Jag längtar till jul!!!
Idag har jag och barnen myst inne med "Astrid Lindgrens Jul" vilket gav ett tillägg på önskelistan: En Alva. Eller åtminstone en dos av hennes sätt att vara. Sen blev jag så himla sugen på att lacka klappar. Brukar ni lacka?
Idag har jag och barnen myst inne med "Astrid Lindgrens Jul" vilket gav ett tillägg på önskelistan: En Alva. Eller åtminstone en dos av hennes sätt att vara. Sen blev jag så himla sugen på att lacka klappar. Brukar ni lacka?
igår fick vi in tomtar på jobbet, dock kommer dom inte ut i butik förren senast mitten på okt, helst ska dom vara ute till början på okt
Det är alltså bara drygt en månad kvar. Och när julsakerna kommer fram är det ju helt lagligt att börja lite smått med det andra också, glögg och pepparkakor till exempel. Man kan börja med lite blomarrangemang med mossa och annat fint då också bara man kallar det vinterpynt istället för julpynt, annars tror folk att man är en dåre. Fast de kanske inte har helt fel.
Nyss ordnade Nigella julfest på tv. Hann bara se sista tio minutrarna men åh vad mysigt det såg ut.
Vinterpynt här hemma består av allt i från blomarrangemang med massa olika blommor och mossa och jox (tingel tangel typ) till en simpel skål med kottar. Och ljusslingorna hör också till vinterpynt mer än julpynt, så länge de inte hänger i en gran förstås
vill ha mer tips på julbloggar, har ni några favoriter?
Skinkan ska ugnsbakas, allt annat går bort.
Granen ska var riktig, hellre en spretig ful gran från skogen utanför dörren än en plastgran hur fin den än är.
Angående paketkalendrar, jag gjorde det åt mina barn förra året, de drunknade i små plastprylar, pysselsaker och håraccesoarer framåt den tjugonde. I år tänkte jag satsa på adventspaket, färre paket men med vettigare saker i.