Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2019-11-30 20:19:33 följande:
    Nu har jag hängt upp julgardiner och adventsstjärnor, satt upp mystomtebonaden och lagt en duk på ett av borden i vardagsrummet, ställt fram adventsljusstaken på pianot och..... borstat hundarna..... så är de också fina till första advent.
    Vad fint
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-01 12:08:54 följande:
    Och här sitter jag och myser med första ljuset i adventsstaken tänt.  smile1.gif
    Visst är det mysigt
  • Nandez
    Aniiee skrev 2019-12-01 13:47:08 följande:
    Mysigt.

Jag bakade småkakor igår kväll. Inte ofta jag gör det, faktiskt. Det blev rätt bra, men jag har nu ett stort problem: Jag vet inte vilka som är kolakakor och vilka som är kanelkakor. De fick samma färg, så det blir lotteri varje gång.
    Oj då.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-01 16:56:40 följande:
    Absolut!  smile1.gif

Detsamma till dig!  smile1.gif
    Tack
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-01 20:57:16 följande:
    Hoppas du haft en fin 1a advent!
    Tack, den har varit fin. Hoppas att du också haft en fin advent
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-01 21:06:20 följande:
    Nu har julen börjat på riktigt. Äntligen!!

Igår pyntade jag och min son ett pepparkakshus. Tror att vi hade kristyr över hela köket. Och sonen åt upp det mesta av dekorationerna.. :) men kul hade vi. Och jag testade ätbart lim på tub.. och det var sådär. Men efter att ha pallat upp varje vägg och kletat på massa lim så sitter det bra då det torkat. Men det var inte bara att trycka ihop och vänta några minuter... det tog flera timmar för att det skulle bli stabilt.

I dag har vi varit på skyltsöndag. Mysig tradition som tyvärr blir sämre för var år som går. Och sen kom svärföräldrarna hit och fikade och såg på julkalendern. Den verkar ju lovande.
    Hoppas ni andra har haft en trevlig advent.
    Vad mysigt ni har haft det
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-01 21:38:19 följande:
    Här har vi också haft det bra med julkalender och adventsfika och en tur i pulkabacken.  smile1.gif
    Maken jobbar så det är jag och barnen här hemma idag.
    Någon skyltsöndag blev det inte idag då den har blivit sämre och sämre för varje år även här.
    Men vi har haft det mysigt ändå.  smile1.gif
    Mysigt
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!