Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2024-11-21 23:16:15 följande:
    {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att du mår bättreGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-21 23:24:44 följande:
    Kollade in kakan när jag var på Saluhallen sist men köpte den aldrig p.g.a. fastedag. Frostingen var generöst utspritsad och hade en ljusrosa färg, antagligen gjort på nån färskost med lingonpuré tillsatt. Dreglar nästan när jag tänker på denna fina kaklängd Tungan ute

Just nu är det -7 grader utanför mig och svinkallt. Såg precis från balkongen min fina grannkatt trippa omkring ute på kullen. Hoppas att de inte glömmer att släppa in henne sen. Är rädd att min lilla missegumma annars ska förfrysa, den långa pälsen till trots Gråter De kanske är gjorda för ett frostigare klimat, hoppas det. 
    Låter jättegott och juligtGladTomte
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-23 18:01:48 följande:
    Ja,det ska bli mildare här med nästa vecka. Så det lär nog tyvärr försvinna.
    Men det såg ut som att det kan komma litegrann imorgon. Glad
    Plusgrader här nu så snön är borta
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-23 23:55:39 följande:
    Träffade min lilla älsklingskatt idag så nu finns det inget mer att oroa sig över. Även min andra grannkatt, en supersöt liten Birmahane, var ute och det blev lite gräl mellan dem i vanlig ordning. Men man iallafall fick sin dagliga dos av söta katter och en förhöjd oxytocinnivå.

Småbutikerna Flying Tiger och Lagerhaus har jättefina glas, koppar, tallrikar och anndra fina köksgeråd med jultema just nu. Köpte en brun kopp med pepparkakshusmotiv och ett rött fat som var format som en stor karamell i papper. Kan man lägga upp sina julkakor eller praliner på. Båda köpta på Lagerhaus. 
    Mysigt med katterGladKatt

Har en ullig gullig katt kille här hemmaGlad
  • Nandez
    LFF skrev 2024-11-25 07:53:06 följande:

Satte upp min nya konstgran igår Hjärta

Fint, glittrigt och juligtGladTomte
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-26 01:28:59 följande:

Kilade in på Flying Tiger ett par minuter innan stängningsdags under kvällen och köpte en julkopp igen, så man har två numera. 

Lite lustig röd kopp, den var formad och målad som en julsocka, en sån som man lägger julklappar i. Jaja, hellre denna än koppen som såg ut som jultomtens röda byxor. Vem vill dricka något ur jultomtens byxa liksom Tomte

Skrattande
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-26 21:38:59 följande:
    Tack! Jadå,det är på bättringsvägen. Glad
    Orkade lägga ut juldukarna och hänga upp några julgardiner idag. Glad
    Skönt att höraGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-26 21:39:36 följande:
    Ja,det är samma här. 
    Lite trist att snön försvann men det kommer förhoppningsvis meraGladTomte
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-26 21:40:48 följande:
    Här är det flera grannar i området som har tagit fram sitt.
    Jag tänkte börja med mitt lite närmare helgen. GladTomte
    Kunde inte hålla migSkrattande
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!