Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2019-11-13 08:45:59 följande:
    Ja,det gör ju det.  smile1.gif
    Har du börjat fixa lite inför jul?
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-13 15:40:04 följande:
    Jag har köpt nya stearinljus och gjort i ordning en adventsljusstake. Har ni också gjort det? Eller är sånt omodernt numera?
    Vi har adventsljusstake, funderar på att plocka fram den.
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-11-13 15:51:46 följande:
    Modernitet brukar inte vara en diskussion vid traditioner =)

Vår åker dock inte fram förän första advent.
    Jag brukar förbereda lite.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-13 16:16:59 följande:
    Bara ljusslingorna ute,än så länge.
    Men har kollat lite ljusstakar så de funkar. Och tänkte tvätta lite dukar,som sagt.  smile1.gif
    Jag borde kolla våra också så att man kan köpa nya lampor om det behövs.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-13 16:19:52 följande:
    Vi brukar ha det. Men har inte tagit fram dem än.
    Men blev så sugen på att plocla fram allt när maken kom hem med en liten nissedörr idag.  smile1.gif
    Förstår det
  • Nandez
    fluu skrev 2019-11-14 09:18:12 följande:
    Färdig med paketkalendern och igår hittade jag gulligt papper att slå in i så nu kliar det riktigt i fingrarna! Men jag måste dra ut på nöjet lite till i alla fall. Nu när dottern snart är åtta år är det svårare med paketkalendern. Förr bestod typ en tredjedel av paketen av saker vi redan hade hemma eller småprylar som kom med olika tidningar. Då hann hon glömma bort grejerna till december, men det hade aldrig gått nu och i vår familj så är det tomten som lämnar paketkalendern så jag kan inte sabba magin för dottern! smile2.gif
  • Nandez
    fluu skrev 2019-11-14 09:20:49 följande:
    Jag hoppas inte att det blir en trend att ha med.gäster. Nåt år är väl okej, men jag tycker att det bryter kontakten mellan julvärden och publiken om det finns gäster med.
    Du har en poäng.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-14 11:23:22 följande:
    Omodernt? Vi har två, en på köksbordet och en i vardagsrummet. Och så en antik sådan på landet (släktgård) som jag tror är från min sons farfars farfar (tidigt 1900-tal och den är utan mossa).
    Men vi fixar dem till första advent.

Jag tände ljus i morse när vi åt frukost till min sons stora förtjusning. Titta brasa! sa han.. :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!