• sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
  • Plutteli

Nej, de skulle högst troligt hamna som vågmästare och förvalta sina platser genom att rösta igenom försämringar inom integrationspolitiken och i övrigt inte rösta alls alt. rösta samma som typ moderaterna och i stort flumma bort sina platser. Lite bättre än så kan väll Sverige göra iaf?

• sumpbäver

32,5 % för ett inträde än så länge. Imponerande.

• aconite

Ja, naturligtvis. Det finns ju inga andra partier som vågar ta debatten om flyktigpolitiken och dess nackdelar. I vår stad brinner det lite då och då i skolor och bilar i sk mångkulturella områden. Det upplever inte jag som positivt, inte heller att kvinnans värde ska reduceras bara för att det står i sagoboken Koranen. Att stympa små bebispojkars könsorgan utan att de kan ge något medgivande till det känns främmande för mig, det borde vara förbjudet.

• Mattias 81

Självklart vill jag det.
    Vi behöver en förändring.
    Både det röda och det blå blocket står bakom nuvarande politik, att dela ut 100 000 uppehållstillstånd per år.
    Samtidigt så ökar inte andelen jobb inom den privata sfären.
    Resultatet blir att vi inte bara behöver ta hand om en åldrande befolkning utan även en invandrad och ofta tyvärr en lågutbildad grupp människor ovan på det.

• CarinaC

Jo, det är nödvändigt, eftersom vi måste få till stånd ett fritt och pluralistisk debattklimat i Sverige. Ser gärna att PP kommer in i riksdagen också och fungerar som vaktmästare för den personliga integriteten. Nu kan ju folk bli uteslutna ur fack och sägas upp från jobbet om de har "fel" åsikter. Det är inte värdigt en demokrati. Något har gått snett i Sverige. Likriktningen i åsiktsbildningen har liksom slagit slint.

• snillis

Nej fy fan.
    Ingen makt åt hillbilies. 

• upyours
    aconite skrev 2010-08-02 15:13:49 följande:
    Ja, naturligtvis. Det finns ju inga andra partier som vågar ta debatten om flyktigpolitiken och dess nackdelar. I vår stad brinner det lite då och då i skolor och bilar i sk mångkulturella områden. Det upplever inte jag som positivt, inte heller att kvinnans värde ska reduceras bara för att det står i sagoboken Koranen. Att stympa små bebispojkars könsorgan utan att de kan ge något medgivande till det känns främmande för mig, det borde vara förbjudet.
    Klart det finns partier som vågat och tagit tag i problemen. Var har du fått det ifrån att inga andra partier vågar ta debatten?

Varför växlar du helt plötsligt om till att diskutera islam och judendom?
    Det är nästan roligt jämt
  • upyours
    Mattias 81 skrev 2010-08-02 16:22:31 följande:
    Självklart vill jag det.
    Både det röda och det blå blocket står bakom nuvarande politik, att dela ut 100 000 uppehållstillstånd per år.
    Resultatet blir att vi inte bara behöver ta hand om en åldrande befolkning utan även en invandrad och ofta tyvärr en lågutbildad grupp människor ovan på det.
    Men du utgår ju från att SD är tillräckligt kompetenta och positiva till att lösa dessa problem.
    Det är nästan roligt jämt
  • Tyrell
    Mattias 81 skrev 2010-08-02 16:22:31 följande:
    Självklart vill jag det.
    Dags att läasa på lite?
    man delar inte ut 100 000 uppehållstillstånd per år. Det är en lögn som SD gärna odlar för att skrämmas, men väldigt långt ifrån verkligheten.
  • Mint

Absolut inte. Tror inte heller de kommer in, även om det kommer att vara på håret.

OM de kommer in tror jag de går samma väg som Ny demokrati, alltså åker ut med huvudet före nästa val, utan att ha uträttat ett skräp under tiden.

Sverigedemokraterna är odugliga politiker med en i alla avseenden vidrig politik.

Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?