Inlägg från: Mysgosmys |Visa alla inlägg
  • Mysgosmys

Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

När jag var i den åldern så gjorde jag precis som din son.. Han sitter nog och kurar nånstans i ilska, det gjorde jag. 

Förstår att du är orolig, men visa för all del inte det när han kommer hem! Säg inget om polisen eller om att du har varit orolig. Skäll inte!

Min mamma betedde sig som vanligt när jag kom hem, som om jag aldrig varit borta. Då fattade jag att det faktiskt inte är värt att gå iväg sådär, whats the point om ingen märker det liksom ^^

Nu vet jag ju att hon faktiskt var orolig, hon lät bli att visa det med flit ^^ 

• Mysgosmys
    SunnyBunny skrev 2010-08-13 00:53:37 följande:
    Ja faktiskt hur sjukt det än låter så finns det sanning i det här! Min mamma var galen, gapa och skrek, gav mig utegångsförbud osv..och trots det gjorde jag om det om och om igen. Till slut orka hon inte. Sluta visa att hon brydde sig, och sakta sluta jag med mitt sätt. Förstår såklart det är svårt hur man än väljer och göra!

Nu hoppas jag först och främst att han hör av sig!
    Puh, trodde jag skulle få en massa påhopp nu.. ^^ ser själv att det verkar kallt osv, men de funkar faktiskt bättre.

Är man galen när ungen kommer hem så har han ju fått sin vilja igenom, han gör ju det här för att straffa föräldern. Märker han däremot att det inte funkar som han vill, så kommer han troligen att fatta att det är fel sätt att straffa på.. Eller hur man ska säga =) 
  • Mysgosmys
    MamMmAn skrev 2010-08-13 00:56:30 följande:
    Men, jag minns att jag å mina kompisar i den åldern ljög för varandras föräldrar. Tänk om han e hos nån av dem fast de säger att han inte sett dem. Be å få tala med kompisarnas föräldrar, Gå dit, Sök med ljus å lykta en 16 åring ska inte vara ute så här sent på nätterna. Fortsätt Leta. HerreGud jag tror att väntar på att ni ska hitta honom. Finns det någon busstation i närheten av där ni bor, om det gör det kolla där.
    Han är 16, alltså redo att flytta hemifrån...

Min bror är 16 och är ute och har sig rätt ofta hela nätterna, så det är inget konstigt i det.

Tänk själva, vad gjorde ni när ni var 16? Nog sjutton var jag ute hela nätterna... Inte efter bråk kanske, men nog är han kapabel att ta hand om sig själv. 
Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG