Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Vixen90 skrev 2017-09-22 15:46:30 följande:

Är det föra årets skinkor de säljer runt all helgona då?

Haha, nej, så länge håller inte kött =) Det slaktas ju grisar på löpande band i sverige, så helgskinkan är hysat nyslaktad.

Däremot brukar flintasteken vara överbliven julskinka....
    Fight for what you will, but you can't hide, 'cause all men must die.
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2017-09-22 19:44:19 följande:

Så, jag kunde inte hålla mig längre. Jag har tänt ljusslingan som sitter utomhus (lät den sitta kvar uppe sen förra året) så mysigt nu när det blivit mörkare om kvällarna. Drömmer

Mysigt.

Jag försökte tända ljusslingan i köket (för fan om den inte råkade sitta uppe sen förra året....) men den var stendöd. Jäkla billiga led-grejer där.... Måste köpa ny....
    Johnnyorange skrev 2017-09-22 19:49:24 följande:

Jag får ångest av jul.

Då är du antingen i fel tråd, eller på väg mot bot om du håller dig här =P
  • Aniiee

Ikea har släppt pressmaterial till årets "Vinter 2017"-Kollektion,

Vet inte hur mycket JUL det är, men vinter i alla fall.

press.ikea.se/vinter2017/

• Aniiee

Idag  har jag sett pepparkaksdeg i kyldisken och adventsljusstakar i coops reklamblad.

Tror inte att det är några julgrejer i paketet jag får på tis-ons, men är det det så.... fate, or something

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Aniiee
    Jeska skrev 2017-10-16 06:56:40 följande:

Hur många dagar är det kvar till jul? Älskar när alla jul saker kommer ut i affärerna och man kan bara gå runt och mysa.

69. sexigt värre =P

julafton infaller på en söndag, dvs fjärde advent, i år.
  • Aniiee
    BossHoss skrev 2017-10-16 08:35:28 följande:

Bor man i sthlms området MÅSTE man åka till brisak och deras julutställning, Aldrig sett så mycket julgrejer på ett och samma ställe i mitt liv. Det är sååå mysigt

Så jäkla långt ut till värmdö bara....
  • Aniiee
    Fiiee skrev 2017-10-16 11:20:00 följande:

Vi ska ha julafton hemma hos oss iår.

Jag har redan planerat julmaten. Och vilka som ska ta med sig vad

Det gäller ju att vara ute i god tid.

Längtar super duper mycket till advent nu! Kan inte tiden gå liiiite fortare?!

Jag sitter också och petar på julmatsplaneringen. Dock inte vilka som ska ta med vad, eftersom jag lagar allt själv. 

Vi verkar heller inte bli så många i år, bara syskonen med familjer, och, av någon intressant anledning, båda barna"skarornas" farmödrar. Det kommer bli intressant.
  • Aniiee

sprang till affären, hittade marabou polka, fick genast julkänslor.

• Aniiee
    Fiiee skrev 2017-10-17 09:48:39 följande:
    Hehe! Spännande!!

Vad får man inte missa att ha på julbordet??

Är lite nojig att jag glömmer något gott.
    påminn mig att svara på detta senare. 
  • Aniiee
    fluu skrev 2017-10-17 16:30:03 följande:
    Revbenen är helt enkelt oumphfileer marinerade i massa gottigt och som körs i ugnen. Exakt recept har jag inte eftersom det är min mammas specialitet.
    Ingenting mot dig personligen, men det riktigt kryper i min kropp när folk kallar mat för något det inte är...

Ligger helt på mig, dock =P
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!