• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Vädur 78 skrev 2010-08-15 08:38:58 följande:
    Idag ska vi ha dop för MiloHjärta Har varit en del att fixa med så ska bli ganska skönt när det är över

Ha en underbar dag ALLA  
    Så kul...ha du en underbar dag/kvällSkrattande
  • Miamorebambino
    Grodans mamma skrev 2010-08-15 23:04:36 följande:
    åh vad härligt!! inte långt kvar nu!! :=) är du stor?
    är det tvåäggstvillingar? vet du vad det är för kön?
    Jag tycker inte att jag är stor,men dom andra tycker det. Ska sätta upp en bild när jag är i v 33 och det är nu på torsdag.Det är tvåäggs och det är två grabbarSkrattande
  • Miamorebambino
    Tintene skrev 2010-08-15 23:06:23 följande:
    Inte långt kvar!!! GladFörstår att du längtar... D känns helt underbart att äntligen ha sin lille hos sig! sitter o ammar just nu o bra betraktar vårt underverkHjärta...
    Jag kan förstå dig, så mysigt det måste vara. Snart är det jag som ska amma två små pojkar
  • Miamorebambino
    Vädur 78 skrev 2010-08-16 07:16:30 följande:
    Nu börjar det närma sig.... i vilken vecka föds oftast tvillingar? Har du sett någon statistik över det?
    Oj!!Va BM sa till oss att de flesta bruka titta fram 4v innan BF. Annars runt v38-39. Mina håller på att växa som en vanlig graviditet(ett barn) hm hoppas att du förstår vad jag menarObestämd.Så jag bär ju det dubbla,och det är jobbigt.Det därför dom ska sätta igång.Dom kommer inte få plats
  • Miamorebambino

Hejsan allt bra?
    Här växer ungarna för fullt...kan knappast gå nu!!Känner mig så klummpig

Jag plusade på TD alltså TD 14

Nenne skrev 2010-08-19 23:31:10 följande:
    Hur känns sammandragningar ni som haft de??
    Vet inte om jag hade de igår kväll eller inte !!!
    Jag har haft sammandragningar sedan v 27 och har haft det var 8-10 min.Magen blir jätte hård ovch det liksom spänner till ordentlig i livmodern. Det är inte farligt så länge man inte har jätte ont och att det känns ända till ryggraden och bena.BM sa det till mig,när jag på FL och fick en spruta.
  • Miamorebambino
    bubblan79 skrev 2010-08-21 10:17:25 följande:
    Är du italienare? Tvillingar? Kul, grattis. fick du tillbaka 2 ägg eller blev det flerbörd iaf?
    Italienare jag? SkrattandeNej då!!
    Jag fick två tillbaks!!!
  • Miamorebambino
    Vädur 78 skrev 2010-08-24 08:43:57 följande:
    Mailade med CA härom veckan och det som gällde var att man skulle lagt ner amningen och fått igång mensen samt känna sig redo. Jag slutade ju pumpa i juni och nu har jag fått min mens för andra gången och det var 30 dagar emellan så är ju normalt redan. Så inga hinder finns ju på såvis nu.....
    Sen ska mitt TSH var ok annars startar vi inte, var väldigt lågt sist....... men det är ju i och för sig inte samma hinder som när det är för högt!
    Har räknat lite och det blir nog FET i början på nov eller början på dec.... vi har inte riktigt bestämt oss, måste ju utgå från att det lyckas Så om bebisen skulle komma i juli är ju sambon ledig från skolan då vilket kommer vara skönt och sen när skolan börjar kan han ta ut pappadagarna men med att det blir augusti barn kommer jag ju få ha honom hemma efter v 30 i graividiteten....... och jag var ju ganska seg i kroppen efter v 32 sist och då springa runt och jaga lille MILO
    Sen vill jag ju gå ner i vikt innan vi startar.... har ca 2,8 kg kvar nu till min inskrivningsvikt men går gärna ner några till innan start
    Vi får se vad vi bestämmer oss för sen Men hoppas så att vi slipper göra fler behandlingar
    wow redan Lilla vädurSkrattande
    Så det blir syskon till lilla Milo.

Själv så jag ta och vänta ett par år till,då hoppas vi på en flicka
  • Miamorebambino

Hej är inne en lite sanbbis.Skulle bara tala om här har man gått och fått havandeskapsförgifting.Är redan öppen 2cm. legat på FL och har fått permiss ska tbx nu.Hoppas att dom vill stanna lite längre till är i v 33+2.KAn ej får mer. sprutor,nu är det bara att vänta.
    pUSS O KRAM TILL ALLA

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!