Inlägg från: Mamma SL |Visa alla inlägg
  • Mamma SL

Jag längtar till jul!!!

Varje gång jag går från köket till vardagsrummet möts jag av den här synen och varje gång blir jag lite förvånad "Åh, snart är det ju jul".
  • Mamma SL

Tack för alla åsikter, jag lutade åt den första men de flesta verkar rösta på den andra så det blir nog den. Ni har ju rätt i att skärpan är bättre på den men jag tycker den känns lite för arrangerad, den första ser naturligare ut (vilket visserligen inte är).

• Mamma SL

Åh det är fler som tänker på julen:) Snart är det ju dags för julmat också (okej, om ni envisas kan vi kalla det påskmat) och must, mmm.... 

• Mamma SL

Min man är så att han inte gillar att följa strömmen och vill gärna göra oväntade saker som förvånar. Så vad är oväntat att göra sista april? Jo, att bjuda på glögg... Och gud vad gott det varSkrattande

• Mamma SL
    Neelah skrev 2012-05-03 11:18:20 följande:
    Man KAN sitta i solen och julpyssla och dricka glögg. *nickar*
    Blossas apelsinglögg med isbitar i är ju så gott och borde passa minst lika bra på sommaren. Kanske man skulle fråga på Ica om de har någon flaska kvar som ligger och skräpar någonstans:)
  • Mamma SL

Christmas Eve och Winter wonderland hade jag i julas, Winter wonderland är helt underbar, Cristmas Eve är "bara" jättemysigSkrattande jag köpte ett stort sånt på rean efter jul så jag kan ta fram det i höst. Dessutom fick jag flera stycken av de små burkarna i julklapp av mamma, bara juldofter, hon vet vad jag vill haTungan ute

• Mamma SL
    GossipGirl skrev 2012-07-04 09:28:25 följande:
    www.yankeecandle.se Tycker de känns seriösa och har beställt därifrån tidigare.Tror dock att man kan hitta någon billigare återförsäljare om man googlar "yankee candle" bara.
    Ja de var ganska dyra, dyrare än att köpa i butik (handlar bara om någon krona hit eller dit visserligen men det är ju frakt också antar jag). Hittar man en butik som har YC kan man ju fråga om de har några juldofter kvar sen förra året, med risk för att verka knäpp såklart, men vem bryr sig:)
  • Mamma SL
    fluu skrev 2012-07-09 13:44:41 följande:
    Nej,så nördig är jag:p Och så gör jag väldigt lite i taget fram till typ oktober-November så jag tröttnar inte.
    Jag längtar alltid nästan hela året. Det är nog bara mellan annandagen och fram till februari jag är mätt på jul Glad
    Samma här. Men jag måste hålla igen lite ändå eftersom själva längtandet är en del av grejen också.

Igår drack jag julte i spöregnet. 
  • Mamma SL
    GossipGirl skrev 2012-07-11 10:41:46 följande:
    Känns inte som att det här vädret gör det hela bättre... Idag är det riktigt ruskigt höstväder här och jag satt med tända ljus till frukosten. Var tog sommaren vägen?!

Går in på Styleroom och kollar julbilder istället.  
    Sånt här väder men ändå varmt badvatten hade varit perfekt tycker jag. Jag klarar inte av när det blir för varmt.

Men åh, styleroom hade jag glömt bort, nu måste jag kika också. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!