• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Miamorebambino
    emi skrev 2010-07-24 16:57:44 följande:
    Jag skriver oxå in mig, kul med en gravidtråd för som ni skrev i förra tråden så kanske det inte alltid är så kul för de som är under behandling att höra om andras graviditeter. Och det har ju blivit mycket gravidsnack där nu iom att så många är gravida. Själv är jag i v 16 nu och har varit och shoppat 2 par mammabyxor idag, antar att det är för att jag väntar andra barnet som magen kom tidigare denna gång. Kan inte använda de kläder jag har från förra grav för jag hade mycket högre utgångsvikt den gången. Skoj var det iaf att göra av med lite pengar Solig

miamorebambino 28 ÅR, 2 IVF-1 ICSI / BF 7/10 tvåäggstvillingar
    Drömmaromsmått 23 år, 2 IVF/ICSI, 4 IUID BF 18/10
    Djurgårdsrutan 38 år, 2 IVF/ICSI BF 17/11
    Lillknas 24 år 2 IVF BF 2/2
    emi 27 år, 2 IVF/ICSI , BF 13/1
    Hej på dig,,du var saknad!!!
    Det var jag som tog upp det ämnet,för att jag tyckte att det var för mycket gravid prat.Och själv tyckte jag att det var jobbigt att läsa om gravida i de andra forum när jag var i denna IVF karusell.
    När alla lyckades och inte jag,fast visst måste jag erkänna det gav mig hopp.Om dom klarat så kan jag med.
    Det med kläder jajajajja,jag fick börja använda mamma byxor i v13,började med stl38 och nu har jag gått upp till stl 44.Skönt,snart är man i v 30(nuv 28+2)om man räknar den gammla BF datum som jag fick först.Ja blev backad 6 dagar nu så om man räknar med dt nya BF så är jag i v 30(29+1).Men jag håller mig till den första BF.

Lite pengar kommer jag göra av mig snart,ska shoppa resten av bebisgrejer.Dubbelt köp härSkrattande,så inte så billigt kommer det att bli
  • Miamorebambino

Ja HM kläder är lite luriga,man ska aldrig lita på stl utan man ska prova på en gång. Hatar byxor just nu,känner mig så klumpig när jag ska ta på mig dom. Kan ju liksom inte böja mig ner
    längreSkäms

• Miamorebambino

Svårt med barnvagnar,nu när det finns så mycket !! För mig var det lite svårt att hitta,det finns inte så många tvillingvagnar där dom ligger brevid varann.Ville inte ha såna konstiga,där en ligger under och den andra nere.Eller en framför och en bakom

• Miamorebambino
    Greta1 skrev 2010-07-28 14:03:37 följande:
    Tvillingvagn ska ju du ha också! Glad Jag skulle också vilja att dom låg bredvid varandra! Vad hittade du för några modeller?
    Jag hitta en som är inte en så känd modell.Den heter Ring Duo och den va billigt och det medföljer allt. Kunde inte köpa en dyrare modell då jag måste köpa resten av bebis grejer. Och det är ju dubbelt av allt,bilbarnstol,spjällsäng osv
  • Miamorebambino
    toksnippa skrev 2010-07-29 18:52:37 följande:
    Vi passade på o köpa lite bebissaker när vi svängde förbi Ullared, kändes jättekonstigt att plocka ner diverse ting i kundvagnen, som vi gjorde något fel! Men nu har vi lite inhandlat, allt ligger i kassar i bilen och jag sitter på hotellrummet och myser. Har det mysigt på slottsweekend och ska snart ner o äta en bit mat, börjar få mer o mer sammandragningar - tycker även de kommer när jag inte anstränger mig/stressar, normalt? Är i v. 17
    Kul med shopping,jag ska shoppa loss på lördag!!Whii
    sammandragningar är inte farliga så länge det inte gör ont.Det är en förberedelse inför en förlossning.Jag hade SM var 7 -8 min och jag hade ont,fick Bricanyl spruta för att stoppa förvärkar.Nu har jag ständiga SM men det gör inte omt längre och inte i så korta intervaller(nu känns det obehagligt bara,det spänner till ordentligt). Men Läkarn sa till mig att man ska vila massor. Jag fick SM under vila oxå.Men som sagt,jag har börja vila mycket,gåt inte lika mycket som förr.
  • Miamorebambino

Angående UL,så har jag gjort 5 st och ska göra en till nästa vecka.Jag har varit 2 g på spec UL och ska forsätta med det. Jag tror att dom vet vad dom gör,det blir så klart flera UL om det finns komplikationer eller som i mitt fall tvillingar.Det sista UL jag gjorde det var den 14 juli och ska göra en till den 4 agusti pga ena bebis väger mindre. Idag blir det v 30 enligt den gammla BF annars så är jag i v31 enligt den Nya

• Miamorebambino
    Aniara skrev 2010-07-29 20:10:18 följande:
    Lite dum fråga kanske, men hur känns sammandragningar? Hur vet man att det är det? Jag får liksom en känsla av att det plötsligt spänner till, magen blir som en ballong och det känns tungt och som om det drar till, men  vet inte om det är det. Det kommer nästan bara när jag är ute och rör på mig. Men det gör inte direkt ont.
    Magen blir jätte hård,det spänner till nere vid livmodern.Ibland kan bebisen trycka till orentligt på urinblåsan. Jag brukar bli anfådd men jag har ju två som trycker. Det ska inte göra ont,det är bara lite obehagligt.
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!