Jag längtar till jul!!!
Snyggt snöfall ikväll och hyacinterna här hemma har slagit ut! Mys!
Snyggt snöfall ikväll och hyacinterna här hemma har slagit ut! Mys!
Nu är det full sjukstuga här hemma. Så himla tråkigt! Vi lyckades iaf ta årets julkort i lördags innan så gott som hela familjen blev sängliggandes.
Och i söndags kväll beställde jag julkorten och almanackor till släkten.
Tur att jag hann med det.
Sitter iaf med tända ljus nu och myser med julmusik!
Fullt ös var det hemma hos oss igår med 11 pers i vår trea till radhus, varav 4 småbarn. Men roligt hade vi! Sköna lugna kvällen med små barn, så det blev slapparkväll i soffan igår, kan tänka mig någott liknande ikväll.
Idag har det varit en skönare dag. Jag gillar nästan juldagen mer - ingen hets, inget tidsschema och nerverna har släppt, barnen har fått sina klappar och kan ägna dagen till att leka med dem. Väntan är över. Nu har vi några sköna dagar framför oss.
Bjuder på en bild från gårdagskvällen!
Äsch, julen är inte över än! Den gör bara lite uppehåll nu över nyår. Jag lyfte tillfälligt bort det röda i köket och plockade fram blått, vitt och guld. Imorgon vankas 3-rätters nyårsmeny. Vi firar bara med familjen (vi 4) eftersom våra vänner blivit sjuka.
Riktigt många sjuklingar denna jul förresten. Har bokat in hur mycket besök och träffar som helst, och nästan alla blivit inställda pga att någon varit sjuk. Trist!
Hoppas ni får mysigt nyårsfirande!
Här väntar vi med att plocka bort julen tills söndag. Så några dagar kvar.
Igår kväll drack vi glögg och då kändes det faktiskt som att det nu var sista glöggen för denna jul.
Vill ni se bilder från vårt nyårsfirande kan ni kila in på min blogg: http://frostrosor.blogspot.se/2013/01/gott-nytt-matbloggsar-och-nyarsbilder.html