Jag längtar till jul!!!
Fick du veta något när julölen kommer ut så man kan köpa hem? Gubben brukar köpa en "provpåse" först för att se vilken som är godast
Idag köpte jag två flaskor Blossa 11, pepparkakor, Fjällbrynt Ädelost och ballerina pepparkaka så ikväll blir det, hmm, höstmys kanske man får kalla det.
Har ni julgardiner? När man tittar i alla julmagasin lyser julgaridnerna oftast med sin frånvaro men visst har väl de flesta julgardiner? Ni som har beskriv gärna hur de ser ut, jag har stort gardinbekymmer just nu.
Jag tänkte köpa fejkgrangirlanger (så naturtrogna som jag har råd med, orka göra egna) och sätta upp runt brokvisten tillsammans med ljusslingor (eller ännu hellre girlanger med inbyggda lampor), sen nån slinga i trädet. Det mesta pyntet får sta under tak eftersom vi de senaste jularna haft typ två meter snö och jag tänker inte stå och gräva fram pyntet varje gång det snöar.
Oj, dagen innan måste paket och godis vara klart för då har jag fullt upp med skinka, sill, brödbak och bordsdukning. Trots att jag planerar som en tok slutar det med att jag stupar i säng efter midnatt. Men det är lätt värt det.
Granen tar vi in ungefär en vecka innan jul, tillräckligt för att man ska hinna njuta av den innan man vill hiva ut den, men inte så länge att alla barr har ramlat av innan julafton.
nu är jag riktigt sugen på att se någon julfilm, tror det får bli "Äntligen hemma" ikväll, den är ju så mysig, och även om jag inte är någon USA-fantast så måste jag erkänna att de kan det där med julstämning.
Självklart menade jag "Ensam hemma"!