• Elvirasmamma

Länka er blogg här *nyfiken* på vad ni skriver i bloggen :)

Länka er blogg i denna tråden så jag kan läsa eran blogg :)
    jag e så nyfiken på vad folk skriver i dom.
    Själv har jag en blogg http://ialwayssurrender.blogg.se/
    Jag skriver om min fam, vardagslivet och ställer frågor så som hiss å diss varje fredag :P
    läs å kommentera gärna :) Svarar på allt förutom dumma saker..

GladFlörtTungan uteKyssCool
  • Svar på tråden Länka er blogg här *nyfiken* på vad ni skriver i bloggen :)
  • Flickanx2
    Gutta kommer med veckans uppdrag och det visar det sig vara lite annorlunda saker vi ska göra än vad vi brukar på Farmen. Vi ska  alltså inte längre jobba i lag utan mer individuellt. Vi är nu inne i vecka sju och min hemlängtan har tagit sig oövervinnerliga proportioner. Vi ska emellertid brodera våra namn, sy tofflor av ull, göra luffarsmide samt göra egen sylt. Ett annat uppdrag som jag blir så glad för är att vi ska få skriva brev hem! Gud vad roligt, jag tror knappt det är sant det jag hör? Vi längtar alla så mycket hem till våra nära och kära men för att kunna överleva dagarna här på Farmen är vi dock tvungna att försöka skjuta bort de tankarna många gånger. Trots det finns de ändå alltid närvarande längst bak i huvudet på oss. Nu kan jag knappt tänka på något annat än att jag kanske till och med ska få brev tillbaks sen? Emellertid måste vi först göra de andra uppdragen vi fått. 

Allt eftersom tiden går kan jag ändå inte låta bli att bara tänka på vad jag ska skriva i brevet hem till Micke och mina barn? Det är så mycket jag vill berätta men det är så svårt att få fram orden. Jag sitter uppe på höloftet där det ställts fram en gammal skrivmaskin från tidigt 1900-tal till mig senare samma dag. Det gäller att trycka hårt på tangenterna om det ska synas några bokstäver över huvudtaget på pappret. Börjar skriva till min kära Micke:

?Snollitottan tillika kära make!?. Tårarna trillar nedför mina kinder så jag knappt kan se pappret och bokstäverna framför mig. Jag saknar dem så innerligt, sanna mina ord!

• Flickanx2
    NY MUSIKVIDEO! Medan livet på Farmen går vidare tänkte jag passa på att bjuda på vår senaste musikvideo. Handlingen i denna är tragiskt nog en verklighet för många. Jag och min man Micke har gjort vår egen tolkning av "Heading for a fall".

Den handlar om hur det kan kännas när man blir sviken. Hur ont det gör och vad man är villig att göra för att det ska bli som "vanligt" igen... Men också den evinnerliga frågan om "Varför"? Hur kunde det bli så här och vad det jag som gjorde något fel? Om att jämföra sig med den andra kvinnan och ja, den hemska smärtan som bränner i ens inre när något sådant här händer. Tolka fritt om du skulle orka kolla, kram nilla

Se musikvideon här: ekdungen.blogspot.se/

• Lilithmoon

Hej! Här är min blogg!

Jag skriver om saker som sker i samhället mestadels och i mitt eget liv. Jag är feminist så det är ju då ett rosa perspektiv på samhället som jag har, självklart.

Så, ta på er de rosa glasögonen och läs! :)

Kommentera gärna!

Puss och kram

www.finest.se/lilirefusetodie/

• Thewi

theresewiksten.se/compact-living/compact-living-renoveringen-koket/

Vi ska renovera en mini1a så den fungerar bra som studentlägenhet/första lägenhet och nu har jag funderat lite över köket.

Det vore kul med lite input och andra vinklar. Vad tycker du är viktigt i en liten lägenhet? Vad gillade/ogillade du med din första lägenhet och vad letar du efter om du kanske är på g att flytta till en lägenhet modell mindre?

• Flickanx2
    Vilken känsla när jag efter en hel sommar äntligen fick träffa min man Micke som kom på besök på Farmen. Inget kan väl passa så bra som vår egen kärlekssång "A beautiful lovesong". I morgon blir det en ny videoblogg och under tiden kan du även följa mig på facebook om du vill prata med mig. Kram nilla

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    Nu är det jag som är Storbonde i Farmen 2016 och jag kommer att ha en något annorlunda strategi för min ledarstil än vad de övriga har haft. Varför? Jo, för att nu är alla deltagarna så trötta och det är inte lätt att få dem att arbeta överhuvudtaget. Jag har redan en säkrad plats i finalen så jag bestämde tillsammans med de andra att vi skulle njuta av vår sista tid tillsammans på gården i stället för att göra så att vi fick en eventuell belöning. Självklart skulle vi sköta djuren, det var det inte på tal om men vi bestämde att ta eventuella straff gemensamt som en grupp.
    Jag kan berätta att jag i detta läget var så trött, så trött. Jag hade en hemlängtan av inte denna värld och jag hade varit ifrån mina nära och kära en hel sommar. Därför ber jag er att ha det i åtanke när ni ser mig där på Farmen nu. Här berättar jag på tv4 Farmens Facebook-sida om hur jag känner mig just nu och varför jag är som jag är i mitt ledarskap. Kolla jättegärna om du är intresserad: 

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2

Så var vi bara fem kvar  i tävlingen. Jag vaknar denna morgon efter att ha sovit jättedåligt. Det känns som om det bara vore en dröm att Micke har varit här på gården och hälsat på mig. Jag går omkring resten av dagen och nästan låtsas som om jag är någon helt annan, som ett sätt för mig att orka härda ut den här sista tiden. Det slutar ändå med att jag blir mig själv, för allt kommer i kapp en. Det gör det alltid tillslut tänker jag och ger upp att försöka vara någon som jag inte är. Just nu är jag bara ledsen och det är ingen idé att försöka spela något annat. 
    Jag ältar mina tankar och de verkar nu bara irra runt i huvudet på mig. Jag längtar hem men vill ändå stanna. Har jag klarat mig så här långt måste jag löpa linan ut. Mina tankar irrar också omkring i mitt huvud för idag är det dags för mig att göra ett stort val. Jag ska, som Storbonde denna sista vecka välja en förste-kämpe till Tinget. Den som nu kommer att bli vald så här sent i tävlingen kommer inte att bli glad på mig. Det vet jag. 
    Vem ska jag ge dödsdomen till, tänker jag? Den sista veckan på Farmen börjar lida mot sitt slut och jag våndas över beslutet. Personen kanske kommer att känna det som om hon eller han faller på mållinjen, så går mina tankar nu. Det ligger inte i min natur att behöva göra någon ledsen men nu är jag alltså tvungen till det, dessutom är jag god vän med dem allihop som är kvar på Farmen. Vi har sakta men säkert blivit färre och färre deltagare här. Nu består vår lilla familj endast av fem personer. Eftersom vi har kommit varandra väldigt nära är detta det svåraste valet jag någonsin har behövt göra här i tävlingen. 
    Nu skulle jag egentligen ha fått ny energi ifrån att min Micke varit här men det har blivit helt tvärtom. Min hemlängtan har vuxit sig jättestor och jag tycker mest det är jobbigt med både alla mina trötta medtävlande kumpaner som inte vill jobba och att jag nu måste göra någon jag faktiskt gillar så besviken. 
    Kram n
  • Flickanx2
    Nu närmar sig finalveckan på Farmen. Detta har varit en framgångshistoria för mig och tänker att det då passar utmärkt att presentera den av våra låtar som rönt mest framgång. 1,1 miljoner visningar på Tuben, Grattis Lucy! Låten handlar om en kvinna i sina bästa åt som inser att livet inte kommer att vara för evigt. Allt vi drömt om kommer kanske inte att bli verklighet. Jag kan faktiskt känna igen mig själv mycket i Lucy i sången och jag tror att många andra med mig, både killar och tjejer i alla åldrar kan förstå känslan jag försöker förmedla. Hoppas du tycker om den och förstår vad jag menar.
    Kram Nilla. Se musikvideon: ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    ekdungen.blogspot.se/
    Än en gång står jag på perrongen och väntar på att tåget ska komma och ta mig till Skillingaryd, fast denna gång behöver jag inte vara nervös inför tävlingen längre. Förra gången hade jag inte vetat vad som väntade mig eller vilka människor som jag skulle komma att lära känna? Denna gång är jag lugn inför det, dock är jag lite orolig just därför att jag nu vet exakt vilka personer jag ska komma att träffa. Både de människor jag tycker mer om men även de som jag kommit sämre överens med på Farmen. 

Jag kliver upp på tåget och hör plötsligt hur någon ropar inifrån kupén:
    ?Men, Nilla! Vad gör du här? Jag trodde du hade en säker plats in i finalen? Vad har hänt??. Jag sätter mig ner mitt emot de andra. Där sitter Palle, Gunvor, Sara-Marie och Sofie. Jag förklarar så gott jag kan vad som hänt på gården efter att de åkt hem och de skrattar åt mina bravader. De kramar om mig allihop och jag känner mig lite lugnare. Alla konflikter som varit på Farmen tidigare känns nu helt borta. Det har varit ett spel och det är vi alla medvetna om. Vi deltagare är dock de enda personerna som kan veta exakt vad vi gått igenom och nu har vi bara varandra att stötta oss emot. Det är som om vi har en tyst överenskommelse om att vi ska göra det, vad som än händer när programmet väl senare kommer att sändas på tv.

Det slår mig hur annorlunda mina Farmen-kompisar ser ut härute i den riktiga världen. Gunvor är sminkad och Sara-Mari ser ut som om hon stigit rakt ur en sextiotalsfilm. Sofie ser ut som en snäll liten flicka och Palle har snälla bruna ögon som plirande tittar tillbaks på mig. Allt vi varit med om är som bortblåst nu samtidigt som det känns som vi känner varandra på ett väldigt djupt plan. Vi har varit tillsammans på en plats där vi lärt känna alla våra svagheter men vi gillar varandra ändå. Tänk vad vi varit med om tänker jag tyst och begrundar dem i smyg. Det var ju nyss vi gick där i skogen på väg till detta äventyr. Gunvor tar upp en Champagne-flaska på tåget och vi skålar i plastmuggar. De andra som sitter där med mig har varit hemma en lång tid och verkar ha vant sig vid livet utanför Farmen men jag känner mig fortfarande så ovan. Jag vet inte vilket som känns mest lyxigt, Champagnen eller plastmuggen? Jag har inte hållit i en sådan på två månader.

Kram n

Svar på tråden Länka er blogg här *nyfiken* på vad ni skriver i bloggen :)