Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2010-12-13 18:29:21 följande:
    kom just på att jag har fiakt imorgon någon som ahr förslag? Är inne på en mjukpepparkaka kan jag ha något på den typ philadelfia ost el dyl???
    Philadelphiafrosting till blir jättebra! Och riv över lite choklad eller dylikt! Dekorera med kanelstänger eller stjärnanis eller lingon eller nåt annat...
  • Ann Lee

Idag har jag och sonen gjort julgodis åt småfåglarna (kokosfett och fågelfrön i små kakformar), trätt på band på nya julgranskulor. Jag har lagt in mera sill. Och nyss tog jag ut två mjuka pepparkakor ur ugnen. Därför förtjänar jag att sova nu!

• Ann Lee
    Pigelinen skrev 2010-12-18 12:38:07 följande:
    Ska på julbord med kompisarna ikväll o vi ahr knytis. Vi ska ha med ugnsbakad lax, hur mycekt ska jag räkna per person? Vi har ju all övrig julmat också...
    Beror nog på hur stor buffé ni har. Jag tror inte mer än 75 gram per person om det är en stor buffé.
  • Ann Lee

Vi har varit och köpt en riktig gran för första gången! Just nu är den i förrådet för att det är varmare där än utomhus men kallare än inomhus. Säljaren tyckte att vi skulle slussa in granen.

Vilka är era bästa tips för att få granen att hålla länge?

• Ann Lee

Tack för alla grantips! Nu står granen i vardagsrummet, klädd och vacker! Den dricker dessutom mycket vatten! Är det ett bra eller dåligt tecken?

• Ann Lee
    littlemisstrouble skrev 2010-12-21 13:08:44 följande:
    hur många dagar innan kan man koka knäck utan att den blir dålig?
    Vi kokade för 3-4 veckor sen och den är hur bra som helst fortfarande, förvarar den i frysen.
  • Ann Lee

Huset är adventspyntat. I morse tände vi första ljuset. Pepparkakor bakades igår med glögg till. Glöggrepris redan idag! Det är ju så mysigt! Nu har man en mysig julmånad framför sig!

Trevlig första advent!

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    snöyra99 skrev 2012-10-10 10:36:57 följande:
    Hej!

Är det någon av er julälskare som gör några juliga saker och säljer på någon julmarknad?

Om, isåfall vad?

Är själv lite sugen på att göra något slags julpyssel/ julbaka/ julgodis och sälja på marknad.     
    Förra året gjorde jag polkabräck och finska jullimpor.

De skänkte de till kyrkan, som sålde dem på sin julbasar.

Gick åt som smör i solsken!    
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Ok... allhelgona och fars dag är över...

Nu kan även jag ansluta mig, har haft kvar tråden från förra och förrförra året 

Nu till frågan...
    Någon som kan tipsa om var jag kan köpa vita adventsljusstakar, sådana som är snäppet finare, t.ex. med armar. Tänk lantligt och lite gammaldags.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!