl50 innan jag ger mig hehe.
    Hoppas ha fixat detta innan battlefield 3 släpps i höst.

Vad har vi annars för balla spel att se fram emot?
    Som sagt, Battle field 3, uncharted 3, shift 2, fifa/nhl spel...
    Vad har jag missat?

psn: det_e_jag
  • Färna

FIFA 11 är ingen höjdare faktiskt.. Kassa online-servrar, svårt att avlossa skott å lyckas med finter.. Annars skoj!:)

NHL 11 har jag bara lirat lite då å då, så om de kan jag inte säg mer om än att vissa ES lag inte har riktiga laguppställningar!:(

Tror ja ska köpa BF3 i höst.. Men har aldrig spelat Bf på ps3 så är lite osäker.. Lirar dock MW2.. Va tror ni?:)

• Ångan
    Färna skrev 2011-03-08 20:10:43 följande:
    FIFA 11 är ingen höjdare faktiskt.. Kassa online-servrar, svårt att avlossa skott å lyckas med finter.. Annars skoj!:)

NHL 11 har jag bara lirat lite då å då, så om de kan jag inte säg mer om än att vissa ES lag inte har riktiga laguppställningar!:(

Tror ja ska köpa BF3 i höst.. Men har aldrig spelat Bf på ps3 så är lite osäker.. Lirar dock MW2.. Va tror ni?:)
    Har kört både MW2 pch BC2 och tycker att BC2 är mycket bättre, speciellt online. Betydligt större baner, du kan skjuta sönder hus osv, grymt skoj.
  • Käft

Så då har jag hunnit med att lira igenom story-delen i Black Ops. Helt ok faktiskt, de hade faktiskt löst hoppen i tidslinjen ganska bra vilket gav en trevlig variation av miljöer och uppdrag, men lite kort. Ska så fort jag kan ge mig i kast med online-delen, har en liten förkärlek för domination och ground war få se hur det funkar i denna utgåva. Döda zombies var ju iaf roligt...

peace out!

Svar på tråden Vi som spelar på en PS3