Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

Wow, ser att den här tråden varit igång ett tag! Roligt att se både gamla och nya här!
    Jag gör lite smått debut för i år här...
    Ska bli kul att snacka jul med er igen!

Ja, en julrapport från oss... vi kommer i år att åka till Wien och insupa julstämning! Det ska tydligen vara fantastiska julmarknader där, så kommer att bli så himla mysigt att komma i stämning!        

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Man kan lägga med en "bakom scenen" bild... lite roligt om man är så som person/familj1
    Vi brukar ibland beställa korten från Vistaprint och då kan man lägga in flera bilder i samma kort.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Japp, då har julen officiellt kickat igång hemma hos oss. Det gör den alltid i oktober när vi gör julpaket till barn i Rumänien. Vi packar ner hygienartiklar, kläder, skolartiklar, godis och leksak i en skokartong och ger ett barn chansen att få sitt livs första julklapp. Numera är vi 12 stycken som ses och gör det (vuxna och barn), spelar jullåtar och äter god mat. Barnen ser framemot detta; åka och handla grejer och sedan stå och packa och slå in! För mig är det viktigt att förklara för mina barn att alla inte har det så gott ställt som vi. Första året hade barnen lite svårt att förstå att man gjorde det omvända, slog in klappar istället för att öppna. Men nu planerar de så fint och säger i stil med: "Och så tycker jag att den här polisbilen är säkert rolig och leka med, och nalle-godisar tar jag till pojken" osv.  

• Ann Lee
    MsHerveaux skrev 2013-10-10 21:34:43 följande:
    Jag tänkte försöka mig på att sy egna julstrumpor eftersom dom man köper är rät dyra, blir dyrt om man ska ha 5st iaf.
    Är det någon som vet en bra internetsida med fina jultyger som man kan beställa?
    www.tyg.se finns många fina jultyger!

Jag är lite sugen på denna: http://www.tyg.se/05-117935-5004_juldoerr-1.html?length=0.0000&$category=69a21ba7tk3

• Ann Lee

Min mamma hade köpt Allers jultidning och via den kunde man beställa Ib Laursen ljusstaken (den i svart metall och formad som en glaskvadrat med plats för fyra ljus) för 149 kr, så jag ringde in och beställde den idag!
    Kommer att bli så fint när man kan lägga i kottar eller kulor i glaskvadraten.
    Kanske ingen som vet vilken jag menar? 

• Ann Lee
    Aniiee skrev 2013-10-11 18:32:24 följande:
    Idag köpte jag Allers julmagasin. Tips på andra julmagasin som kommit? Gärna mat, men även inredning, de behöver inte vara svenska, alla språk går bra.
    Hehe... nej, men du kan följa med till mitt förråd och låna gamla. Har en hel banankartong full med gamla jultidningar. Vägrar slänga några. Kommer in i julstämningen genom att läsa dem. Mig gör det inget att de är gamla. Har en del julböcker också. Min man suckar varje år när han plockar fram tidningarna!  
  • Ann Lee
    Nincompoop skrev 2013-10-13 19:35:11 följande:
    Tack för tipset! Ska genast in och kika. :)
    Passa dig... man blir ju beroende
  • Ann Lee
    happycookie skrev 2013-10-14 19:56:40 följande:
    Har skrivit en gång tidigare men tänkte fråga igen.. Är det någon som har tips på lite mindre och inte så jättedyra julklappar att lägga i julstrumpan? Jag vill nämligen att min pojkvän ska få en julstrumpa och har redan köpt allt jag har kommit på som jag ska ge som "riktiga julklappar"... Han är 28 och är intresserad av matlagning.. Annars har han väl inga speciella intressen.. Vi ska även flytta ihop i mars, om någon kan komma på något relaterat till det? :)
    Har du redan börjat köpa grejer till julstrumpan? Om man vill ha något ätligt i julstrumpan så kan man ju köpa enskilda praliner, be butiken slå in de cellofanpåsar. Man kan även köpa t.ex. en ölkorv eller kryddor, lakrits med mera. Kanske i fredagens strumpa ge t.ex. ingefära och ett thai-recept osv.
  • Ann Lee
    Erfdgt skrev 2013-10-20 00:20:19 följande:
    Är det någon här som kan tipsa om en onlinebutik som säljer fina jultyger?

Vi skulle behöva nya gardiner överallt till jul. Kök, vardagsrum, sovrum, dotterns rum och jag skulle även vilja sy en julstrumpa till dottern. Jag har dock noll koll på vart man kan hitta tyger online. Gärna inte det dyraste alternativet heller ;)
    Fina och alla inte jättedyra heller på www.tyg.se 
     Stort urval iaf. Har nog redan tipsat tidigare i den här tråden.

• Ann Lee
    Lena skrev 2013-10-29 18:27:37 följande:
    För er som vill ha kladdig sill:

Nalle Puh-sill
    550 g inlagd sill
    1 apelsin
    2 dl creme fraiche
    1 msk honung
    0.5 tsk svartpeppar

Ta upp sillen ur lagen. Tvätta, och riv skalet av apelsinen. Pressa apelsinen och blanda saften med övriga ingredienser.

Vad gott det lät! 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!