Inlägg från: Mondino |Visa alla inlägg
  • Mondino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jisses vad ni har skrivit!
    Välkomna Yozi och Nettie!! Töjnanbo här med 2 tonårsbarn, sambo och en sladdis tillsammans med honom. Volvo, radhus och katt! Riktig standardfamilj

Härifrån är intet nytt att rapportera. Allt rullar på som vanligt - igår va jag till Norrköping med 3 hockeygrabbar, men var lite disciplinerad så medans dom hade samling letade jag upp SATS i Norrköping och rev av lite träning. Har varit förkyld i veckan så va första träningen på en vecka. Har aldrig kört på egen hand (går ju alltid på pass) men jag testade roddmaskinen och sprang lite på löpbandet. Va livrädd att jag skulle "rulla av" löpbandet, så där man ser på AFV, men det gick bra

Idag blir det myssöndag. Nu ska vi strax till "mitt" kantarellställe och förhoppningsvis plocka av det gula guldet som står där och väntar på mig . Sen ska vi hälsa på den allra nyaste familjemedlemmen. Svägerskan med sambo har köpt en vit herdehund vid namn Loke!
    Christian har beställt Shcnitzel till middag så förhoppningsvis blir det kantarellstuvning till

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Mondino

Bra idé med en liten presentationslista

Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
    Mondino: Töjnan med barnen Christian -93, Elina -94 och Theo juni-07

• Mondino

Sky: varför står det Guide under din bild?

• Mondino

Hahahahahaha!! Fy faan.. jag garvar så jag dööör!!!

• Mondino

MUM: jaa.. det går ju för runt på nåt vis, och just det där med träning är ju alltid svårt att klämma in i sitt vardagschema. När Elina och Christian va små då tränade jag 2 pass på vardagarna som låg ganska sent så vi hade hunnit få isäng ungarna. Dels var det enklare ett ha barnvakt om det behövdes och sen behövde det inte gå ut över barnen när man va borta. Både mitt ex och jag har alltid försökt träna 2-3 ggr i veckan och då var sen kvällsträning ett bra alternativ.
    Nu sen Theo kom har vi en annan lösning (eftersom Micke inte tränar nåt) så kör jag träning under tiden middag ska lagas, så jag kör pass 17.30 måndag och tisdag och när jag kommer tillbaka så står middagen på bordet. Antingen har Micke gett Theo mat under tiden han lagar vår middag alt. att han ätit ett hyggligt mellis och äter med oss vid 7. Och det ska mycket till att jag ruckar på dom där 2 passen...Men visst ibland skiter det sig för att nån av oss måste jobba över, eller det är nåt med stora ungarna. Jag har ju fördelen att kunna träna på lunchen ibland oxå.
    Så vill du ha draghjälp och träna på SATS MUM,  så kan du ta rygg på mig måndagar och tisdagar
    Korfu: lycka till med alla viktiga samtalen idag!                                                                                                      Camabo: va preeecis så jag såg mig själv.. inrasandes i nån glasvägg
    Siljelin: hoppas det går bra med katten!

Ny vecka och nya utmaningar!! Dags att börja jobba!!

• Mondino

Vi förstår vad du vill få fram Siljelin ;)

• Mondino

Korfu: Men va betyder egentligen samtalet med läkaren? Planterar man alltid in 2 befruktade ägg och om inte du som "värd" kan klara en tvillinggraviditet då får ni inte försöka alls att bara plantera in ett ägg???
    Och tänk om man va som du ;) och hatade bea och grädde och sånt! Då skulle jag inte behöva hänga på SATS 5 dar i veckan. Men jag vet, det är lika jobbigt för er som har det åt "andra hållet".

MUM: vilket schysst utbud med träning på jobbet!! Och med Korpen runt hörnet så ska du nog få till det! HÅller med dig om att SATS är sjukt dyrt. Som tur är har vi träningsbidrag från jobbet med 3500kr så då blir det drägligt. Det är ju sjukt lyxig om man kan få till sin träning på lunchen. Rent teoretiskt skulle jag verkligen kunna klara av min träning med bara lunchpass. Men är ju den mentala känslan att dra iväg och vara borta 2 timmar mitt på dan 3 dagar i veckan. Jag kan bygga om semester till komptimmar eller jag skulle kunna jobba en timme längre på dan (när Theo mår bättre på förskolan) men på nåt sätt så tycker jag alltid att folk (avundsjuka medarbetare och koreaner) tittar snett på en...

Siljelin: hur skulle det bli med katten nu?

• Mondino

Korfu: tänkte just tipsa dig om Sofiahemmet. Jag har en nära vän som gått där på Sofiahemmet och varit jättenöjd med dom.

Här är det full fart som vanligt. Ikväll ska jag träffa några av tjejerna på den andra tråden jag hänger i här på FL. Det är en landstäckande tråd men vi är ett gäng från Stockholm så ikväll ska vi ses i Kista centrum.
    Sen måste jag dra å storhandla eftersom jag inte hinner det imorron då det är föräldramöte på hockeyn.
    Sen drar vi till landet på fredag när jag slutar. Vi ska ha kräftskiva därute på lördag så det ska bli skoj. Tur att vi har hyggligt stort därute för ska tydligen inte bli någe vidare väder.

• Mondino

Korfu: usch det lät inget vidare med din mans operation. Ni tycks båda två vara hårt drabbade!! men det är klart att det kommer gå bra med operationen!

Sky: kom ju på att du ville ha tips om svampskogen. Gula kantareller kan jag ändå tycka är lite svåra... man måste röra sig i ganska stora områden tycker jag för att få ordentlig fångst. Men generellt för kantarellerna är att det gärna får finnas lite björk blandat i granskogen och terrängen är vanligtvis rätt mycket mossa, gärna runt sankor... alltså fuktig mark... Hoppas det kan hjälpa lite...
    Jag var ute en timme här på landet och letade men det är fortfarande väldigt ont om svamp här. Vi hittade lite blodriska men annars svampfattigt.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!