Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-19 18:48:11 följande:har inte testat.
    Är på väg med buss från stan där jag inhandlat små julkulor som jag tänkt hänga i granris som får stå i en liten mjölkhämtare på byrån i vår hall.

Sen har jag köpt ätbart lim för pepparkakshus. Undrar om det fungerar. Någon som testat?
    Har inte testat.
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-11-19 21:07:15 följande:
    Jag har testat något år men det är/var inte starkt nog för att limma ihop ett pepparkakshus. Beror så klart på märket också...
    Det kan det nog bero på.
  • Nandez
    fluu skrev 2019-11-19 22:35:09 följande:
    Vi går kvällspromenader varje kväll i mörkret och för varje promenad kommer fler och fler adventspynt upp i fönstren. Själva väntar vi till den 30:e med pyntet, men redan i helgen ska vi vinterstäda balkongen och lägga ut en julduk där. Ska också stryka och sätta upp julgardinerna då.
    Det är nog för att det är så grått, mörkt och trist ute.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-20 09:22:14 följande:
    smile2.gif

Ja,man blir så sugen på att börja själv.  smile1.gif
    Tänkte börja med att tvätta upp lite juldukar och -gardiner idag.
    Och kanske att det kommer ut något mer ute till helgen. S¨som ett par smågranar vi brukar ha ute,lite granris och en snögubbe.  smile1.gif
    Det piggar upp i mörkret
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-20 09:30:52 följande:
    Årets julklapp. En mobillåda.
    Kan kanske vara bra för de som behöver reflektera över sin skärmtid.  smile1.gif
    Att lägga ifrån sig telefonen en stund och ägna sig åt annat.
    Kanske att hela familjen kan göra något tillsammans.  smile1.gif
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-20 10:08:10 följande:
    Årets julklapp blir bara märkligare och märkligare år från år. Jag förstår principen och tycker många är alldeles för upptagna med sina mobiler. Men som julklapp? En mobillåda bör ju finnas i varje hem redan innan jul.
    Jag håller med er.

• Nandez
    molly50 skrev 2019-11-20 10:14:24 följande:
    Ja,lite så tänkte jag också faktiskt.
    Det är väl en sådan sak som redan borde finnas i avrje hem och inte som julklapp.
    Även om idén som så är bra.
    Dottern gjorde en mobilåda i slöjden för många år sedan.
  • Nandez
    LFF skrev 2019-11-20 10:39:02 följande:
    Vi var lite inne på att köpa ett sånt här pepparkakshus i år men det blev inte så :) Kanske till nästa år och ha som årlig tradition.

www.lego.com/sv-se/product/gingerbread-house-...:G:s&s_kwcid=AL!933!3!383440286527!e!!g!!lego% 20pepparkakshus&cmp=KAC-INI-GOOGEU-GO-SE-SV-PS -BUY-SHOP-Creator-BP-EX-RN-Gingerbread_House
    Vad fint
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-20 10:43:29 följande:
    Åh så fint! Jag älskade Lego då jag var barn. Mitt eget barn är lite för litet för detta. Men kanske om några år så kan hela familjen leka med ett sånt där.
    Lego går alltid hem
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-11-20 14:15:22 följande:
    Funderar på att göra en mjuk pepparkaka till helgen med nåon forma av glasyr eller nåt. Har ni några favoriter?
    Det är så gott, har ingen favorit utan bakar en enkel mjuk pepparkaka utan glsyr.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!