-
Jag är inte heller superförjust, i marshmallow-godis överhuvudtaget, men eftersom jag håller på att försöka etablera en mat-test-blogg så måste jag ju testa ny mat och nytt godis när det dyker upp =PBossHoss skrev 2017-10-24 08:35:07 följande:Är det bara jag som inte gilalr skumtomtar? tycker de är så förbenat sötaVet inte än. fick inte igång mobilen först, och sen blev det för sent. ska smaka idag.molly50 skrev 2017-10-24 09:15:50 följande:Var de goda?
-
det är väl risken =PBossHoss skrev 2017-10-24 13:56:05 följande:Ha ha ha skulle jag haft en sådan blogg hade jag fått byta namn efter ett tag till FATSO - bloggen
-
Yay =PMissFrost skrev 2017-10-24 18:30:16 följande:
Kom just på att det är 2 månader kvar tills det är jul.
Vad tror ni om årets julkalender förresten? Jakten på tidskristallen ,Eva Rydberg och Rikard Wolff är med i den.
Jag har inte kollat så mycket om årets julkalender. Saknar lite när jag var ung och mamma hade stenkoll, för hon översatte alla artiklar som kom under året. Meeeen...... Jag gillar ju båder Rydberg och Wolff, så jag kommer titta bara därför (Rikard Wolff var min första kändis-crush.....) -
Nu har jag öppnat skumtomtarna. De luktar som svenska bär. Lite hallon-jordgubb-smultron-lingon-igt. Smakar som... jag vet inte riktigt. Blandsaft och lingondricka? Typ.... och lite "kritigt"/mjöligt. Inte så vansinnigt söta, de har en sur/syrlig överton.
Helt ok att äta tillsammans med nutella och mjölkchoklad. Det syrliga bryter av bra.
-
jag ser bockar i originalinlägget, frågetecken där du citerade dig själv =PMissFrost skrev 2017-10-26 09:01:36 följande:Hm, det skulle bli "bocktecken" och inte frågetecken
-
Man ska alltid testa allt minst en gång =Pmolly50 skrev 2017-10-26 09:29:05 följande:Så det är värt att testa då?
-
Upplevelser.Jeska skrev 2017-10-31 19:21:56 följande:
Bra fråga. Vad köper man till sina föräldrar som redan har allt. Och jag vet att prylnads saker är ett big no no. Så det gör det ännu svårare...hm
-
Yay!MissFrost skrev 2017-11-05 15:02:00 följande:
Fatta att det är bara 4 veckor kvar tills 1:a advent...Yay!
Då ska vi åka ut till en gammal släktgård och börja julförberedelserna. Jag har tingat en hel gris och en halv ko..... -
Ja, jag älskar våra jular. Bara be vädergudarna om lite snö också, så blir det perfekt.MissFrost skrev 2017-11-05 15:43:13 följande:Låter mysigt det
Säg att min bror skrivit ett kort inlägg om vår jul här på FL. "Det skulle inte förvåna mig om hon går in och slaktar djuren själv hos bonden". Eh..... han känner mig lite för bra tror jag =P -
Massor....Eena skrev 2017-11-05 17:05:33 följande:
Är det någon som har tips på bra julfilmer för barn? Brukar alltid ha några filmer i paketkalendern.
arthur christmas (arthur och julklapssrushen) ETT MÅSTE!
Disney's A christmas carol från 2009
Musses julsaga
Mickey's once/twice upon a christmas
ensam hemma 1 och 2
The santa clause
Santa clause the movie
A christmas story
Polarexpressen
How the grinch stole christmas från 1966(?)
De flesta av dessa finns dubbade till svenska, och är för lite olika åldrar.
sen vill jag lägga till ett par svenska.
Astrid Lindgrens jul (klipp från astrid lindgrenfilmer)
astrid Lindgrens novellfilm "Nånting levande åt Lame-kal" (tyvärr verkar det som att den enda versionen som finns har ett par minuter av förstört ljud....)
Ett helt gäng julkalendrar från 80- och 90-talet. även dagens ungar uppskattar dem. "Min" 8-åring ser mycket hellre dem än de som kommit de senaste 8 åren, med ett par undantag.