• Philippa

Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

Min 16 åriga son gick hemifrån kl 18.00 för att han var arg och vi hade bråkat....

Nu är kl 00:17 och han är inte hemma än...

Han lämnade både mopeden och mobilen hemma...

Polisen gör inget än på ett dygn eftersomhan gick efter ett gräl...

Jag har ringt ALLA hans kompisar och INGEN vet vart han är (säger dom)...

Han har ALDRIG gjort så här förut......

Han fick diagnosen ADHD i juni men har ej fått mediciner ännu.. han är alltid arg, på precis allt....

Är SUPEROROLIGGråter

Vad göra?????????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 18:52
    Hej¨på er alla!

Idag vid 14.30-tiden kom min son hemsläntrandes....

Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

VVVVVAAAAAA???????

Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

Men min son och jag har nu kramats och pratat ut ordentligt

Tack för allt stöd!

• Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG
  • PetraD
    MamMmAn skrev 2010-08-13 01:15:32 följande:
    Flyttade hemifrån när jag var 17 men jag är tjej. Det är stor skillnad på många killar/tjejer i den åldern,
    ja visst är det olika, och skiljer ju från person till person också
  • HaBaNiTa

Hur går det ts??? Hoppas han kmr hem snart!!! Kram på dig o va inte orolig o som någon sa tidigare så låtsas som inget hänt när han väl kmr hem för det gör han snart ska du se

• Philippa

Jag blir snart galen av oro...Rynkar på näsan

Han är fortfarande INTE hemma...

Jag har ringt BUP och krävt att få börja med medicinerna inom kort....

Hur ska jag orka?? Jag har inte sovit en blund..............Gråter

• tristania

Gör inte polisen något därför att han gick efter ett GRÄL????? Sjukt. Ring polisen igen. Jag har själv 2 tonåringar hemma, en av dom med ADHD, (vi fick medicin direkt), så jag förstår din oro.

Min pojk rymde från sin skola för 3 år sedan, var borta flera timmar, men polisen åkte ut och letade! Inte fan ska du behöva sitta och vara orolig! Ring igen till dom! Kram.

• Jenny Hä

Varför har han inte fått börja med medicin om diagnosen är ställd? Det brukar dom ju börja med på en gång så fort dom har en diagnos ju.

Polisen jobbar ju tyvärr så att man kan efterlysa först efter 24 timmar , o efter ett gräl så kan han ju hålla sig borta p.g.a grälet. Jobbigt men sant.

Lycka till, hoppas han kommer hem snart . 

• La Lola
    Mysgosmys skrev 2010-08-13 01:00:57 följande:
    Han är 16, alltså redo att flytta hemifrån...

Min bror är 16 och är ute och har sig rätt ofta hela nätterna, så det är inget konstigt i det.

Tänk själva, vad gjorde ni när ni var 16? Nog sjutton var jag ute hela nätterna... Inte efter bråk kanske, men nog är han kapabel att ta hand om sig själv. 
    Redo att flytta hemifrån?
    Ute hela nätterna?

Förvisso flyttade jag o bodde på internat under veckorna som 16-åring men det kan knappast jämföras med att flytta hemifrån för det var jag då inte mogen för.
    O var ute hela nätterna? Näe, det hände inte en endaste gång när jag bara var 16.

Klart som fan att Ts är orolig!
    O det är normalt att vara det när ens barn bara dragit!
    Om en förälder inte skulle vara orolig, ja jag skulle allvarligt undra vad det var för fel på den föräldern!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • tristania
    La Lola skrev 2010-08-13 09:59:55 följande:
    Redo att flytta hemifrån?
    Ute hela nätterna?

Förvisso flyttade jag o bodde på internat under veckorna som 16-åring men det kan knappast jämföras med att flytta hemifrån för det var jag då inte mogen för.
    O var ute hela nätterna? Näe, det hände inte en endaste gång när jag bara var 16.

Klart som fan att Ts är orolig!
    O det är normalt att vara det när ens barn bara dragit!
    Om en förälder inte skulle vara orolig, ja jag skulle allvarligt undra vad det var för fel på den föräldern!
    Håler med.

Min dotter är 15 år, skulle hon vara redo nästa sommar  att flytta hemifrån då????? Aldrig i livet. Jag förstår verkligen inte hur vissa tänker.
  • Jenny Hä

Jag tror att vissa tänker på att när dom börjar gymnasiet så är det många som flyttar till annan stad o bor själv under studietiden , så visst är det många som bor själva vid 16-17 år.

Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG