Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

Mysgosmys skrev 2010-08-13 01:00:57 följande:
    Han är 16, alltså redo att flytta hemifrån...

Min bror är 16 och är ute och har sig rätt ofta hela nätterna, så det är inget konstigt i det.

Tänk själva, vad gjorde ni när ni var 16? Nog sjutton var jag ute hela nätterna... Inte efter bråk kanske, men nog är han kapabel att ta hand om sig själv. 
    Redo att flytta hemifrån?
    Ute hela nätterna?

Förvisso flyttade jag o bodde på internat under veckorna som 16-åring men det kan knappast jämföras med att flytta hemifrån för det var jag då inte mogen för.
    O var ute hela nätterna? Näe, det hände inte en endaste gång när jag bara var 16.

Klart som fan att Ts är orolig!
    O det är normalt att vara det när ens barn bara dragit!
    Om en förälder inte skulle vara orolig, ja jag skulle allvarligt undra vad det var för fel på den föräldern!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Jenny Hä skrev 2010-08-13 10:04:00 följande:
    Jag tror att vissa tänker på att när dom börjar gymnasiet så är det många som flyttar till annan stad o bor själv under studietiden , så visst är det många som bor själva vid 16-17 år.
    Det betyder ju inte att alla de är redo att göra det.
  • La Lola
    Jenny Hä skrev 2010-08-13 10:13:33 följande:
    Det sa jag inte , jag sa att många gör det o klarar det . :) O jag tror det var så den som skrev det tänkte.
    Det betyder fortfarande inte att de är redo.
    De har kanske inget annat val än att fixa det.

Men jag tänker inte hamna i en diskussion om detta i Ts tråd.
    Så jag ska sluta vara OT.
  • La Lola
    Philippa skrev 2010-08-13 18:50:30 följande:
    Hej¨på er alla!

Idag vid 14.30-tiden kom min son hemsläntrandes....

Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

VVVVVAAAAAA???????

Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

Men min son och jag har nu kramats och pratat ut ordentligt

Tack för allt stöd!
    Men vad i helsike är det för idiot till pappa?!

Skönt att han kom hem!
  • La Lola
    Futurum nobis est skrev 2010-08-13 21:10:29 följande:
    Jag tycker det var bra gjort av pappan. Då hade ju din son någonstans att vara där han kände sig trygg. Hade de "outat" honom kanske han hade dragit någon annanstans.
    Jag hoppas att det kommer finnas vuxna i mina barns närhet som inger förtroende, håller det de lovar och ställer upp för mina barn.  Jag kan ju säga att när jag var 16 år så var det tyvärr inga kompisars föräldrar som ställde upp om man behövde komma hemifrån lite, det var 30-åriga killar som alltid hade sprit och sängplats över. Vilket jag skulle välja till mina barn känns ganska självklart.

Nu är det inte länge sedan jag själv var 16 så det kan vara därför jag resonerar annorlunda
    Men pappan kunde ju ha ringt Ts lite diskret o sagt "han är här o allt är bra med honom".
    O så hade han fått vara där tills han gick hem igen.
Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG