Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

skruttan8 skrev 2019-11-19 10:41:23 följande:
    Jag med älskar julen, har hållit mig från att hänga upp julstjärnor men ser nu att granne börjat. Låt det komma massor av snö!!
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-19 11:04:33 följande:
    Såg att den fanns på adlibris... då den får åka ner i varukorgen när jag handlar julklappen till min sambo där. (Bara boken han vill ha nu kommer in innan jul)
    Tyckte att de fanns både på Ginza och CDON.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-19 12:44:16 följande:
    Välkommen i gänget!  smile1.gif

Här har en granne satt upp ljusstakar och en annan stjärnor. Det kliar i fingrarna att börja göra det här med.  smile1.gif
    Men väntar nig lite till.  

Vill också ha snö.
    Jag har oockså sett att några har satt upp stakar och stjärnor redan.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-19 12:49:36 följande:
    Jag vill inte ha massor av snö, blir så mycket att skotta. Men allt är ju bättre än det vädret vi har nu, spöregn. Julstämningen med snötyngda granar och minusgrader, som var i helgen, är helt bortblåst.
    Här är det också regn samt grått och trist.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-19 16:54:38 följande:
    Det är samma här. Ligger bara någon snöhög kvar här och där. Om de inte har regnat bort nu.
    Men det får gärna komma lite ny snö till första advent.
    Här har det också regnat bort. Hoppas också på snö till advent.
  • Nandez

Har plockat fram lite adventsbelysning i köksfönstren.

Kunde inte låta bli

• Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-19 17:38:49 följande:
    Jo, det verkar vara ganska många butiker som säljer äldre Julkalendrar på dvd nu. Den finns för 69kr på Ginza plus frakt såg jag. Men vissa mataffärer säljer dvdfilmer 1 för 59kr eller 2 för 99kr, så kolla runt på såna ställen om du vill också om du är på jakt efter Trolltider elller nån annan. Det finns drygt 40 olika gamla julkalendrar som givits ut redan på dvd allt från Teskedsgumman till förra årets Storm på Lugna gatan. Ca 10 finns ju på Svts öppet arkiv om du vill kolla där först. Kanske en dvdfilm i julklapp kan passa till något av barnbarnen?
    Tack för tipset, dottrerns favorit är Mysteriet på Greveholm. (Hon är vuxen nu)
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-19 17:39:29 följande:
    Låter mysigt smile1.gif
    Det är det, vi har två hängande hjärtan i ett köksfönster och två hjärtan på fot i det andra köksfönstret

Det är så mörkt, grått och trist ute så jag kunde inte låta bli. Har inte börjat så här tidigt någon gång tidigare.
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-19 17:45:14 följande:
    Jag har bara sett nån granne som satt upp ljusslingor i trädgården/på uteplatsen. Än så länge har bara gjort iordning adventsljusstaken med stearinljus, och så har vi köpt en krans att sätta på dörren och en amarylis till köksbordet. Har köpt nån julklapp också. Så det är en hel del kvar att fixa.
    V i har satt upp en ljusslinga ute. De andra sätts upp vid advent
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!