Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2019-12-08 23:40:44 följande:
    Tripp på tå till jul. Jag bränner doftljus så här på natten, och drömmer om snö.
  • Nandez
    fluu skrev 2019-12-09 09:50:34 följande:
    Granen ska köpas om några dagar och vad jag minns från förra året så mår den bra av att mellanlanda på den inglasade balkongen innan den tas in,men hur lönge var det den skulle stå där? Någon som vet?

I övrigt har vi nu pyntat med julblommor både inne och ute på balkongen och idag ska jag baka två sorters kakor till julafton och så ska jag göra julköttbullarna och frysa in hälften och hälften ska ätas till middag med rotlåda till. Julbord innan julafton vägrar jag,men julig mat vill jag ha ett par gånger i veckan i december.
    Mysigt
  • Nandez

Är så less på gråvädret nu, nästan all snö är borta och det är rena isgatan ute.

• Nandez
    molly50 skrev 2019-12-09 17:39:05 följande:
    Här är det rena snöstormen ute nu.
    Det har regnat under dagen,sen gick det över till snö. 
    Och nu vräker det ner.
    Vi får väl se hur länge det får ligga kvar. smile1.gif
    Hoppas att den blir var.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-09 20:55:43 följande:
    Ja,det hoppas jag med. Det ser ut som ett riktigt julkort ute nu.  smile1.gif
    Men det verkar som att det ska bli lite mildare igen.
    Det är så fint när det är så
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-09 21:47:08 följande:
    Så tråkigt!! Det finns inget värre än is och halka. Vi fick 2 dm snö i natt, så hela familjen var ute och skottade i eftermiddags. Nu är det kallt -15.
    Ja, det är så trist. Oj så mycket snö ni har.
  • Nandez
    Aniiee skrev 2019-12-09 21:49:10 följande:
    Idag är det pepparkakans dag. Gå genast och ta och pepparkaka.
    Åt pepparkakor igår, gott
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-10 08:54:01 följande:
    Ja,absolut! Det håller jag med om. Men,som sagt.mycket är ju fint och man får inspiration.  smile1.gif

Min karl är faktiskt ganska pysslig på det viset.
    Sen är han ju lång och når bättre att byta gardiner än vad jag gör. Så det är ju en fördel.  smile1.gif
    Han kan även hjälpa till att pyssla med barnen t ex.  smile1.gif
    Det är maken också, han fixar gardinerna
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-10 11:58:07 följande:
    Tänkte bakat det sista idag, men har en liten "sjukling" hemma. Så vi kollar på Madicken och myser i soffan.
    Imorgon har gubben namnsdag, tänkte fixa någon gott till kaffet. Frågan om vad? Vill inte ha något julig, och det är väl det som finns på affärerna nu.
    Krya på er
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!