Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Varför psykofarmaka när man är gravid?

logg81 skrev 2010-06-27 13:53:54 följande:
    Ja då finns den varianten oxå Skitbra!

Bara för att man inte mår bra inuti så ska man inte bli ifråntagen möjligheten att få skaffa barn. Man ska inte heller bli ifråntagen rätten att få må bra.
    Hur kan antidepp o smärtstillande va samma sak?
  • Här och nu
    Eisa skrev 2010-06-27 13:55:22 följande:
    haha what? Vadan denna diagnosticering? Jag är varken deprimerad eller bipolär.
    Nej men OM du varit.
  • Här och nu
    FuuCk skrev 2010-06-27 14:01:09 följande:
    Vavavvaa ??? nu får du förklara för mig??jag e nämligen bipolär och lyssnar gärna. 

• Här och nu

Ja, enligt ts bör du inte skaffa barn.

• Här och nu
    Stealth skrev 2010-06-27 13:58:18 följande:
    Du skrev ju att du var kroniskt deprimerad några sidor tillbaks? Bara för att klargöra, du sätter väl inte godtyckliga diagnoser på dig själv?
    Du brukar inte diskutera med respekt precis, men det står inte skrivet att jag har kronisk depp. Dock är läkarna överrens om det.
  • Här och nu
    FuuCk skrev 2010-06-27 14:02:38 följande:
    nu skrev du ingenting...

Nej, datorn busade.
  • Här och nu
    Stealth skrev 2010-06-27 14:02:27 följande:
    Testa att lev med psoriasisartrit. Du blir ganska deprimerad utan smärtstillande då om du har svårt artrit.
    Kanhända, men smärtstillande o antidepp är har inte samma effekt.
  • Här och nu
    FuuCk skrev 2010-06-27 14:06:17 följande:
    men hänger inte riktigt med... anser du att någon med en kronisk ohälsa inte borde ha barn eller tvärtom? :S
    Nej, jag har själv det. Men ts anser att man inte borde ha barn.
  • Här och nu
    logg81 skrev 2010-06-27 14:55:18 följande:
    Tråkigt.

Mej skulle de skicka dit även fast jag var friskförklarad sedan 17 år tillbaka och det inte fanns några risker att min sjukdom var/är ärftlig.
    Jag protesterade vilt och bad den BM fara åt pipan... Sen flyttade jag till min hemstad och gick till en BM på en privat klinik. Hon skakade bara på huvudet åt den BM jag hade haft innan...
    Jag hade inte någon riskfylld graviditet, åt inga mediciner, levde inte något "hårt liv" f.ö... Jag förstår inte varför jag skulle ta upp någon plats på spec- mödra när det fanns andra som behövde den bättre...
    Spec-MVC är inget tvång o som du säger slöseri med resurser om det inte behövs.
  • Här och nu
    Stealth skrev 2010-06-27 14:55:56 följande:
    Hehe, ja, sen finns det vissa som tror att de är friska från allt, det är en egen diagnos det
    Man utreder givetvis bara de som har problem i vardagen.
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?