Jag längtar till jul!!!
Nu har vi landat i julhuset =P. Vi skulle åkti onsdags, men vi fick bilproblem..... =/ Så idag blir det värma hus som gäller.
Nu har vi landat i julhuset =P. Vi skulle åkti onsdags, men vi fick bilproblem..... =/ Så idag blir det värma hus som gäller.
Wow, den hade åkt ner lååååångt.. =/
Första advent! Tända ljus, slappa med varm choklad och tv-spel (ja... det gör jag förstås varje dag....), se julkalendern (ska göra det nu....) och öppna en till lucka i Yankee candle-kalendern. Soft.
Har ni gjort något roligt/trevligt idag?
Alltså julkalendern...gimmie julkänsla snälla! Och förutsägbar i sann svt-anda som vanligt.
Jag tycker att årets julkalender är helt ok.
Någon annan än jag som varit på skyltsöndag?
Affärerna i det lilla samhället där jag bor hade skyltsöndag ikväll och det var full med folk ute. Det var korvgrillning på torget och barnen kunde träffa tomten (som av någon konstig anledning hade sin mottagning på vårdcentralen), det bjöds på glögg, pepparkakor och godis och gatan genom byn var kantad av marschaller. Så mysigt!
Kollar ju inte, så egentligen spelar det mig ingen roll vem eller vilka som är julvärdar. Men jo, det är någ ett bra val, och att de är två som dessutom känner varandra väl vid det här laget, kan säkert vara en trevlig dynamik, som sagt, om Erik bara har vett att ta det coolt, men det tror jag att han har. Eller, det vet jag att han har, egentligen.
Oh, ingefärssnittar =P. Jag har fått apelsinchokladbiskvier på beställning, så jag får väl göra det då...
Jag har såååååååå ont i axlarna =( Bar nog alldeles för tungt hem från mataffären.
Jag bränner doftljus för fullt. Luktar så gott. Igår hette ljuset Christmas Cookie och idag heter det Festive Cocktail =P Så... söt och full?
Jag är just klar med december-filmslista, och har upptäckt att det i princip aldrig börjar några julfilmer på bio i december. De börjar i November istället. Huh.
Jag har också sett Olaf's Frozen adventure. den var... förutsägbar, men väldigt gullig. Lite jul-feels i alla fall, jag tror jag lägger till den till julfilmlistan.