Inlägg från: Mondino |Visa alla inlägg
  • Mondino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

5088: bra att du loggar in här och skriver av dig!! Vad är det för sjukdom du fått? Upptäcktes den under graviditen men läkarna förstod inte följen? Du behöver inte svara så klart om du inte vill gå in på detaljer men klart man undrar. Om du får ok på operation blir du av med medicineringen då? Jag hoppas att du snart får ordning på sjukdomen och kroppen så ni kan skaffa ytterligare ett syskon till skruttan. Hur har hon tagit det här? Måste va oerhört svårt att veta hur man ska berätta och agera till en dryga 3 åring...Har ni fått nån hjälp och vägledning? Både för er egen del men även hur man agerar och pratar med små syskon?

Varmaste kramar till dig och familjen!!!!HjärtaHjärta

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Mondino

WOOW va ni skriver!! Och vilka blandningar, barndans, kungliga inbjudningar, trapprullningar och förkylningar etc...
    Brandstationen.... MUMS Cool, det kan JAG tänka mig att göra på söndag ;). Problemet är ju att jag behöver ha Theo som täckmantel för att få dreggla lite... men han är ju så jäkla skraj av sig så vette sjutton om jag får med honom ända in...
    Skämt åsido :) Vi fick privatvisning på Vaxholms brandstation i vintras och det var mycket uppskattat av junior!
    Här är det full fart som vanligt med barnens träning och min träning och tack o lov för Micke som står mitt i och servar med mat när vi schvissar förbi i olika intervaller.
    Det går liiiite bättre för Theo på förskolan. Nu gråter han bara vid lämningen när inte dom vanliga fröknarna är där (har varit mycket vikarier och dom som jobbar på småbarn som tagit emot) . Men han nåt mentalt motstånd fortfarande och kan säga 20-30 ggr på morgonen att han inte vill gå till förskolan... Men det är ju bättre än för två veckor sen när han grät hela mornarna och skrek efter pappa när han lämnades över... Så lite ljus i tunneln iaf. Men han är jätteglad när jag hämtar honom och det hörs på allt han berättar att han leker och är glad på dagarna.

Nä, nu ska jag hoppa isäng. Alldeles underbart med fredag!!! Och jag längtar efter fredagsölen redan nu och den kommer att intagas hos Issa med familj imorrn kväll... Vellly Najs!!

• Mondino

hahah.. Jaha!! Det är bara kvinnliga brand"män" idag! Nä då får det va ;)
    Jag har förandlat till mig en shoppingtur på egen hand i Stinsen nu när dom öppnar. I LOOOVE egen tid som kombineras med shopping. Hoppas det finns nåt skoj att shoppa bar
    Sen ska Christian spela match kl 3 och Theo har tjatat sen han slog upp sina blå att han ska gå hockey!

Välkommen Ninnnna: Töjnan-mamma här med 3 ungar i väldigt skiftande åldrar, en sambo och en katt boendes i radhus.

• Mondino

Hahaha!! Camabo, du är ju för rolig!!
    Jo, vi har redan bestämt att vi satsar dom stora pengarna på Theo. Vill Christian till NHL får han fixa det på egen hand (så går det när man inte visar framfötterna i tid) .

Välkommen Lova med tres!!! Här är vi som sagt tokiga och allvarliga om vartannat!! Läste din presentation och vi har ganska lika "läge"

Kan avslöja att min shoppingtur föll otroligt väl ut (förutom för plånboken) Nu har jag ekiperat mig för hela hösten/vintern både till fest och jobb! Very nice!!
    Och kvällen avslutades med vinst för grabbarna i derbyt Väsby-Sollentuna, så det var fjäder i hatten!!

Och så är det måndag igen!! Men innan man hinner blinka så är det ju fredag igen :) 

• Mondino

Hello alla!! Här har vardagen gått i 190 knyck (som vanligt) 
    I helgen var vi på Magnus Uggla revy med hela tjocka släkten och gillar man Uggla kan jag varmt rekommendera den, jag tyckte det va skitbra! Töntig ordhumor, blandat med lite buskisskämt och en kavalkad av sköna Uggla-låtar. Sen var vi på Restaurang Capri och käkade efteråt. En mycket lyckad lördag. Elina tog hand om Theo hela dagen och det gick hur bra som helst!

Mickes barndomskamrat med mamma (som då är bästa kompis med svärmor) från Skåne har varit på Stockholmsbesök så blev middag med dom på söndagen, och kvällen avslutades med seriepremiär för hockeygrabbarna i den prestigefyllda högsta divisionen. Och dom tog sin första seger och mamma skötte sig vid matchklockan

I tisdags la sig Elina under kniven och tog bort halsmandlarna. Stackars lilla krake!!!! Vilka två helvetesdygn det följde efter det. Två stora kratrar efter halsmandlar stora som avokadokärnor, ett gomsegel svullet som en tumme. Hon har reagerat på medicinerna med att konstant må illa och däremellan kräkas och att gomseglet retar kräkreflexen gjjorde ju inte saken bättre.  Så då blev det medicin mot medicinen i form av tabletter mot illamåendet. Jag hade flaggat för semester/vab på jobbet och det va ok med läkaren att skriva ut Vab-intyg. Igår kväll vände det och plötsligt fick hon färg på kinderna och kunde behålla lite vätska och lyckades pilla i sig 2 plättar. Idag ska vi slussa över henne till pappa eftersom vi tänkte åka ut till landet i helgen!

Själv har jag haft en släng av nån märklig förkylning/virus som yttrade sig i värk i kroppen och huvudvärk etc... och nu några dagar senare har den gått över till hosta och igenkorkad näsa!! Men det går åt rätt håll så jag ska inte klaga :)

Och nu skulle jag ju hitta käcka kommentarer till er alla men minne som en guldfisk...
    Önskar alla en underbar helg med mycket vila, kärlek och omtanke!!!Hjärta

• Mondino

GRATTIS Camabo!!! Den 18e är ju snart!!! Och då ska Jörgen va hemma med Nova ett tag eller?

Och vilken tur att du har körkort nu!! Annars är det ju en underbar cykelväg rakt över Järva ;)

Här finns inget särskilt intressant att förtälja... Elina läkning i halsen går vansinnigt långsamt och hon har haft gröt i huvet av smärtlindringen så hon har först igår börjat bli någorlunda klar i knoppen men långt ifrån sitt forna jag....
    Min förkylning bestämde sig för att bosätta sig i bihålorna (som vanligt!!!!) så den här gången hade svärmor Rinexin över som jag fick och började äta igår, så inom ett par dagar hoppas jag att det ska vara på banan.

Och lilleman på förskolan!! ÄNTLIGEN börjar det gå bättre på lämningarna på morgonen och han säger nu endast 2-5 ggr varje morgon att han inte vill gå. Men ibland byter han ut meningen mot: kan vi inte vara lediga mamma!!! Sötingen! Han har fortfarande inte gett upp hoppet om en tillvaro utan förskolan... Men han har funnit sig tillrätta där och funkar med kompisar och mat (dom dagar det är nåt som duger) och allt annat runt omkring. I takt med att han mer och mer accepterar konceptet har även trots-perioden lagt sig så han är inte alls lika utåtaggerande och hysterisk längre och alla andra separationer går bättre och bättre... Vissa mornar förut har han ju blivit helt galen när han kommit på att han inte har pussat mig många gånger nog och ska ut genom dörren till varje pris... Har varit hårda kamper mellan honom och hans far på mornarna...

Precis som du Korfu, har vi rätt så fullspikat schema på helgerna framöver! Men bara roliga grejer!! Och vi ska hinna ut till landet en helg till innan frosten tar alla svamparna!!

• Mondino

Helg igen och stora barnen kom igår! Elinas läkning har gått långsamt och hon har haft det riktigt jobbigt men igår vände det äntligen och kroppen började fungera lite smått. Helt otroligt hur kroppen "stänger av" funktioner och bara koncentrerar sig på läkning i ett visst område... även om hon är piggare nu så har hon fortfarande jättesvårt att äta och jobbigt att prata (skönt!!! ;) )

Själv hostar och hackar jag fortfarande men raggade Rinexin och har iaf fått det att släppa i bihålorna. Trots att så mår jag bra så jag körde lite spinning på torsdag och igår kväll och visst hackade jag lite men blev inte sämre så då kör jag!
    Veckan bjöd underbar hockey på Hovet i tisdags!! (förutom alla idioter till huliganer från båda lagen) Njutning för en AIK:are som jag att dom spöade Djurgården.

Idag ska vi på vända nummer 2 å kolla på kamin till landet. Förra gången drog vi till den  här speciella butiken och då visade det sig att deras info på hemsidan och lördagsöppet inte stämde. Irriterande!! Men nu har vi bestämt möte med dom så idag får vi komma in.
    Kvällen ska avslutas i Tyresö hos en gammal jobbarkompis till Micke som både har byggt hus och fått bebis sen vi sågs sist. Så jag ska få snusa på en Alice 7 månader!!!
    Imorgon bara vila förutom sekreteriattjänst när Christian spelar!

Ha en bra hösthelg alla. Vi kallt, men underbart vackert idag!!

• Mondino
    SallyBlixten skrev 2010-10-04 22:11:42 följande:
    MONDINO: Nu har jag räknat ut att vi mötts IRL, visst spelade våra döttrar fotboll i Sollentuna United under de två säsonger min M var med?? Hon är -93:a och kom från Näckan. Min Hugo fyllde fyra för några veckor sedan och så har jag en son född -91.

Till alla andra, jag tittar in här lite då coh då och lär känna er via samtalen - ni verkar ha pratat lääänge. trevlig stämning här inne
    Aha!! Poletten har trillat ner!! Kul å se dig här :)
    Och ja, det stämmer! Vi har snackat på ett tag här. Har för mig att vi började nån gång när jag hade fått Theo, så drygt 3 år. Vi är inte så jättemånga kvar, men vi håller igång så gott vi kan!
  • Mondino

Välkommen  hem MUM! Kul att se lite andra arbetsmiljöer... men man kan ju bli lite lätt deprimerad av det oxå när man inser hur fint och naturnära andra har... Jag brukar ju skoja om min närhet till E4an.. man lär ju få i sig en och annan partikel när man bor 20 meter från E4an på ena sidan och jobbar 10 meter från E4an på andra sidan!! Friskt och hälsosamt

Vi är på väg till landet nu och har med oss ett stycke 140kg:s kamin som vi på nåt sätt ska försöka baxa in... Undrar om det räcker med pirra och 2 pers (var av den ena är jag... kanske inte nån tyngdlyftare direkt...)
    Den gamla går inte längre att stänga luckan ordentligt på + att glaset spruckit. Tidigare ägarna bodde ju där permanent och valde en budgetvariant av kamin och den är nu rätt så söndereldad... typ vittrat sönder. Vi valde att köpa en likadan för att göra det enkelt för oss, och vi kommer ju dessutom bara elda i den typ 10 helger om året så kändes som att budget funkar för oss.

Ska ju bli bra väder i helgen så jag ska leta rätt på mera svamp!! Snart väntar fredagsölen och snabbmiddag med färdiggrillade revbensspjäll och potatissallad. UNDERBART

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!