Jag längtar till jul!!!
Var bor du och hur kan man bli din vän så vi får komma på ert julbord?
Om någon bor i stockholms-området så tycker jag att ni ska ta en sväng ut hit till huddinge sista helgen i Oktober (27-29, tors-sön). brukar finnas en del roligt på Jokkmokksdagarna. kanske inte direkt julsaker, men man kan fynda någon julklapp.
Och centrum i övrigt är mysigt över lag, så bara därför. Och har man ungar med sig kan man knalla upp till rådsparken och hälsa på åsnan och ta en fika och låta ungarna leka i lekparken.
När börjar alladin/paradisasken att säljas?
Idag höll jag på att "svimma" när jag var inne på Åhléns, inte nog att dem höll på att plocka upp julsaker. Jag hittade en hel hylla fylld med olika julchoklad ifrån LIndts: olika chokladkalendrar, chokladparaplyn, chokladbjörnar m.m. sen hittade jag en Yankee Candle-kalender som jag funderade på om jag skulle ta och köpa i år. Sniffade även på Åhléns egna doftljus med juldofter. Ah, hamnade i sjunde julhimmeln . Sen handlade jag några flera saker till dotterns paketkalender: en liten söt snögubbe och 2 magneter med hästar på. Kunde inte heller låta bli att köpa 2 st julkulor med fina motiv på.
Ok, så jag blev alltså fattig på åhlens, och så såg jag att det kanske, möjligtvis, inte så troligt, men i alla fall, blir snö(blandat regn) här nästa lördag, Kanske.....
Jag såg ett tips också att slå in alla julfilmer i omärkta paket och ta en på random varje dag fram till jul (eller ett par varje helg, eller whatever). Låter skoj. jag får ta och göra det, vi kommer ju vara hos brorsan varenda helg i december.....
Har lyssnat på julmusik-playlisten idag :) sambon protesterade knappt ens :)
I veckan som kommer blir det lite mer mjuk pepparkaka, och eftersom det är löning snart så "behöver" jag väl lite julpynt Och så julklappar förstås! Men det är tusen gånger svårare att hitta.
Kan ni inte berätta om fler tilltänkta julklappar som ni ger bort till vuxna? Antingen i år, eller som varit uppskattade tidigare år. Tex till era föräldrar/syskon/partners? Vill gärna ha julklappatips, men jag har inga barn att köpa åt, utan samtliga är vuxna, så pingvingårdar eller glitterpennor går nog inte hem
När jag gick upp i morse stod det ett juldoftljus och brann i badrummet =P
Lookie, lookie vad jag hittade på Coop =P
Inte min bild, men whatever. ska lägga en egenfottad bild på bloggen sen när jag har batterier i telefonen igen.
Vecka 47 åker adventspyntet upp här!!! Lääääängtar! Jag fyller år då.. och det är SÅ mysigt att ha kalas med stjärnor, ljusstakar och allt det dära uppe.