Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

I helgen bakade vi pepparkakor. Gjorde degen i lördags och bakade ut i söndags och än finns det deg kvar att baka av framöver. Funderar på om man skulle våga sig på ett pepparkakshus också.

På bloggen har jag lite bilder på pepparkaksbaket om någon är nyfiken! http://www.frostrosor.nu/2013/12/mjolkfria-pepparkakor-och-bilder-fran.html

Ha en fin nobeldag!

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Stjärnfall skrev 2013-12-10 21:35:26 följande:
    Till skillnad från de flesta andra i den här tråden inhandlade jag min första julklapp igår Tungan ute
    Hoppas jag hinner hitta resten också under den 1,5 veckan som är kvar innan vi lämnar civilisationen för julfirande ute i bushen...
    Jag är skrämmande sen med klapparna. Har ett par ynka inhandlade, har beställt foto-julkorten idag och vet faktiskt inte riktigt när klapparna ska hinnas med att inhandlas. Tänker inte stressa, det mest har en tendens att ordna sig!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Pauliina skrev 2013-12-11 09:17:45 följande:

här kommer bilden som inte kom upp vid första advent :)

Så fina!

• Ann Lee

Vabbade igår så jag beställde foto-julkorten på barnen. Döm av min förvåning när jag kommer hem idag och julkorten ligger i brevlådan redan! Snacka om snabbt jobbat där! Så nu sitter jag och skriver kuvert.

• Ann Lee
    Lunah skrev 2013-12-11 18:49:08 följande:
    Ann Lee: Vart beställde du ifrån?
    Sitter och ska beställa julkort nu men många av ställena tar100:- (eller mer!) i ren fraktavgift vilket jag tycker är dyrt.
    www.crimson.se
    Frakten kostade 29 kronor.
  • Ann Lee
    Angiehults skrev 2013-12-16 19:38:37 följande:
    Igår hade vi julpyssel med familjens alla ungar. Härligt! Vi pyntade pepparkakshjärtan, målade muggar och klädde julgran. Men det bästa vi gjorde var en granskog.  Så kul och blev så bra! Pepparkakshus är sååå 2012!

angiehults.blogspot.se/2013/12/julpyssel-med-...

Från:

Till...

Underbart! 
  • Ann Lee

Grattis till plussarna! De bästa julklapparna!

Och härliga bilder många av er bjuder på!

Har varit och handlat julklappar idag, presenterna till dagisfröknarna är klara för leverans imorgon.

• Ann Lee

4:e ljuset tänt!
    Hurra! 
    Idag hade vi lilla julafton - dock med minskad styrka då bror med familj fick ställa in pga magsjuka
    Verkligen sååå tråkigt med just magsjuka!

För en gångs skulle känner jag för övrigt mig ganska lugn inför julstöket.
    Igår gravade jag lax, rullade köttbullar, lade in sillen och bakade saffransbröd.
    Vi köpte och klädde granen igår också. 

Julklapparna är inhandlade, likaså maten.

Det som återstår är att göra Janssons frestelse och griljera skinkan.
    Mannen ska jobba imorgon men sen blir det julmys för hela slanten!

• Ann Lee

God jul på er alla!
    Nu blir det uppesittarkväll!

• Ann Lee

Hoppas att ni haft en skön ledighet!
    Och nu är det mellandagar - här har ni en som vägrar springa på rean!

Nu har jag hunnit gå igenom kameran för lite julbilder. Fler finns på bloggen!
    http://www.frostrosor.nu/2013/12/julen-2013.html

Barnen leker med sina klappar sedan julaftonskvällen - favoriterna är dockteatern, trollerilådan och bajsspelet.
  • Ann Lee
    Eleonor01 skrev 2013-12-28 08:38:34 följande:
    Sista julfirandet idag. Kanske kommer tomten :) fick göra en lite tårta till Gottebordet :) pepparkaksbotten m ckementincurd å riesenfluff täckt m marsipan :)
    Mums, låter jättesmarrigt!
  • Ann Lee
    Malinn81 skrev 2013-12-28 12:20:23 följande:
    vi har firat klart.. nu sitar vi på nyårsafton :O) vad ska ni göra då?
    Vi åker till mannens släkt över nyår och du blir det ett varv till med julklappsutdelning. 
    I övrigt så blir det väl god mat som vi lagar tillsammans (vad, är ännu inte bestämt) och min äldsta son (5 år) ser framemot att klä upp sig. Han pratar redan om sina glansiga silverbyxor och glitterjackan. Så jag antar att vi drar på nyårsstassen!  
  • Ann Lee
    Johan70 skrev 2014-01-02 06:24:48 följande:
    Julen är ju formellt sett inte slut förrän tjugondag Knut. Planerar någon att ha julgransplundring då, eller sker den tidigare?

Vi brukar delta i kyrkans julgransplundring. Dessutom har barnen julgransplundring även på dagis. Hemma blir det således inget.

Däremot brukar barnen få gå loss på pepparkakshuset. Utrustade med leksaksmotosåg, skyddsglasögon och hammare sätter de igång och demolerar hela härligheten. Poppis!

Jag är förresten från Finland och där plockar vi bort julen efter trettonhelgen.

• Ann Lee

Nu är julen bortplockad hemma hos oss. Lite vemodigt känns det men ändå bra. 
    Det har varit en härlig jul, nyår och trettonhelg. Vi har varit lediga - det har varit det bästa med denna jul!

Idag avslutades julen med att vi hade trettondagsfirande hemma hos oss och det blev paketleken med stora och små. Mys pys... men nu är jag nöjd med julen fram till november nästa år!

• Ann Lee

När kickar vi igång påsktråden? 
    Eller kör vi i samma tråd?

Bjuder på bild på en av förra årets påskkakor - gräsmattekaka!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!