Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Påminn mig om att aldrig A L D R I G säga, diskutera, viska, ens tänka saker som att "Vad bra barnen sover! Det ska vi vara glada för, eller hur?!"
Påminn mig om att aldrig A L D R I G säga, diskutera, viska, ens tänka saker som att "Vad bra barnen sover! Det ska vi vara glada för, eller hur?!"
5088 -> Kan inte föreställa mig hur det är för er, men "skönt" att det kanske ljusnat lite nu iaf... Antar att det kanske både är jobbigt, men även bra, att ni har Jasmine. Då måste man hålla näsan ovanför ytan med allt det där vardagliga, men jobbigt att inte bara kunna "vara". Tänker på er!
Siljelin -> Då ska Jessica och Clara gå på samma gympa! Martin såg en jättesöt gympadräkt som han inte kunde låta bli att köpa, så nu är Clara extra taggad, gympa och en ROSA (varför ska ALLT vara rosa nu??? Hon blev mkt upprörd när jag köpte turkosa fleecekläder, men vill faktiskt inte köpa allt nytt till Oscar.) gympadräkt, kan det bli bättre?!
Igår sprang Clara ett lopp, Stenhamraloppet på Färingsö, där våra kompisar bor. Jättekul, fast hon blev rädd vid ett tillfälle och jag fick bära henne en bit (loppet var 350m). Tyvärr så var det så många barn med likadant tröjor så jag såg inte att hon var ledsen med dessamma, lite stressad blev jag när jag inte såg henne efter starten.
Men hon sprang väldigt beslutsam sista biten in i mål!
Och idag var vi på Siggesta gård på Värmdö, det kan jag rekomendera! Idag var det väl extra fullt upp eftersom det var Skördefest, men annars var det också bakluckeloppis (ja, vi köpte mkt saker, och bara till barnen...), ponnyridning, smådjur, mara djuren , traktorer, elbilar, äventyrsgolf, sagostig, ja massor med kul!!!
Och att bara grejen att åka med 2 färjor för att komma dit var ju en hit!
Nej, nu ska jag förbereda en föreläsning för imorgon, tjingeling!
Misstänkte att Armica kanske också skulle vara med!
M hittade en så fin gympadräkt på Stadium. Säkert helt onödigt, men liiite roligt och fint!
Såg nu att det är 2 grupper samtidigt på söndag, hoppas att de är i samma grupp!
Jag ser nog precis likadan ut, tyvärr inte mindre i omfång... hihi! Men ska precis NU gå och packa ihop gympaväskan till gymmet på jobbet imorgon!!! Ska bara äta upp kladdkakan först...
Igår trillade Oscar ner för trappan... Oj vad hemskt det känns när det händer! Märkte ganska snart att han var helt OK, men känslan av att det var mitt fel eftersom jag sa till honom att bära ner vällingflaskan är jobbig. Ville ge honom en uppgift eftersom han var så gnällig, smart vá?!
Håller på att skriva ett inbjudningsbrev till Victoria och Daniel, men hur skriver man??? Inte något man gör varje dag!
Krya på dig Korfu!
Det första jag tänkte på Camabo var att söka på nätet efter en "mall", men hittade inget... Jag ska skriva en inbjudan för invigningen av Nationella Navelsträngsblodbanken på Karolinska Huddinge, men chansen är inte så stor att de kommer, men vi kan iaf försöka!
Ikväll hade Martin ordnat med att han och jag åkte till Kista C och åt och tittade på "Inception" på bio, härligt och lyxigt med något så "enkelt"!
Brandstationen är inbokad, vi har missat det varje år innan tyvärr. Ska bli kul! Min kompis kommenterade detta med: "Vad bra, något för både barnen och oss att titta på!"
OK, bra att veta. Tänkte nog också vara där vid öppning eftersom 2 av barnen ska sova efter lunch. Då syns vi!
Hoppas att du blir bättre snart nu när de vet vad som är fel Korfu. Och skönt att ha bestämt att det blir provrörbefruktning nästa år, eller?
Camabo, jo Martin hade ordnat så att mamma kom hit och ahde kidsen, så åkte vi till Kista och delade på en Tacotallrik i raketfart (men är liksom inte så kräsen längre, bara 30 minuters måltid i lugn och ro räknas som lyx!) och sedan Inception. Den var bra, men komplicerad, en sådan film man lätt kan se några gånger men tyvärr med ett slut som man kan tolka lite som man vill, vilket jag inte tycker om. Jag vill VETA vad som hände sedan, liksom.
Har köpte en märkmaskin så nu ikväll har jag märkt upp mer eller mindre allt om går att märka upp, tex alla lådor i garaget osv! Snart är nog tejper i maskinen slut... Cecilia i toppform!
Ha det gott!
"kungliga navelfest", det låter det, Camabo!!! Tror ni att dem kommer helt säkert om jag skriver så???!!!
Branstation med åktur i brandbil och gympa, då är det bra helg! Fast det bäst med uiren till brandstationen var ju såklart att de fick godis "-fast det inte är lördag!" Det deklarerade Clara för alla hon träffade efter att hon hittat gömman med godis i ambulansen!
Tur att de har rätt fokus...