Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

Jag längtar till jul!!!

Snyggt snöfall ikväll och hyacinterna här hemma har slagit ut! Mys!

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    lollsanT skrev 2012-12-04 23:16:30 följande:
    här har det snöat idag igen och det låg 1dm ny snö när jag kom hem efter jobbet
    idag har jag börjat slå in julklappar för fullt och jag har gjort klart årets pepparkakshus

Fantastiskt pepparkakshus!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Nu är det full sjukstuga här hemma. Så himla tråkigt! Vi lyckades iaf ta årets julkort i lördags innan så gott som hela familjen blev sängliggandes. 
    Och i söndags kväll beställde jag julkorten och almanackor till släkten.
    Tur att jag hann med det.

Sitter iaf med tända ljus nu och myser med julmusik!      

• Ann Lee

Full fart mot julen!

From idag är jag julledig ända fram  till  7 januari! Det känns ljuvligt!

Det har bakats jullimpor, pepparkakor och julgodis. Kokats knäck (mannen), lingonsylt och lagats julnötter. Granen inhandlades idag och maten tidigare idag. Laxen är gravad men sillen väntar på att bli inlagd. Julklapparna är inslagna men jag har en klapp kvar att köpa imorgon.
    Tänk att det känns som att till slut hinner med allt ändå. och det man inte hiann, det saknade ingen ändå

Imorgon ska vi klä granen.

Här kommer länken med JULBILDER från vårt hem i år: http://www.styleroom.se/album/36087    

• Ann Lee

Vill önska er alla en riktigt god jul med årets julgranskula från Unicef! En tradition som vi har är att köpa den kulan, och i år är den fin och blå med änglar!
    Nu är allt klart här hemma! Vi ska bara sätta oss i soffan en stund, mumsa i oss något gott och njuta av tystnaden!

• Ann Lee

Fullt ös var det hemma hos oss igår med 11 pers i vår trea till radhus, varav 4 småbarn. Men roligt hade vi! Sköna lugna kvällen med små barn, så det blev slapparkväll i soffan igår, kan tänka mig någott liknande ikväll.

Idag har det varit en skönare dag. Jag gillar nästan juldagen mer - ingen hets, inget tidsschema och nerverna har släppt, barnen har fått sina klappar och kan ägna dagen till att leka med dem. Väntan är över. Nu har vi några sköna dagar framför oss. 

Bjuder på en bild från gårdagskvällen!

• Ann Lee

• Ann Lee

Äsch, julen är inte över än! Den gör bara lite uppehåll nu över nyår. Jag lyfte tillfälligt bort det röda i köket och plockade fram blått, vitt och guld. Imorgon vankas 3-rätters nyårsmeny. Vi firar bara med familjen (vi 4) eftersom våra vänner blivit sjuka.
    Riktigt många sjuklingar denna jul förresten. Har bokat in hur mycket besök och träffar som helst, och nästan alla blivit inställda pga att någon varit sjuk. Trist!

Hoppas ni får mysigt nyårsfirande!  

• Ann Lee

Här väntar vi med att plocka bort julen tills söndag. Så några dagar kvar.

Igår kväll drack vi glögg och då kändes det faktiskt som att det nu var sista glöggen för denna jul.

Vill ni se bilder från vårt nyårsfirande kan ni kila in på min blogg: http://frostrosor.blogspot.se/2013/01/gott-nytt-matbloggsar-och-nyarsbilder.html

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!