Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Nu har vi landat i julhuset =P. Vi skulle åkti onsdags, men vi fick bilproblem..... =/ Så idag blir det värma hus som gäller.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    BossHoss skrev 2017-12-01 13:26:22 följande:
    Oj redan? Jobbar ni därifrån med?

Vad är det första ni skall göra, förutom att få upp värmen
    Jupp, redan. Ja, vi kan jobba varsomhelst där det finns internetuppkoppling. Riktigt trevligt att sånna jobb =P 

Tja, det första blir väl att adventspynta lite. Imorgon ska vi hjälpa till att slakta en ko.
  • Aniiee
    Vixen90 skrev 2017-12-01 16:04:18 följande:
    Jag är ungefär 100% avundsjuk. Minst.

Just i juletid längtar jag nåt enormt efter en "riktig" bostad. Dvs ett hem med plats för gäster, ordentligt med julpynt och en duglig trädgård att uppleva snön i. Vår lägenhet lever inte upp till något av ovanstående.

Inredning är alltså min passion, och det är inte utan att det gör lite ont att inte kunna pynta som man önskar, särskilt när man ser andra pynta sina lyxiga hus. Jag har åtminstone gjort vad jag kan. (Redan förra helgen. Don't judge.) Och det finns en del guldkorn. Jag hittade bla till min stora lycka två jättesöta ekorrar

På söndag vill jag verkligen mysa med julmust, mjuk pepparkaka och julfilm. Det behöver bli lite mer stämningsfullt nu.

Åh! Och nu slog det mig att julkalendern börjar idag! Har ni sett den? Jag måste genast ta reda på om den är något att hänga i granen!
    Aw. Vilka söta ekorrar =)

angående julkalendrar... Jag debatterar med mig själv om jag ska se första avsnittet nu i kväll, eller om jag ska vänta till på söndag och se 3 avsnitt på en gång för att få en bättre uppfattning snabbt. Med varje avsnitt bara 12-14 minuter så är det lite svårt.....

Ooooooooch.... jag har öppnat första luckan i min kalender från Yankee candles =) Fresh cut roses =(..... en av få dofter jag är allergisk emot..... Sigh.
  • Aniiee

Wow, den hade åkt ner lååååångt.. =/

Första advent! Tända ljus, slappa med varm choklad och tv-spel (ja... det gör jag förstås varje dag....), se julkalendern (ska göra det nu....) och öppna en till lucka i Yankee candle-kalendern. Soft.

Har ni gjort något roligt/trevligt idag?

• Aniiee
    fluu skrev 2017-12-03 19:30:28 följande:

Alltså julkalendern...gimmie julkänsla snälla! Och förutsägbar i sann svt-anda som vanligt.

Jag har nu sett första avsnittet. Cringe-worthy. Ska se de andra två om en stund, men hoppet är inte på topp, om man säger så......

Men, jag har en hel lista med 40+ julfilmer som jag kan titta på istället.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2017-12-03 19:47:57 följande:

Jag tycker att årets julkalender är helt ok. 

Ja, vi får väl se. Det kanske blir bättre...
    fluu skrev 2017-12-03 19:52:43 följande:
    Själva historien är väl okej, men jag tycker att det blivit för mycket äventyr de senaste åren. Måste det ara så varje år? Jag vill ha det mer blandat fast med julkänsla och fokus på julen. Nu har jag ju barn så jag lär se alla avsnitt ändå eftersom det är läskigt och man måste sitta med, men jag ser nog också gamla godingar vid sidan av. Även dottern föredrar Pelle Svanslös och Sune i jämförelse:)
    Kan hålla med. Jag anser ju fortfarande att de ska göra julkaländer på Morfar Prosten =P
  • Aniiee
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-12-03 22:44:56 följande:

Någon annan än jag som varit på skyltsöndag?

Affärerna i det lilla samhället där jag bor hade skyltsöndag ikväll och det var full med folk ute. Det var korvgrillning på torget och barnen kunde träffa tomten (som av någon konstig anledning hade sin mottagning på vårdcentralen), det bjöds på glögg, pepparkakor och godis och gatan genom byn var kantad av marschaller. Så mysigt!

Vad mysigt. 
  • Aniiee

Kollar ju inte, så egentligen spelar det mig ingen roll vem eller vilka som är julvärdar. Men jo, det är någ ett bra val, och att de är två som dessutom känner varandra väl vid det här laget, kan säkert vara en trevlig dynamik, som sagt, om Erik bara har vett att ta det coolt, men det tror jag att han har. Eller, det vet jag att han har, egentligen.

Oh, ingefärssnittar =P. Jag har fått apelsinchokladbiskvier på beställning, så jag får väl göra det då...

• Aniiee

Jag har såååååååå ont i axlarna =( Bar nog alldeles för tungt hem från mataffären.

Jag bränner doftljus för fullt. Luktar så gott. Igår hette ljuset Christmas Cookie och idag heter det Festive Cocktail =P Så... söt och full? Solig

Jag är just klar med december-filmslista, och har upptäckt att det i princip aldrig börjar några julfilmer på bio i december. De börjar i November istället. Huh.

Jag har också sett Olaf's Frozen adventure. den var... förutsägbar, men väldigt gullig. Lite jul-feels i alla fall, jag tror jag lägger till den till julfilmlistan.

• Aniiee
    BossHoss skrev 2017-12-06 08:49:50 följande:
    In och fin hade ett par ljus som doftade äpplekaka typ. Mmmmmmm

Olof filmen var väl lite mysig, (alltid mysigt med snö)
    Nu får du ju räkna up listan över filmer och jag FÖRUTSÄTTER att trolltyg i tomteskogen finns med på den..

köpte klapp till frugan igår, och en paket medsådan där dyr fin choklad idag
    NU kan hon göra sin kvinnliga uppgift och sy sy sy  
    Räkna upp alla julfilmer på julfilmslistan? Ok.... Jag skrever hela och fetar mina favoriter.

Jadå, Trolltyg i tomteskogen finns med. Och Astrid Lindgrens jul (fast den anser jag är lite si och så på just den listan. Den skulle nog egentligen passa bättre på jul-avsnittlistan...)
    Annars är det, utan inbördes ordning:
    som sagt, Olaf's frozen adventure
    Love actually
    Nativity!
    Arthur christmas
    Meet me in St Louis
    White Christmas
    Home alone
    Elf
    Jingle all the way
    The snowman
    8 femmes
    A Christmas tale
    Life of Brian
    Rare exports
    National Lampoons Christmas vacation
    The muppet Christmas carol
    It's a wonderful life
    Polar express
    While you were sleeping
    Black christmas
    The Santa Clause
    Scrooge (1951)
    Bad santa
    Joyeux Noel
    The bishop's wife
    How the Grinch stole christmas (1966)
    How the grinch stole christmas (2000)
    Disney's A christmas Carol (2009)
    The shop around the corner
    Fanny och Alexander (igen lite diskutabelt, eftersom det bara är första avsnittet som gället)
    Scrooged
    Nightmare before christmas
    Tokyo Godfathers
    Blackadders Christmas carol
    We're no angels
    Home Alone 2
    Santa Claus the movie
    A Christmas story
    Miracle on 34th street (1947)
    Miracle on 34th street (1994)
    Gremlins
    Holiday Inn