Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

Är det några fler som är med i Styleroom?

Jag har bilder från vårt hem där och även julbilder från de tre senaste jularna ifall någon vill kika.
    Längtar nu när jag tittar tillbaks
    Hmmm... hur ska man pynta i år? Jag varierar en del och har typ 10 kartonger med julsaker men har så mycket att det bara är innehåll från 4-5 kartonger som kommer fram. Måste flytta till större eller börja pynta efter principen "More is more"    

http://www.styleroom.se/users/Ann_Lee 

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Kramardig skrev 2013-11-01 13:10:27 följande:
    Vettiga julklappar till barn?
    Har tänkt köpa kläder till sambons syskonbarn men då fyller dom år i december också så blir uu dubbla presenter.. vad mer?
    Lakan och påslakan har vi iaf åtgång på. 
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    MeraMia skrev 2013-11-03 15:58:43 följande:
    Sitter och letar julinredning på nätet, och Åhlens är nog favorit än så länge... Älskar den rödvita duken!

Duken! Gaahhh... måste ha!  
  • Ann Lee

Glömde ju berätta.... idag har jag kokat risgrynsgröt till middag! Mums, så gott! Barnen åt som jag vet inte vad!  

• Ann Lee
    Angdev skrev 2013-11-11 21:34:47 följande:
    Vi ska ha lite adventmys med flera av våra vänner (ca 25-30st) och behöver inspo på vad vi ska bjuda på. Då vi blir så många kan vi inte ha saker som bör serveras i enskilda förpackningar, såsom panacotta tex. Hade varit skoj att ha en massa olika saker att bjuda på då det blir lite utav "öppet hus". NI vet, så som man ser i vissa tidningar där det är bilder på massor av gott som serveras i olika skålar. Vi planerar att det ska vara plockmat, så inget som behöver serveras varmt alt fruset. Och det är bra om det går att förbereda innan med. Haha inga krav alls mao :)

Hit me!!! Skrattande
    Var ska jag börja... älskar glöggmingel och vi har det som årlig tradition...

Vi brukar ha salta tilltugg - snittar eller smördegssnurror, väldigt poppis. Även krustader med ostcreme och en klick hjortronsylt är gott.
    Sedan dukar vi upp med pepparkakor och ostar och dessa pepparkaksmuffins med philafrosting: 
    http://www.frostrosor.nu/2010/12/sma-pepparkaksmuffins-med.html

Även lussebullar, clementiner, äpplen och på godisbordet julchoklad, knäck, skumtomtar, gelehallon och polkagrisar. Vad glömmer jag, säkert massor. 

Du kan spana in på min blogg under temat jul och glöggmingel så hittar du säkert fler tips...
    http://www.frostrosor.nu/2008/12/glggmingel.html

Jo, glöggsnacks är suveränt gott: http://www.frostrosor.nu/2010/11/gloggsnacks.html

• Ann Lee
    Taninen skrev 2013-11-13 07:06:55 följande:
    Så bra med tips på julmusik! Jag använder ofta Spotify, sen närmare jul finns det en julradiokanal också. :)

Igår gjorde jag en adventsljusstake av en björkgren, tanken är att det ska sitta små tomtar på den som lite extra dekoration!

När brukar man köpa amaryllis? De finns ju redan och är så sugen! Men vill ju inte att de blommar över innan jul...
    Vilken fin ljusstake! Jag gjorde något liknande förra året. Måste genast fota och lägga upp här. Älskar att använda saker från naturen! 
  • Ann Lee

Förra hösten plockade jag en trädgren i skogen, den låg på marken men inte genommurken. Lät den torka och sedan borrade jag fast bakformar i aluminium i den - 4 värmeljushållare!

Svärmor trodde att jag hade köpt den i  en inredningsaffär! Jo, jag tackar!  
  • Ann Lee

Vill man göra något mer av saker från naturen - så kan jag tipsa om att göra en kott-girlang! Plocka kottar i skogen, låt dem torka ett par dagar och vira de på fiskelina - en julgirlang!  
  • Ann Lee

Idag har jag vabbat så det blev risgrynsgröt till lunch i crock-poten. Lite julkänsla där med kanel och socker på toppen! Mmm...

Dessutom har nu inbjudningarna gått iväg till det glöggmingel som vi tänker ha i december. 

Jag ville ville verkligen handla glögg nu ikväll men lyckades hålla mig. Det får vänta ett tag till. Om en vecka är vi i Wien på julmarknad och då ska jag testa glühwein tänkte jag!  

• Ann Lee
    lalasmama skrev 2013-11-14 20:08:10 följande:
    Åh måste koka risgrynsgröt i helgen!! Mums!
    Glühwein är sådär.. Lite syrligare än Glögg på nåt sätt.. Minns inte vad det smakade exakt.. Var några år sen jag testade..
    Vilken glögg rekommenderar ni? Blev sugen på det med nu..
    Ah, testa bör man ju ändå!

Blossas vanliga glögg är storfavoriten! Sen tycker jag om att värma äppelmust tillsammans med kanelstång, nejlikor, kardemummakapslar och stjärnannis. Blir supergott!
    I år har jag köpt en glöggkryddsblandning och tänkte göra egen glögg.  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!