Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

Har ätit årets första julskink-macka nu i helgen! Vi var hos svärmor och hon hade kokat och griljerat en skinka. Fick en skinksmörgås till frukost! Muuuums! Nu ska jag hålla mig till första advent innan vi kokar egen skinka! Tungan ute

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Iiiihhhh... nedräkning här hemma! Snart drar vi till Wien i några dagar. Ska gå på tusen och en julmarknader!! Tomte
    I år inleds julen i november
     (I vanliga fall är jag sträng och inleder på fredagen innan första advent med att pynta)    

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    MamaPapa skrev 2013-12-01 12:00:36 följande:
    Meh!! Jag skulle shoppa julpyjamas men ligger istället brevid sjuk tvååring som kräktes över hela bäddmadrassen.... Blä!

Stackare! Krya!
  • Ann Lee
    Kramardig skrev 2013-12-01 19:53:28 följande:
    Nu får ni försöka hjälpa mig!!

Vi har fortfarande julklappar kvar att köpa till sambons bröder m. respektive. Vi köper en julklapp/par.

Par 1. 30-åringar som blev husägare i somras och har det mesta till hemmet redan. Bor på en mindre ort där det inte finns så mycket att göra eller affärer.
    Båda tycker om att läsa och träna.

Par 2. 25 och 29år som har 3 barn (barnens klappar är färdiga), bor i en liten lägenheter (i en mellanstor stad) som är full i grejer. Tycker om hockey men får genom arbete gratis hockeybiljetter. Tjejen tycker om att pyssla och mannen tycker om fordon.

Vi vill helst inte köpa ett presentkort eftersom det ör så tråkigt att ge.

Max 500kr/par, helst billigare ;)
    Brandfilt eller brandsläckare är användbara klappar. Det är inte alls alla som har det. Inte så roligt men viktigt. 
  • Ann Lee

Här i Stockholmsområdet drog Sven förbi igår! Dessvärre var han lite snål med snön, bara ett tunt lager så barnen får nästan åka på barbacke!
    Hopps det kommer lite mer ikväll!

Bloggen har jag uppdaterat med recept på lingon-cookies som jag bakade förra lördagen: http://www.frostrosor.nu/2013/12/lingoncookies.html

Och nu ska jag och barnen iväg på julmarknad och ikväll gör vi pepparkaksdeg!

Mysig lördag på er!
  • Ann Lee
    4539 skrev 2013-12-07 13:19:15 följande:
    Nu är alla julklappar inhandlade, nu ska jag börja baka. Vad är perfekt julbak att frysa in?
    Jag fryser in både småkakor (dock ej pepparkakor), mjuka kakor/muffins och bullar. Ska det vara glasyr eller frosting på så brukar jag fixa det när jag tinar upp.

Själv funderar jag på att göra biskvier till jul. Det är en årlig tradition, som jag dock inte orkade med förra julen, är ju ganska omständigt. Kanske i år.
  • Ann Lee
    Angdev skrev 2013-12-09 19:23:15 följande:
    Igår hade vi glöggmingel hemma hos oss. Väldigt trevligt men jösses va folk äter dåligt med godsaker. Haha, dagens i-lands problem :)
    Hihi! Jag kan komma och länsa lite!
    Var det något speciellt som gick åt bra? Tips tack, ska själv ha två mingel i helgen!
  • Ann Lee
    Angdev skrev 2013-12-09 19:45:20 följande:
    Var tvungen att ta av pepparkaksmuffinsarna till jobb för vi hade ingen plats i frysen :)

Vi gjorde blanda annat dessa som gick väldigt bra:

www.tasteline.com/Recept/baconstekta_dadlar
    www.tasteline.com/Recept/Lax-_och_applesnitta...
    litengunnarolle skrev 2013-12-09 22:15:08 följande:
    När bjudit på julgotta brukar saffransbiscotti vara väldans populärt. Speciellt bland de som inte vill ha sötsaker :)
    Tack för tips! Vi får se vad det blir!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!