Är det okej att säga "negerboll"?
När jag var liten så kallade man alltid chokladbollar/havrebollar för negerbollar, idag så verkar det vara olämpligt vilket jag kan förstå. Vad tycker du?
När jag var liten så kallade man alltid chokladbollar/havrebollar för negerbollar, idag så verkar det vara olämpligt vilket jag kan förstå. Vad tycker du?
Jag förstår inte alls poängen med ordet negerboll. Bakelsen i fråga är gjord av choklad, den luktar choklad, den ser ut som choklad och den smakar choklad. Det är alltså en chokladboll på min planet.
Alltså, vilket planet lever du på? Visst, svensk är en nationalitet, men det är långt ifrån alla som bor här som tycker det är något positivt eller inte ser något provokativt i att vissa identifierar sig med dessa. Eller än värre de de etniskt svenska.
Jag har alltid sagt kokosboll, så de jag ätit alltid varit rullade i just kokos. Är de rullade i havre säger jag havrebollar.
Sålänge jag levt har n-ordet alltid haft en negativ klang, så nej jag säger inte det ordet om ett bakverk.
Har det med färgen att göra borde folk ju kallat det för brunbollar isåfall, jag förstår verkligen inte öht varifrån det ens kommer, att få en sån dum tanke att kalla något man äter för något som har med rasistisk männisosyn och människohandel att göra. Även om folk inte menar något elakt idag, så kan man ju tänka lite innan man talar/skriver.
Är ju som att kalla vitlök för svennehora helt plötsligt, bara för att vitlöken har samma färg som vissa prostituerade svenskar? Det är ju helt dumt.
I rätt sällskap: Ja
Bland folk som kan ta illa upp: Nej
Hur svårt ska det vara att fatta att neger är ett laddat ord som associerar till förtryck, slaveri, apartheid osv!
Vem blir kallad WT och vem får göra det?
Svar: Nej men käre nån. Nämn aldrig att du ens hört ordet negerboll!!! Då får du på pälsen direkt, så lämna denna tråd omedelbums!