Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Vilka fina tjejer Skydiver!!!!
Vilka fina tjejer Skydiver!!!!
Halloj allihopa!!!
Kul att läsa vad ni har haft för er! Låter ungefär som alla har det likadant...
Passar på att gratta Nova på 1-års dagen!
Själv kom jag hem i lördags. Skön resa eftersom jag inte gjorde något aktivt alls, bara satt och lyssnade på andra! Dock så var det fullspäckat schema, men alldeles för korta pauser och sedan droga 99,9% av alla föreläsare över, hence ÄNNU kortare pauser... Konferensmiddagen var på ett rymdmuseum med bara franska skyltar (ja, sååååå franskt!), och man orkade inte ens försöka förstå sig på alla de olika sakerna (många experiment-saker) efter 2 dagars informationsspäckning... När vi trodde att vi till slut skulle få middag så skulle vi först se en 34 minuters IMAX-film... middag 21.30, senaste lunch (mackor) kl 13.00, inte vad vi svenska är vana vid...
Är annars ARG och IRRITERAD på den översättare som jag använt för att översätta patientinformation till 10 språk. Har låtir folk på sjukhuset läsa och 2 avde första utlåtanden är att det är som att dem översatt med Google Translate. INTE BRA! Grrrr.... Blir ett riktigt argt samtal så snart vi kollat alla språk
Här har jag julpyntat (adventsljusstakarna) lite idag, och smakat på glöggen! Och pepparkaksdegen är gjord, bakning i helgen! Och Oscars julklapp är inköpt, det blev ett verktygsbord med tillhörande verktyg, tror att det blir en hit! Vad tänker ni andra ge era barn, lite kul att få höra!
Håller som bäst på att planera julaktivitetskalendern som vi ska göra för barnen på FSK, ska bli skoj!
Mondino -> Hur gjorde ni facklan? Ser häftig ut!
Skydiver -> Var det några speciella pepparkakshus som ni gjorde?
Siljelin -> Låter lite konstigt med Tristan, eller? Kan inte den som haft hand om omplaceringen göra ändringen på Tristans "hemadress"?
Korfu -> Köp en sådan där lampa som man använder för ljusterapi och ta D-vitamin, det kanske hjälper mot tröttehten.
Har funderat på bilbana, ska kanske slå till på det till Clara? Hade tänkt köpa ett TV-spel som en av våra kompisar har. Det är en kamera kopplad till TV:n+Platstation och så ska man göra massor med saker (de syns själva på TV:n) som tex fånga vissa speciella saker som faller på TV:n, lösa "gåtor" med kroppen. Men det finns bara för PS2 och bara begagnat så inte så lätt att hitta... och vi har precis tagit över borsans PS3 och i den nya versionen av spelet så måste man använda en sådan där sticka/stav -och nej, den lär ju inte hålla länge! Så lägger ner det spåret nu.
Clara tjatar också om en Hello Kitty dator, man allvarligt 600 kr för en "dator" med en svart-vit jättepixlig skärm på typ 8x12 cm!!! Den känns som ett av spelen som vi hade när vi var små, ni vet Donkey Kong... så nej, den blir det inte!
Har precis planerat för julkelendern för barnen (aktiviteter) på FSK, vi ska göra den på tisdag, tror att den blir bra i år!
Men alltså, varför ska det vara så svårt att komma på någon bra present till pedagogerna????!!!!!
Siljelin, det låter väl inte som hon har koll på allt, tjejen. Men Tristan har det säkert bta. Vi männniskor har ju en förmåga att övernanalyser allt!!!
Nej, nu ska jag gå och lägga mig, Clara är sjuk så man vet ju aldrig hur natten blir. Hon hade 40 grader några timmar idag och låg utslagen i soffan. Sedan lyckades jag få i henne lite Alvedon och 20 minuter senare så hoppade hon omkring här hemma, dem är ju för goa barnen!
Mondino - > Jag har dragit ut 2 visdomständer och det gick lätt som en plätt!!! Märkte knappt när de gjorde det! Så det behöver inte vara jobbigt och hemskt...
Nä, tror inte att Clara skulle ta på sig ett Lucialinne heller... testar inte ens (har ett från en jobbkollega). Hon pekade ut en tomteklänning, mjuk och skön och med 25% rabatt på Kappahl förut som vi köpte, så hoppas att hon kommer ha den nu, men man vet aldrig!
När det var maskerad på FSK i höstas så var hon katt, dvs hon hade på sig en tröja med en katt på. Det var allt. Nej till öron. Nej till svans. Nej till att måla ansiktet. Men hon var glad och nöjd ändå. Men jag har totalt lagt ner att ens tänka på att köpa olika maskeradkostymer.
Här hemma är det julpyntat, bara granen fattas. Jag som varit mycket noga med "regler" om att ljusstakarna= första advent och julsakerna=23:e har ändrat mig. Skönt att inte ha kvar allt detta till dagen innan julafton... då finns det ju annat att göra liksom! Och mer mysigt att jula innan julen och plocka bort efter nyår.
Ha det bra allihopa!
Stackars tjejer Skydiver! Men skönt att ha vattkoppor avklarat... Clara hade det i somras, men Oscar blev aldrig prickig... som vi väntade!
Här har vi klätt granen ikväll, skööönt! Och de flesta julklapparna är inköpta OCH inslagna!
Funderar bara på vad vi ska köpa till Clara... Vi köpte ett elpiano, men det var lite onödigt dyrt eftersom kidsen säkert kommer hinna ha sönder det innan de kan spela på "riktigt". Så det står mellan ett "mattpiano" för golvet eller en billigare variant, eller något med Hello Kitty... Hmmm...
I helgen blir det mer pepparkaksbak (dem är snart slut), lussebullar, köttbullar (svärmor tror att det räcker med 500 g till 7 vuxna+2 barn...) och sist men inte minst: julmarkand i Sigtuna på söndag! Härligt!
Siljelin och Camabo - ska era tjejer fortsätta på gympan efter nyår?
Halloj!
Det låter som ni har haft och kommer få en underbar tid Skydiver! Barnfria nätter är ju högvaluta inom våra kretsar!!!
Vi vilar och vilar oss för fullt också Mondino, fast på hemmaplan! Nästa vecka är vi alla hemma också, barnen totalt från den 22:e till den 10:e. Martin måste dock jobba (söka jobb) någon dag och jag likaså (nja, inte söka jobb, men jobba). Vi har varit på Naturhistoriska nu i veckan och ska nog hinna med ett museum till +kanske badhuset nästa vecka.
Imorgon kommer några vänner till oss vid lunch och stannar iaf till lunch på nyårsdagen, så pulkaåkning står med på schemat! Annars det "vanliga"; god mat och mys!
Gott Nytt År till er alla!!!!!
MrC, välkommen hem! Vart var ni???
Cecilia heter jag, bor i Viby, man och 2 barn; Clara 4 i april och Oscar, snart 2.
Inte så mycket emr att ebrätta liksom, haha!