-
japp man ska stanna upp och vila!!! Och vänta tills det gått över.Ibland kan man få när man anstränger sig eller gjort för mkt under dagen.Då ska man stanna upp lite och tag det lungtAniara skrev 2010-07-29 20:33:05 följande:Då låter det som det är det jag har. Har inte reflekterat direkt, har bara tänkt att det är min aktiva bebis som kommit åt något och ligger och trycker. Men då ska jag kanske inte bara ignorera det och traska vidar?. Ska man stanna upp och vila när det kommer eller vad ska man göra?
-
Nu ger jag upp..har en fullgången mage och är bara i v 30(29+5). Det väger,de små rör sig hela tiden och då menar jag hela tiden. Det är så mysigt och roligt att titta på magen hur den rör sig så pass mycket nu.Men inte när man vill sova,toa besök blir det flera gånger under natten.Fötterna och bena tar dör på mig.Kan inte förflytta mig på sängen för magen väger. Revbenen kommer att knäckas snart av ena bebisen fötter.Sammandragningar som kommer hela tiden.Mamma kläderna är för små nu.
Men gu va allt kommer vara värt när de små kommer till världen för då är allt glömt.
Bara längtar efter dom
Har inte köpt så mycket kläder,då de växer så snabbt.Bara några få new born kläder
Ska få massor med kläder senare oxå.
Greta hoppas att det flyter på nu på jobbet..lycka till -
Aniara: Ja du,jag blir anfådd när jag ligger på rygg.Så jag tror med att det kan va lungorna men oxå SM kan väl påverka mycket där med. Jag ska än så länge föda naturligt,barna ligger med huvudet neråt!!Skulle det vara nåt,så blir snitt
Greta: Köpte oxå mamma kläder idag,byxor rättare sagt. Får använda stl44 nu,började med 38
Skorpan:De du,tiden går snabbt
Tetinne:Snart,snart så kommer beben att titta fram. De väl en vecka man får gå över tiden för att bli igångsatt? De e va jag hört.Men vet ju så klart inte om det stämmer
Sjäv va jag på UL idag, pojkarna har gått upp 500g på två veckor.Så båda väger nu 1.5 kg var.Kunde se hår för första gången,och fick se pungerna för andra gången,för att få det bekfräftad igen
Fick veta att under FL så kommer det att finnas 5 personer+ jag och sambon.Två BM, En USK ,Två läkare samt en barnläkare. -
För min del när det gäller kläderna är det ju så att jag mest mage,så om jag har 38 så trycker det till om magen. Fick prova 44 och det passade magen men det sitter löst om låren.Vilket jag tycker det är tråkigt. Så det stämmer man ska tydligen kunna ha sin egna stl,men i mitt fall så har jag mycket mage pga det är två.Har man gått upp mkt så är de bara för att man inte äter så som ska. Enligt min BM så det kg jag har gått upp,de e barna,moderkakan,fostervatten och vätskan jag har samlat på benen och fötterna.Så det tyckte jag va skönt att veta,att jag inte hade gått upp i vikt pga skräpmat mm.Greta1 skrev 2010-08-04 19:01:33 följande:Skönt att dom växer och frodas dom små liven
Tänk att ni ska ha två små busar...så cooooolt!!
Det där är ngt jag har undrat över; är det så att man går upp så mkt förutom magen så man även ökar i storlek - men det verkar onekligen vara så för det flesta eller? Går bara magen upp ska man ju kunna ha samma storlek såsom jag fått det förklarat för mig. Men det kan man väl bara drömma om... -
Jag börjar märka att när tröjor och linnen blir för små, är det när man ser magen(under naveln)och just nu har det blitvit flera st som hamnat i kartongen.Det blir som en kort topp istället
-
Angående sitta stilande,uff jag kan inte sitta så mkt pga att barna åker upp och trycker mot revbenen.Så det har blivit många promenader trots svullna fötter.Själv blev jag ord att vila ,så SM blir inte så jobbiga!Men jag får panik att sitta inne när det har varit så vackert väder
Det kanske tar hundra år för mig att gå jajaja
-
Ja det är jobbigt´ibland.Men vad gör man inte för sina barn.Det är bara att bita ihop.Vädur 78 skrev 2010-08-08 13:27:13 följande:Förstår att det måste trycka på ganska mycket med 2 i magen
Hur ofta gör du ultraljud?
En kompis till mig väntar trillingar, så spännande att följa
UL blir det var fjärde vecka.undantag blir om ena väger mindre,då blir det inom 2 v efter den sista UL
Trillingar OMG det måste ju vara jätte jobbigt -
Tjena
Nu har man varit hos BM allt va ok, tyvärr så hittade hon lite äggvita.Och det betyder bara fler kontroller.Kommer snart att flytta in istället.
SF var 35cm
Inget roligt var hur mycket vågen visade
Kommer bli igångsatt v 38+0 alltså v 39 30/9,Min BF datum är 13/10 om dom nu kommer vilja komma ut tidagare -
Grattis Tetinne,ja du får berätta mer sen. Ännu en gång Grattis
-
hehehe jag längtade efter att få en stor mage,magen min började synas v 10 och nu vill den inte sluta växa. Jag är så trött nu på att gå omkring och bära 3kg
Men klart att det är mysigt med med en liten bula som visar att man väntar nåt underbart
v32(31+0)idag och en SF 35cm