• Philippa

Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

Min 16 åriga son gick hemifrån kl 18.00 för att han var arg och vi hade bråkat....

Nu är kl 00:17 och han är inte hemma än...

Han lämnade både mopeden och mobilen hemma...

Polisen gör inget än på ett dygn eftersomhan gick efter ett gräl...

Jag har ringt ALLA hans kompisar och INGEN vet vart han är (säger dom)...

Han har ALDRIG gjort så här förut......

Han fick diagnosen ADHD i juni men har ej fått mediciner ännu.. han är alltid arg, på precis allt....

Är SUPEROROLIGGråter

Vad göra?????????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 18:52
    Hej¨på er alla!

Idag vid 14.30-tiden kom min son hemsläntrandes....

Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

VVVVVAAAAAA???????

Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

Men min son och jag har nu kramats och pratat ut ordentligt

Tack för allt stöd!

• Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG
  • La Lola
    Jenny Hä skrev 2010-08-13 10:04:00 följande:
    Jag tror att vissa tänker på att när dom börjar gymnasiet så är det många som flyttar till annan stad o bor själv under studietiden , så visst är det många som bor själva vid 16-17 år.
    Det betyder ju inte att alla de är redo att göra det.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Jenny Hä
    La Lola skrev 2010-08-13 10:08:43 följande:
    Det sa jag inte , jag sa att många gör det o klarar det . :) O jag tror det var så den som skrev det tänkte.
  • La Lola
    Jenny Hä skrev 2010-08-13 10:13:33 följande:
    Det sa jag inte , jag sa att många gör det o klarar det . :) O jag tror det var så den som skrev det tänkte.
    Det betyder fortfarande inte att de är redo.
    De har kanske inget annat val än att fixa det.

Men jag tänker inte hamna i en diskussion om detta i Ts tråd.
    Så jag ska sluta vara OT.
  • anab

Hur går det TS? Hoppas verkligen att han är hemma nu.

Men om han inte är det så ring polisen och var jobbig om det så behövs och berätta för dem om diagnosen och att han inte har fått någon medicin än, samt att han aldrig har gjort så här tidigare.

• h8him
    La Lola skrev 2010-08-13 10:08:43 följande:
    Många är redo och klarar det galant, speciellt om de har stöd hemifrån. Däremot är det synd om de som inte är redoo och som kommer vilse och som har föräldrar som inte bryr sig.

Ts, ring polisen igen. Du är orolig och de är skyldiga att hjälpa dig leta. De har olika prioriteringar och kanske förstår de bättre om du talar om att han har ADHD och inte har börjat medicinera..
  • Philippa

Hej¨på er alla!

Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

VVVVVAAAAAA???????

Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

Tack för allt stöd!

• h8him
    Philippa skrev 2010-08-13 18:50:30 följande:
    Hej¨på er alla!

VVVVVAAAAAA???????

Tack för allt stöd!
    Skönt att han är hemma igen!
  • La Lola
    Hej¨på er alla!

VVVVVAAAAAA???????

Tack för allt stöd!
    Men vad i helsike är det för idiot till pappa?!

Skönt att han kom hem!
  • Proletariatet

Jag tycker det var bra gjort av pappan. Då hade ju din son någonstans att vara där han kände sig trygg. Hade de "outat" honom kanske han hade dragit någon annanstans.
    Jag hoppas att det kommer finnas vuxna i mina barns närhet som inger förtroende, håller det de lovar och ställer upp för mina barn.  Jag kan ju säga att när jag var 16 år så var det tyvärr inga kompisars föräldrar som ställde upp om man behövde komma hemifrån lite, det var 30-åriga killar som alltid hade sprit och sängplats över. Vilket jag skulle välja till mina barn känns ganska självklart.

Nu är det inte länge sedan jag själv var 16 så det kan vara därför jag resonerar annorlunda

• La Lola
    Futurum nobis est skrev 2010-08-13 21:10:29 följande:
    Jag tycker det var bra gjort av pappan. Då hade ju din son någonstans att vara där han kände sig trygg. Hade de "outat" honom kanske han hade dragit någon annanstans.
    Jag hoppas att det kommer finnas vuxna i mina barns närhet som inger förtroende, håller det de lovar och ställer upp för mina barn.  Jag kan ju säga att när jag var 16 år så var det tyvärr inga kompisars föräldrar som ställde upp om man behövde komma hemifrån lite, det var 30-åriga killar som alltid hade sprit och sängplats över. Vilket jag skulle välja till mina barn känns ganska självklart.

Nu är det inte länge sedan jag själv var 16 så det kan vara därför jag resonerar annorlunda
    Men pappan kunde ju ha ringt Ts lite diskret o sagt "han är här o allt är bra med honom".
    O så hade han fått vara där tills han gick hem igen.
  • Echidna
    Hej¨på er alla!

VVVVVAAAAAA???????

Tack för allt stöd!
    Skönt att din son är välbehållen och att han sovit hos en kompis. Dock förstår jag att du är arg på pappan. Jag anser att han borde tagit sitt ansvar och ringt dig.  Skulle han tycka det var roligt om det varit tvärtom? Att hans son var borta och ingen sett honom, men sen visade sig att sonen varit hos en polare och ingen ringt hem t honom? Skulle inte tro det.

Iaf. Sonen är hemma och är välbehållen. Det är ju det viktigaste. Kram t ts som varit så orolig.
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Emeli
    Jenny Hä skrev 2010-08-13 10:04:00 följande:
    Jag tror att vissa tänker på att när dom börjar gymnasiet så är det många som flyttar till annan stad o bor själv under studietiden , så visst är det många som bor själva vid 16-17 år.
    Det gäller nog förhållandevis få. De allra flesta går i gymnasiet i sin hemkommun eller i någon grannkommun dit det går att pendla. Vissa väljer att gå på skolor med riksintag, naturbruksgymnasier som ligger ute på landet osv. men dessa skolor har i allmänhet elevhem knutna till sig. Jag skulle vilja säga att det är förhållandevis få som flyttar hemifrån till ett helt eget boende redan vid 16 års ålder. Det kan knappast anses normalt att en 16-åring ska ha den mognaden.

TS, jag har full förståelse för att du har varit orolig. ADHD innebär ju dessutom bristande impulskontroll. Det ökar ju risken för att något kan hända.
Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG