Inlägg från: Mondino |Visa alla inlägg
  • Mondino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

hahaha.. garvar lite åt avgränsningspinnens öde Och visst blir egoismen bara värre och värre. Där har vi trafiken som ett lysande expempel. Ingen tar sig tid att släppa in nån eller släppa ut nån i köer eller korsningar och råkar man stå nån sekund för länge när det blivit grönt, nog jäklar får man en "tut" i häcken direkt. Det brann fullkomligt för mig en gång när jag stod under järnvägen vid norrviken och skulle ut på vägen som passerar brandstationen. Fick kärringstopp när jag skulle iväg och idioten bakom fullkomligt hänger sig på hornet. DET skulle han inte ha gjort. Fru Byström drog åt handbromsen, klev ur bilen, knackade på rutan (och han vevade faktiskt ner) och frågade hur helvete han tänkte när han limmade fast tutan i ratten med epoxy!! Tror han att jag snabbare får fart på bilen när han ligger på hornet eller tror han att jag kan försvinna från jordens yta för att han tutar. Vad är det på fel att ha lite tålamod och ödmjukhet!! (vi pratar inte 5 minuters motorstopp) utan vi pratar max 20 sek) IDIOT!
    Efter den incidenten bestämde jag mig ännu mer än nånsin för att alltid bjuda på nån sekund och släppa ut nån eller släppa in nån! Och känner mig lika nöjd varje gång jag står vid mitt löfte

Korfu: ha så härligt på ballongturen imorron! Min sambo flög förra veckan för andra gången och han är lite lat av naturen så han var mest sur att man måste göra allt själv , hade det inte varit för det hade det allt kunnat vart riktigt trevligt var hans kommentar

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Mondino

Trodde själv att det skulle sitta en gubbe vid ratten, men det visade sig vara en ung kille, med förmodligen rätt nytaget körkort och det såg ut som han hade sina föräldrar och ett medelålderspar till i bilen alla uppklädda till tänderna så han skulle säkert köra dom till nån tillställning. Så grabben har jag nog skrämt för resten av livet.

och jag håller med dig om hastigheterna. Jag har en hel familj som blir tokig på mig för att jag håller hastigheten (nästan jämt..) men jag hävdar bestämt att det är ingen annan som kommer att betala mina böter!! (framförallt inte den bakom som strressar mig)  Så dom får ligga där och "trycka i häcken" på mig. Det skiter jag i!! Förutom att jag säkert kommer kliva ur bilen nån mer gång när jag får chansen och tala om att jag inte vill ha in deras jävla SUV i bakluckan för att dom inte kan hålla avståndet! Sen kan jag ibland bli lite frustrerad på dom som ligger i 80 på dom här kameravägarna fast det är 90... för att?? Dom får tillbaka pengar från Polisen och dom ligger under hastigheten?? Jag röstar för snabbt in i rätt hastighet och snabbt ur rätt hastighet vid nya hastigheter på vägarna.

idag ytterligare en solig och varm dag. Fy fasen vad jag har prickat min semester!!! Om det så skulle ösregna i 2 veckor nu så har vi ändå haft en supervecka gällande vädret!!

Och toppen för er Siljelin, GoåGlad och Camabo som ska till Gotland. Vi har tittat på Nyhetsmorgon hela veckan och det har varit så bra och intressanta reportage från den fantastiskt fina ön!!

Ha en jättehärlig vecka!!

• Mondino

Så här skönt har son och far när solen gassar! (jaa.. han har ingen flytväst men det är bara 40 cm djupt... )

• Mondino

Ha en skön resa Sky, och kör försiktigt och håll avståndet

• Mondino

klwa: Raval´n blir ju helt galet varm efter att par veckor med den här värmen. Har för mig att det kommer fram nåt skumt djur där oxå när det blir över 23 grader i den sjön. Måste nog genast surfa lite... kommer inte ihåg nu men har nåt i bakhuvet om det där...

• Mondino

helt okey temperaturer!!
    Surfade lite och det är nog den "vanliga" badklådan som kan förekomma överallt. Så här skriver vårdguiden:

Badklåda eller simmarklåda kan du få om du badar i sjöar eller hav. Det orsakas av ofarliga fågelparasiter – cerkarier – som simmar fritt i ytvattnet och är så små att du inte kan se dem med blotta ögat. Det är larver av sugmaskar som finns hos sjöfåglar, framför allt änder, och sötvattenssnäckor. Snäckorna finns mest på grunt vatten och därför drabbas barn oftare. Parasiterna förekommer i både sötvatten och bräckt vatten. De förökar sig snabbare ju varmare vattnet är.

Badklåda är ofarligt och självläkande. Parasiterna dör när de har trängt någon millimeter in i huden.

Så ditt magont Klwa berodde nog på nåt annat :)

• Mondino

Aha.. det är därför man har magont Samma här, 2 veckor kvar! Gäller att njuta av lugnet här på landet den här veckan På fredag kommer stora barnen ut och då blir det full fräs, det ska bli långa fisketurer, moppeturer, restaurangkväll i Öregrund, en hel del kubb, SkipBo och kanske tom lite studsmattehoppning. Kan nog förekomma en del hångel oxå eftersom dotra ska ha med sig pojkvännen så dom får ta gäststugan så vi andra slipper höra gnisslandet
    Har knappt träffat dom stora alls på 4 veckor eftersom dom först va med sin pappa i Grekland 2 veckor och nu sommarjobbar så ska skönt att få hit dom under mammas vingar!! Blir en vecka här på landet och sen 2 veckor till hemma, sen är vi tillbaka i varannanveckaschemat igen.
    Men nu längtar jag sååå efter dom! För att inte tala om lillebrorsan, han längtar oxå! Springer här och låtsaspratar med storebror i telefon

• Mondino

insidertips... tur att du la till pedagoger klwa, camabo (och beckagrodan som tittar in här ibland)  är som en tiger på oss som råkar säga dagis eller fröknar...  (camabo och becka, ni kan ta att jag häklar er lite va ) Men jag tränar mig själv stenhårt, så till er  stora glädje säger nu Theo självmant : förskolan, det ni, från en som mycket hellre skulle säga dagis. Men eftersom detta nu är ett viktigt issue så ska jag inte vara sämre än att jag respekterar det av hänsyn *klappar mig på axeln för att jag kommer ihåg att säga förskola*

• Mondino

... just det här vi dividerade om häromdan:
    http://www.aftonbladet.se/sommarisverige/article7477390.ab

Hur har ni det i värmen? Vi mår oförskämt bra här,idag 29 grader och strålande sol. Enda lilla avbrottet från det fantastiska vädret var i förrgår natt då det åskade och blixtrade och det vräkte ner!! Men sen sken solen precis som vanligt på dan.

Igår unnade jag mig lite "ta hand om dig själv-tid" och var på pedikyr på ett nyöppnat spa i Öregrund. Det va väldigt najs!!

Idag har vi vinkat av min kompis Jessica och dotter Emma som varit hos oss i 2 nätter. Om ett par timmar kommer Elina och Christian ut och deras snälla pappa kör dessutom hit dom!! Vi äter här gemensamt här innan han vänder hemåt igen.

• Mondino

Nä, här klagas det inte på vädret, och det gjordes inte i vintras heller. Tycker att både media och "vanligt" folk är alldeles för gnälliga gällande väder (och för övrigt oxå för den delen) Den vintern och hittills av den här sommaren har ju varit så som det faktiskt SKA vara. Ordentligt med snö och kyla på vintern och sommar och sol och varmt på sommaren.

För övrigt har jag en allmän devis att jag inte gnäller/klagar mer än en minut om dan! Då samlar jag ihop allt jag har "i mig" och så gnäller jag ut det i en intensiv minut, sen är det liksom gjort för den här dagen. Sen kan jag vara positiv och allmänt glad resten av tiden That's me

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!