• Philippa

Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

Min 16 åriga son gick hemifrån kl 18.00 för att han var arg och vi hade bråkat....

Nu är kl 00:17 och han är inte hemma än...

Han lämnade både mopeden och mobilen hemma...

Polisen gör inget än på ett dygn eftersomhan gick efter ett gräl...

Jag har ringt ALLA hans kompisar och INGEN vet vart han är (säger dom)...

Han har ALDRIG gjort så här förut......

Han fick diagnosen ADHD i juni men har ej fått mediciner ännu.. han är alltid arg, på precis allt....

Är SUPEROROLIGGråter

Vad göra?????????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 18:52
    Hej¨på er alla!

Idag vid 14.30-tiden kom min son hemsläntrandes....

Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

VVVVVAAAAAA???????

Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

Men min son och jag har nu kramats och pratat ut ordentligt

Tack för allt stöd!

• Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG
  • Philippa
    Mysgosmys skrev 2010-08-13 00:47:27 följande:
    När jag var i den åldern så gjorde jag precis som din son.. Han sitter nog och kurar nånstans i ilska, det gjorde jag. 

Förstår att du är orolig, men visa för all del inte det när han kommer hem! Säg inget om polisen eller om att du har varit orolig. Skäll inte!

Min mamma betedde sig som vanligt när jag kom hem, som om jag aldrig varit borta. Då fattade jag att det faktiskt inte är värt att gå iväg sådär, whats the point om ingen märker det liksom ^^

Nu vet jag ju att hon faktiskt var orolig, hon lät bli att visa det med flit ^^ 
    Är det så jag ska göra...?? Det blir svårt att låtsas som ingenting............
  • SunnyBunny
    Mysgosmys skrev 2010-08-13 00:47:27 följande:
    När jag var i den åldern så gjorde jag precis som din son.. Han sitter nog och kurar nånstans i ilska, det gjorde jag. 

Förstår att du är orolig, men visa för all del inte det när han kommer hem! Säg inget om polisen eller om att du har varit orolig. Skäll inte!

Min mamma betedde sig som vanligt när jag kom hem, som om jag aldrig varit borta. Då fattade jag att det faktiskt inte är värt att gå iväg sådär, whats the point om ingen märker det liksom ^^

Nu vet jag ju att hon faktiskt var orolig, hon lät bli att visa det med flit ^^ 
    Ja faktiskt hur sjukt det än låter så finns det sanning i det här! Min mamma var galen, gapa och skrek, gav mig utegångsförbud osv..och trots det gjorde jag om det om och om igen. Till slut orka hon inte. Sluta visa att hon brydde sig, och sakta sluta jag med mitt sätt. Förstår såklart det är svårt hur man än väljer och göra!

Nu hoppas jag först och främst att han hör av sig!
  • Philippa

Nu kom min man hem.. han har inte sett ett spår av honom...

Nu ska jag ut och leta......

• MamMmAn

Men, jag minns att jag å mina kompisar i den åldern ljög för varandras föräldrar. Tänk om han e hos nån av dem fast de säger att han inte sett dem. Be å få tala med kompisarnas föräldrar, Gå dit, Sök med ljus å lykta en 16 åring ska inte vara ute så här sent på nätterna. Fortsätt Leta. HerreGud jag tror att väntar på att ni ska hitta honom. Finns det någon busstation i närheten av där ni bor, om det gör det kolla där.

• Mysgosmys
    SunnyBunny skrev 2010-08-13 00:53:37 följande:
    Ja faktiskt hur sjukt det än låter så finns det sanning i det här! Min mamma var galen, gapa och skrek, gav mig utegångsförbud osv..och trots det gjorde jag om det om och om igen. Till slut orka hon inte. Sluta visa att hon brydde sig, och sakta sluta jag med mitt sätt. Förstår såklart det är svårt hur man än väljer och göra!

Nu hoppas jag först och främst att han hör av sig!
    Puh, trodde jag skulle få en massa påhopp nu.. ^^ ser själv att det verkar kallt osv, men de funkar faktiskt bättre.

Är man galen när ungen kommer hem så har han ju fått sin vilja igenom, han gör ju det här för att straffa föräldern. Märker han däremot att det inte funkar som han vill, så kommer han troligen att fatta att det är fel sätt att straffa på.. Eller hur man ska säga =) 
  • Mysgosmys
    MamMmAn skrev 2010-08-13 00:56:30 följande:
    Men, jag minns att jag å mina kompisar i den åldern ljög för varandras föräldrar. Tänk om han e hos nån av dem fast de säger att han inte sett dem. Be å få tala med kompisarnas föräldrar, Gå dit, Sök med ljus å lykta en 16 åring ska inte vara ute så här sent på nätterna. Fortsätt Leta. HerreGud jag tror att väntar på att ni ska hitta honom. Finns det någon busstation i närheten av där ni bor, om det gör det kolla där.
    Han är 16, alltså redo att flytta hemifrån...

Min bror är 16 och är ute och har sig rätt ofta hela nätterna, så det är inget konstigt i det.

Tänk själva, vad gjorde ni när ni var 16? Nog sjutton var jag ute hela nätterna... Inte efter bråk kanske, men nog är han kapabel att ta hand om sig själv. 
  • MamMmAn

TS Jag hoppas att du hittar din son, Snart. Lycka Till!

• PetraD
    Mysgosmys skrev 2010-08-13 01:00:57 följande:
    Han är 16, alltså redo att flytta hemifrån...

Min bror är 16 och är ute och har sig rätt ofta hela nätterna, så det är inget konstigt i det.

Tänk själva, vad gjorde ni när ni var 16? Nog sjutton var jag ute hela nätterna... Inte efter bråk kanske, men nog är han kapabel att ta hand om sig själv. 
    är man verkligen redo att flytta hemifrån när man är 16år??? visst är kanske en del det, men långt ifrån alla tror jag
    om jag tänker tillbaka på när jag var 16 så satt jag hemma. var aldrig ute. jo visst var jag ute, men inte sent...
  • MamMmAn

Flyttade hemifrån när jag var 17 men jag är tjej. Det är stor skillnad på många killar/tjejer i den åldern,

Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG