-
Ja och lite kan man ju tjuvstarta så jag säger att det är fyra månader kvar idag:)GossipGirl skrev 2012-07-24 12:33:20 följande:Härligt! Och nästa torsdag är det bara 4 månader kvar till första advent. Det är adventstiderna som är de bästa tycker jag.
-
Zorba1980 skrev 2012-08-08 00:20:51 följande:Fick för några dagar sen hem Margareta tidningen med massor av jul broderier i. Kliar såååå mkt i fingrarna men kan ju inte brodera :(
Så länge man inte har några fysiska hinder, typ reumatism eller saknar ett gäng fingrar så är det inte alls svårt att lära sig. Börja med enkla korsstygn så får du snart mersmak. -
Jag använder receptet i Rutiga kokboken och mina blir aldrig torra. Det gäller att inte lockas till att ta för mycket mjöl, lite kladdig får degen vara.BlivandeMama skrev 2012-08-20 21:13:30 följande:Någon som har ett bra tips på lussekatter som inte är torra?!?
-
Jag har en fråga angående spotify. Eftersom jag vill lyssna på min jul-spellista lite då och då men inte vill att mina facebookvänner ska se det och tycka att jag är knäpp, hur ändrar jag så att de inte ser vad jag lyssnar på?
-
Oj nu blev det svårt:) Jag har alltså en spotify-app på fb? Eller m¨ste man lägga till den själv, för isåfall har jag den inte?Koppkaka skrev 2012-08-21 10:29:01 följande:Ta bort spotifyappen från fb, och så gå in i spotifys inställningar och bocka ur Facebook. Tror det är så.
-
Aha, nu hittade jag. När tog bort appen gick funkade inte spotify alls men det gick att ändra inställningarna i appen så att ingen ser vad jag gör:)Koppkaka skrev 2012-08-21 10:29:01 följande:Ta bort spotifyappen från fb, och så gå in i spotifys inställningar och bocka ur Facebook. Tror det är så.
-
Fast det står ju högst upp vid trådstarten att den startades 18:e juni 2010, eller missuppfattar jag vad det datumet står för?Koppkaka skrev 2012-09-04 14:52:20 följande:Det måste den ha gjort för jag blev gravid dec 2010 och det är låååångt in i tråden jag annonserade om den julklappen här ;) så då blir det fjärde julen i år jag är med här!
-
Jättefina papper, särskilt det mörkare. Jag hade nog köpt bruna sidenband till, tycker det är så fint när papper och snöre/band går ton i ton.Pigelinen skrev 2012-09-16 20:31:09 följande:Hemmkommen från Ullis och endel julklappar införskaffade;)
Detta pappret tycket jag var jättefint så dessa får det bli iår. och så ska jag ha julröda snören till!
-
Jag behöver bok-julklappstips. En bok till en tjej på tretton år som gillar kläder och smink och sånt. Typ en Camilla Thulin-bok fast för yngre. Jag hittade en perfekt, Lauren Conrads "Style", men den är på engelska, någon som vet om den finns på svenska eller om det finns någon annan som skrivit en liknande?
Och så en kokbok till en snart hemifrånflyttad kille som har som främsta merit i köket att kunna steka potatis. Per Morbergs bok om husmanskost eller Jamie Olivers "Middag på 30 minuter" är de jag hittat, men helst skulle jag vilja ha en kombination, "Husmanskost på 30 minuter":)
-
Den vore perfekt, jag har mailat Forum och frågat om de kommer ge ut den igen.Sidika skrev 2012-10-02 09:22:53 följande:Denna har jag haft, den är ganska bra...verkar vara slutsåld här men går kanske hitta någonstans :)
www.bokus.com/bok/9789137129983/ebbas-stil-gu.../ -
Ja kolla gärna.Sidika skrev 2012-10-02 10:42:06 följande:ja jag kom direkt att tänka på den boken när du skrev det! om du inte hittar den någonstans skulle jag kunna kolla om jag har den kvar och i vilket skick den är i, antar att du vill att den ska vara i nyskick när man ska ge bort den! ifall du vill skulle vilja ha den!
-
Åh vilket bra tips, men det funkar nog bäst på egna barn eller i alla fall barn som man står nära och delar dessa minnen med. Men jag ska absolut göra det när mina blir stora.Annika i Gbg skrev 2012-10-02 19:06:31 följande:För ett par år sedan fick mina vuxna söner en handskriven bok. Jag köpte en vacker anteckningsbok och skrev ner recept från deras uppväxt. Alltifrån farmors hallongrottor, till gamlamormors söndagsstek och min julglögg. Sådant de har minnen av. Min äldste son sa "mamma, den här julklappen är den finaste jag någonsin fått, detta kommer du aldrig att kunna toppa".
-
Näe jag tycker Icas reklam bara talar om att vi måste vänta länge till på julen:(litengunnarolle skrev 2012-10-08 17:48:53 följande:Och ica har ju lite julig reklam nu också! :)
-
http://lekmer.se/geomag/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=geomag&utm_campaign=Varum%C3%A4rken+-+D+-+J&utm_content=s1UV02NWx_pcrid_12693289828_kword_geomag_match_e_plid_
http://www.br-leksaker.se/M%C3%A4rken/AIR%20HOGS/AIR%20HOGS%20Saw%20Blade.aspx?id=628360&vid=181438ADet här är vad min son vill ha, han blir åtta i januari. Jag gjorde så att jag satte mig med barnen i soffan och kollade på disney channel med barnen. Efter första reklampausen var önskelistan klar. I tv-reklamen tycker jag att det är mindre skräp än vad det är i reklamen som kommer i brevlådan, dessutom är det så mycket saker i pappersreklamen så de vet inte vad de ska välja utan väljer typ allt så man blir inget klokare på vad de verkligen vill ha ändå.nyfiknaflickan skrev 2012-10-09 20:28:47 följande:Behöver julklappstips till min 8-åring. Vad har ni köpt/tänker köpa till era barn som är mellan 7-10 år? Tack för en underbar tråd...:D -
Jag har precis beställt härifrån: http://www.butikpumpan.com/c/julen/julkulor/nyfiknaflickan skrev 2012-10-14 20:01:46 följande:
Finns det någon bra webshop där man kan köpa lite finare julgranspynt?
-
En anledning till att jag inte handlar där. Tyvärr vet majoriteten inte ens vad parabener är så det blir inte så stort tryck från konsumenterna att ändra sig.lollsanT skrev 2012-10-18 08:13:15 följande:Bara så ni vet så finns de parabener i Bodyshops produkter