Oki,, du behöver inte sätta upp en lista, det är en av de viktigare sakerna. Det är inte just MIG du skall vara ehumm,, "rädd" för.
Män har sina problem, kvinnor har sina...
Tänkte servera lite "fördomar", som på ett eller annat sätt är sprungna från vårt genetiska arv.
Män kan inte föda barn, inte heller amma dem.
Kvinnor kan inte befrukta någon.
Män är fysiskt starkare och större än kvinnor.
Kvinnor föredrar brutna färger, medans män gillar tydliga färger. (Röd, Grön, Blå o.s.v.)
Män tänker på sex i alla lägen, utom när det är vm-final. Men i halvtid gör de det.
Kvinnor vill göra sig "vackra" för att få uppmärksamhet från män.
Män chansar och är tävlingsinriktade, vilket leder till allt från vinst till dödsfall
Kvinnor väljer en man utifrån utseendet och föredrar att det är en "grövre" man med tydliga manliga drag, gärna långa och mörka. Stora händer och fötter är ett plus...
Kvinnor vill att den man de lever ett monogamt förhållande med skall ha ett kvinnligt utseende.
Småkillar leker krig
Småtjejer gillar inte lego
Småkillar testar gränser, de klättrar mer än gärna upp på taket på dagis
Tjejer trivs bäst när de är två och två, och har en gemensam "fiende", gärna en konkurrerande tjej.
Tänk vilka fördomar det finns, och tänk vad svårt det är att förstå sanningen och ursprunget till dem!
Observera att jag försökt att utelämna saker som är förlöjligande! Full gärna på med fler fördomar, men utelämna idiotiska saker som att tjejer kör bättre bil än killar... de kör inte bättre, men de chansar inte och därigenom undviks olyckor. Det kan i vilket fall statistiskt vinklas som om tjejer kör bättre. (Det är enligt mig själv bättre att inte vara med om eller förorsaka olyckor..)