nicely skrev 2010-06-27 18:35:01 följande:
Jag tappade hakan när jag läste detta samt ts trådstart. Hann inte läsa längre än så.
Har ni någon sorts koll på vad psykiska sjukdomar är för något???? Lever ni i nutid eller är era hjärnor kvar på 1800 talet?
Läser ni bara dagstidningar och dömmer efter det?? Ingen ordentlig fakta?
Som i min kusins fall så saknar hon ett visst ämne i hjärnan som alla människor har för hjärnar ska fungera normalt . Därför måste hon äta antidepp för att hennes hjärna ska fungera så att hon inte hamnar i depressioner. Hon har två barn och är helt klart mycket bättre mamma än många andra "friska" mammor. Barnen är helt friska utan några skador av sin mammas medicinering under graviditeten.
Man håller ju koll på barnet och så byter man oftast medicin som är farligt för fostret under graviditeten och oftast minskar man dosen oxå.
Om du, Gulletroll, om du tänker så om psykiska sjukdomar( att man ej får skaffa barn för man är inte frisk nog mm) så vad anser du om fysiska sjukdomar? Dem som har hjärtfel får inte skaffa barn för dem måste äta medicin för hjärtat ska slå för dem kan ju dö närsom...eller? Eller dem som saknar en arm, då kan dem ju inte ta hand om barnet och krama barnet som skall ordentligt.....Eller dem som har diabetes?
För alla sjukdomar, psykiska ochg fysiska, finns det mediciner och ingen vill skada sitt barn och därför kollar man upp sin medicinering och vad som är bäst för mamman och barnet under graviditeten tillsammans med en läkare.
Jag tycker dem som inte har mycket förståelse för andra människor samt koll på fakta innan dem uttalar sig och skapar trådar och svar med sin okunnighet ska inte heller ha barn.... och det kanske ni två inte har heller.....än?
Ursäkta mig men vilket ämne är det hon lider brist på? Ah, låt mig gissa, serotonin....åter en som gått på den läkemedelsbolagen arbetar med.
Läs denna:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918642078X
Citerat ut texten: Författaren beskriver också hur läkemedelsbolagen påverkar föräldrar till barn med diagnosen ADHD att äta psykofarmaka.
"Det viktigaste i boken får nog tillskrivas att Virapen hävdar att serotonin-hypotesen är felaktig (dvs. att depression orsakas av en obalans i serotonin-nivåer). Denna hypotes saknar vetenskapligt stöd och är ett marknadsföringsknep för att människor på ett förenklat sätt ska förstå varför man blir deprimerad. Beakta att detta sägs av en person som arbetade med att få ut fluouxetin (Prozac, Fontex) på marknaden."
Läs även denna,
http://www.psykoterapeuter.net/medicinering.htm
Så undra vem det är som lever kvar på 1800-talet?
Så tröttsamt att diskutera med människor som inte är pålästa inom ämnet, suck!