Jag längtar så himla mycket till fredag. I år ska vi fira jul hemma hos min mamma på Gotland. Varannatårfirande gör att det var två långa år sedan sist. Har precis bokat klipptid klockan 11 på fredag, så då åker vi in till stan, jag, sambon och dottern. Älskar att gå på stan i Visby dagen innan julafton. Finns världens mysigaste fik där, som vi ska fika på... Sen hör det till att man nästan glömmer att köpa Bingolott, och att det blir så där härligt stressigt när man kommer hem alldeles för sent från stan, och ska klä granen och göra skinkan innan uppesittarkvällen börjar. Alla skriker som besatta "nu börjar ettans bingo!!!", och då måste man släppa allt man har i händerna och rusa till TV:n. Den 23:e är nästan mysigare hemma hos mamma, än själva julafton.
Egentligen firar min bror och hans familj jul hos mamma samma år som vi, men pga av att hans sambos pappa blivit sjuk ska de åka till Norge i år också. Nästa jul kommer de fira hos mamma, så jag har redan börjat fundera på hur jag ska kunna övertala sambon om att vi ska åka till Gotland nästa år också... Jularna är inte hälften så mysiga hos hans familj som hos min
Det var bara lite julreflektioner från min sida. Hur ska ni fira jul?