Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

AniieeHär skrev 2019-11-15 20:31:10 följande:
    Pelle Svanslös och Jul i Kapernaum är två av mina absoluta favoriter. Jag har svårare för Tomtemaskinen, men den är bra. Jag hat-gillar Håll Huvet Kallt och Sunes Jul.
    Åh Pelle Svanslös, den var bra
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-15 20:29:41 följande:
    Vill önska alla trevliga människor som skriver i tråden en trevlig helg!!
    Själv har jag tänt eld i kaminen, hällt upp varm choklad, har tre nya jultidningar att läsa och njuter av lugnet då sonen sover och gubben min jobbar till halv elva.
    Tack detsamma
  • Nandez
    legomum skrev 2019-11-15 22:00:25 följande:
    Provar så här då... för att se hela videon gå till fb och "hot men dance" inlägget från 13 november 2019

Sneakpeak...
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-16 11:46:11 följande:
    Trolltider är min favorit. Den borde de väl kunna visa i repris.
    Om inte som kalender så som tv-serie under jul t ex.
    Ja, den var bra
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-11-16 16:54:27 följande:
    Stämmer bra det. Och för att komplettera ditt inlägg så finns följande julkalendrar på öppet arkiv:

Fem myror
    Herkules Jonsson
    Albert och Herbert
    Julens Hjältar
    Mysteriet på Greveholm
    Pelle Svanslös
    Stjärnhuset
    Trolltider
    Ture Sventon
    Teskedsgumman
    Många bra
  • Nandez
    Furienna skrev 2019-11-17 12:36:13 följande:
    Jag har ju bara antagit att "Marias barn" var så impopulär, att en DVD-utgåva inte skulle vara lönsam. Jag har ingen aning om det ligger något mer bakom.

Sedan är det jag, som skrivit en stor del av Wikipedia-artikeln om "Marias barn".
    Den minns inte jag.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-16 19:20:01 följande:
    Den är min favorit bland alla kalendrar. Även om det finns många andra som är bra också,såklart.  smile1.gif
    Jag håller med dig
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-17 13:45:05 följande:
    Det är ju möjligt att Marias barn skulle vara olönsam att ge ut som dvd, eller kanske människor stötte sig på det alltför religiösa innehållet? Men det förklarar ju inte isåfall varför svt inte vill att nåt material från den får finnas på Youtube?

Av alla kalendrar som sändes 1960-1971 så är det endast 2 som getts ut på dvd (Teskedsgumman och Herkules Jonsson, som var en julkalender med Tage Danielsson).

Inte heller Broster Broster (1971) finns som dvd, den handlade om en familj som väntade barn och om att vara mot köphysteri och miljöförstöring med bland annat Carl-Gustav Lindstedt och Claire Wikholm. Orsaken att den inte kommit ut på dvd kan ju vara att den blev impopulär för att den var alltför politisk?
    Intressant.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!