Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

Eena skrev 2012-11-11 19:42:10 följande:

Trogna favoriter på vårt julgodisbord är fudge, rocky road och "mozartkule-rullar" (jag gör typ en rulltårta med mandelmassa och nougat som jag penslar med smält choklad). Utan dem blir det stora protester. Men sen gillar jag att göra lite blandat annat, testa nya sorter. Köpte en sockertermometer förra året så nu kan jag äntligen göra lyckad kola och knäck.

Vill du variera dina rullar... kan du byta ut nougaten mot svartvinbärsgelé. Supergott!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Tack för alla tips på adventsljusstakar, jag ska spana in.

Ni som vill ha tips på hur man kan göra julfint i trädgården kan kika in på mina bilder här: http://www.styleroom.se/album/30059

Vårt julhem 2011 här: http://www.styleroom.se/album/29538

Vårt julhem 2010 här: http://www.styleroom.se/album/22736

Jag tror att jag kommer att pynta nästan likadant i år, har hittat en julstil som passar oss perfekt.           

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Koppkaka skrev 2012-11-14 16:20:20 följande:
    Jag är så fruktansvärt rädd om den där samlingen och den betyder så mycket för mig. Jag hoppas verkligen den finns där någonstans i all röra men jag vågar inte tro det kanske är fånigt men jag är verkligen helt knäckt
    Vad tråkigt att läsa! Ja, jag hoppas att samlingen går att hitta!
  • Ann Lee
    GossipGirl skrev 2012-11-15 10:12:52 följande:
    Nämen jaha! Är det du där bakom nicket?! Har ju kollat in dina Styleroom-album otaliga gånger! :) Vad kul. Nu ska jag hälla upp en kopp kaffe och spana in dom igen. :)
    Haha, kul!
    eldfluga73 skrev 2012-11-15 13:41:41 följande:
    Koppkaka - åh så tråkigt! Har du hunnit leta i röran än efter julsakerna? Elektronik och sånt kan man ju alltid köpa nytt, men saker med affektionsvärde går ju inte att ersätta.

Annlee - jättefina bilder. Jag blev inspirerad till att skaffa julkuddar till vår kökssoffa Hur gör man sån där fågelmat som jag såg att du hängt upp?

"Bjuder småfåglarna på julmat! Det är enkelt att smälta kokosfett, röra ner fågelfrön och klicka upp i små formar! Glöm inte snöret, behövs så att du kan hänga upp maten!"

Citerar direkt från min blogg...

• Ann Lee

Till er som brukar baka julstjärnor (finska plommonpiroger) så har jag lite tips på om man vill variera sig förutom just stjärnan. Jag brukar göra julänglar och julblommor.
    Postar lite bilder så ni ser!

• Ann Lee

Hej! Det har vabbats och jobbats och allt däremellan men i fredags hann jag pynta i vardagsrummet.
    Bjuder på en liten bild och önskar er en mysig första advent!

• Ann Lee

Vi har som tradition att göra en skinka till första advent. Mums så gott det smakade med årets första glas julmust till!

Om det är någon som vill, kan ni följa mig på Facebook (frivilligt såklart och bara om man vill). Jag försöker lägga upp lite mysbilder från vår december och länkar till min receptblogg. Adressen är www.facebook.com/Frostrosor   
  • Ann Lee
    Koppkaka skrev 2012-12-02 18:04:24 följande:
    Ann lee, är du frostrosor? Bloggen har jag läst länge
    Japp, jag är Frostrosor!

Kul med en läsare här!  
  • Ann Lee
    molly50 skrev 2012-12-02 19:41:50 följande:
    Varit på julskyltning idag. Den var en riktig besvikelse. Inte ens en tomte inom synhåll. Lite större förväntningar än så hade jag i alla fall haft.
    Vad tråkigt!
    En klassisk skyltsöndag vill man ju ha om man nu går för det!
    husbyggemama skrev 2012-12-02 20:39:30 följande:
    Ann Lee: du hjälpte mig med ett brödrecept en gång. Kul att träffa dig här nu oxå!!! Så fint du har med granriset i fönstret.

Idag när jag kom hem från jobbet tog det ca 10 min så konstaterade maken att vattnet frusit. ðŸ˜? Lagom kul när man är jättetrött efter en lååång jobbhelg. Vi har schaktat av i somras och beräknade att rören skulle ligga tillräckligt djupt ändå. Tydligen hade vi fel. Suck. Men nu ska vi sätta oss i soffan med adventsljusen och mysa en liten stund. Vi har gjort vad vi kan för idag. Kram och glad advent.
    Aha! Det har jag tyvärr glömt! Granriset är inte äkta, köpte det på IKEA för två år sen tror jag att det var.

Usch, låter tufft med fruset vatten! Hoppas det snart ordnar sig!   

• Ann Lee
    Mallas skrev 2012-12-04 22:56:50 följande:
    Hade tänkt beställa julkort i år men det har dragit ut på tiden, dvs det är jag som varit seg. Är det någon som har erfarenhet av att beställa och vet hur lång tid det tar från dess att man lagt beställningen tills dess att de finns i brevlådan?

Har inte heller beställt än, brukar beställa via korthuset och det brukar gå på några dagar.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!