Inlägg från: vackert udda |Visa alla inlägg
  • vackert udda

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

maddlyn skrev 2010-10-31 21:01:54 följande:
    Vackert udda: Jag tar absolut inte illa upp :) det låter ju absolut bäst att ha två olika då folk bor i hela skåne.
    Ska jag vara helt ärlig så var jag inte beredd på att så många skulle skriva upp sig , de senaste träffarna har ju legat runt en 4-6 stycken.
    Det är otroligt roligt att gruppen vuxit såhär mycket men jag kände att jag kanske tog mig själv lite vatten över huvudet med så många personer i lägenheten.
    Så tack för att du hjälper till och försöker lösa det så att alla ska känna sig glada och välkomna.
    Men absolut sätt du upp ett till på fb så får folk ta det som passar bäst. :D
    Va skönt att du också tycker att det blir bäst med två träffar! Då sätter jag upp en för "norra delen" på FB så kan du ju sätta upp en sen när du vill också. Skrattande
    ♥ Vår älskade lilla tjej har BF Julafton 2010 ♥
  • vackert udda

Nu finns det två julbaksevenemang upplagda i vår FB-grupp. En för norra delen av skåne och en för södra, anmäl er till den som passar er bäst avståndsmässigt. Den i norra delen är inte platsbestämd ännu men den i södra delen kommer vara hemma hos maddlyn i Sjöbo. Båda träffarna kommer att vara den 28/11 kl 13.

• vackert udda
    Edda2 skrev 2010-11-01 09:06:59 följande:
    Jo blir det hos dig så blir det ju lite närmre bara att gå i någon min

Håller mig också till norra delen,hade jag haft bil så hade det varit annorlunda
    Vi kommer att vara hos Jenny (mainstage), så om du vill kan du anmäla dej till den norra gruppens julbak istället :)
  • vackert udda
    Mainstage skrev 2010-11-01 16:07:24 följande:
    En sak bara vår elvisp är i sönder *skratt*

men vad ska vi baka för något?

är det bara jag som är allergisk mot något?
    Om vi behöver en elvisp kan jag ta med våran ;)

Ja, precis vad ska vi baka? Mitt förslag är att vi bara en sorts mjukt (typ lussebullar) och en eller två sorters julgodis. För att det inte ska bli för rörigt. Kanske skulle köra på just lussebullar? Godisförslag någon?

Vad tycker ni, brudar?? ;)
  • vackert udda
    SagasMamma090710 skrev 2010-11-03 02:39:31 följande:
    Är det någon av er som vill träffa mig och Saga den här veckan ? :)
    Vi har fika utanför Helsingborg imorgon kl 12 om du vill/kan komma :)
  • vackert udda
    Mysmamma70 skrev 2010-11-15 14:28:53 följande:
    Jag var på BM-besök idag och mina värden var inte så där lysande, ser ut som om det är HF på G även denna gång. Så jag är beordrad ännu mera vila...

Har jag otur betyder det att jag inte kan vara med på julbaket, men hoppet finns kvar, så vi får se när det närmar sig. Jag får lämna besked innan du ska handla, Jenny!
    Vad tråkigt, jag håller tummarna för att det ska lösa sej för er! I värsta fall får vi baka åt dej och skicka över lite gottis Tungan ute

Själv börjar jag bli seriöst orolig att förlossningen ska starta snart. Sammandragningarna/förvärkarna gör så ont och magen är nästan mer hård än mjuk. Jag mår såå illa, har halsbränna från och till och ryggvärken tar nästan kål på mej. Jag vet inte, är ju första barnet, men har en konstig känsla i hela kroppen om att nåt är på gång... Kanske inbillning men lite läskigt är det. Funderar på att ringa FL ikväll om det inte bättrar sej eftersom det hållit på nu, mer eller mindre konstant, sen i lördags.
  • vackert udda

Jag har vilat ganska bra under kvällen, bara lagat mat och tvättat lite och det har lugnat ner sej litegrann. Det håller fortfarande på men lugnar sej hyffsat när jag vilar så det måste vara förvärkar. Är dock helt förberedd på att det kommer sätta igång för tidigt, kanske redan om 2-3 veckor. Fast nu går jag väl över bara för det... Tungan ute 

• vackert udda
    Mysmamma70 skrev 2010-11-16 09:49:40 följande:
    Tack

Mår du bättre idag? Vad säger din BM?

Min mage är också hård nästan hela tiden, men det är ju vanligare med mycket sammandragningar i förväg när man är omföderska. Du ska se till att vila när du får sammandragningar.
    Ja, det känns lite bättre just nu iaf. Ska träffa BM idag så vi får se vad hon säger. Igår började det dock rinna vätska så jag blev lite nervös att jag läcker vatten, ska prata med BM om det idag också. Svårt att veta om det är rikliga, vattniga flytningar som också tydligen är vanligt under graviditeten eller om det är fostervatten. Är också helt svullen i underlivet, inbillar mej att jag kan känna huvudet "bukta ut" när jag sitter ner, men det kanske är så när man närmar sej förlossningen? Ska bli skönt att prata med BM idag...

Tack för att ni lyssnar, tjejer Hjärta
    Skönt att få det ur sej när jag oroar mej och är nervös.
  • vackert udda
    Mysmamma70 skrev 2010-11-16 19:04:59 följande:
    Hur gick ditt besök?

Det är normalt att det är svullet och känns som om det buktar neråt. Ibland när jag hostar känns det som om bebisen ska komma ut...  Din bebis ligger väl antagligen väldigt långt ner nu, hon kanske redan har fixerat sig? Sen blir allting därnere större och slappare också när man närmar sig förlossningen (så läskigt det låter, men det återställer ju sig sen )

kram {#emotions_dlg.flower}
    Tack, det gick bra. BM sa att det var svårt för henne att avgöra (så klart), om det var vatten eller flytningar etc. Man kunde tydligen få en liiiten vattenavgång som självläker också och det fick jag antagligen i runt v 20 med, men vi kan ju aldrig veta om det varit det eller bara flytningar. Hon sa dock att om det skulle sätta igång nu så var det ingen fara eftersom att jag är så långt gången så att det stoppas inte eller så.

Vi får se när liten tittar ut, men oavsett när så är det välkommet (men helst inte på Mattias födelsedag om man får ha önskemål Flört)
  • vackert udda
    EllaAnette skrev 2010-11-17 09:59:30 följande:
    Vad skönt att det gick bra hos barnmorskan! Det närmar sig verkligen för er nu även om det är en månad kvar. Hoppas liten stannar kvar där inne en stund till iaf.

Jag har massor med sammandragningar och liten buffar på mest hela dagarna. Innan har det mest varit på kvällarna och sen har det lugnat sig när jag gått och lagt mig, men inte nu...liv och rörelse mest hela tiden...mysigt och tröttande samtidigt.

Må gott!

Kram
    Ja, det är inte klokt hur nära det är nu! Jag blir mörkrädd av hur fort tiden går, gillar inte det riktigt, känns som om man snart går i pension och kilar vidare Flört Fast samtidigt vill jag att det ska gå fort för jag vill träffa vår älskade unge! Blandade känslor.

Ja, jag har också märkt att rörelserna blir fler och fler och inte heller bara håller sej till morgnarna och kvällarna. Nu puttas det och stökas runt där inne mest hela tiden Glad

Kram
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!