Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

bustösen skrev 2011-10-21 10:22:30 följande:
    bara fem veckor kvar till första adventhelgen =) 

adlibris here i come, dags att fixa julklappar till stora sonen och mamma, harry potter och rickard wolf har de önskat sig =)  
    Åh, kommer fortfarande ihåg när jag fick den första Harry Potter-boken i julklapp. Jag var väl typ 12 tror jag och det var en perfekt julklapp. Då var ju i och för sig nytt hela grejen nu och det var när första boken släpptes på svenska. Men vilken underbar magisk jul-/nostalgikänsla jag fick av ditt inlägg bara för det. Åh. 
  • GossipGirl
    Pigelinen skrev 2011-10-29 10:22:38 följande:
    ?
    jo men denna lista har vi ju gjort tillsammans, får man inte skriva om sånt då längre?
    Kanske ska kommerntera om de som lagt in bilder också då... får kanske itne lägga in bilder heller längre då...

Jag fattar nada??? Har ju varit borta en vecka men tydligen missat massor...
    Äh, klart vi kan ha den här :) Det är ju som sagt här den gjorts.
  • GossipGirl

Nu är vi inne i november! Yeay! Jag tänker inte pynta med något juligt, det är alldeles för tidigt för mig. Dock ska jag fram med extra mycket ljus och nya kuddar och så. Men jag har inte så mycket traditionellt julpynt med tomtar och så. Är mycket mer för ljus, fårskinn, grått, glitter, granar och så :) Så lite smått åker fram men de enda två tomtarna jag har och adventsljusstakarna får absolut inte komma upp innan första advent. Bara 26 dagar kvar :)

Och så längtar jag efter glöggen... Och lussebullarna. Mmm. Har fuskat med must och pepparkakor men resten ska jag minsann sukta efter ett tag till.

• GossipGirl

Vet inte hur många av er som är i bildtråden också men jag tänkte ändå lägga upp en bild här. Jag gjorde lite höst-/julpynt häromdagen. Jag älskar att "lull-lulla" här hemma året om (pynta med lantliga saker, lite shabby, älskar ljus och sånt!) så jag ville göra lite pynt att lägga i ljusfat och i blomkrukor nu när det blir så mörkt och man har mycket ljus tända.

Plockat i naturen, köpt billigt på affären eller gjutit själv - sen på med lim och glitter :)

• GossipGirl
    Shadowcat skrev 2011-11-01 09:31:09 följande:
    GossipGirl: Vart har du hittat näverstjärnorna? Eller har du gjort dom själv? Dom var jättefina :)

Hittade dom på en lågprisaffär så dom är nog svåra att få tag i :( 10:- för en hel påse. Säkert över 100 stjärnor i den. Affären heter Prisstopp.
  • GossipGirl

Helt jäkla underbart att ni laddar upp så mycket bilder nu! :) Jag längtar efter att få gå in och titta på allt erat pynt, pyssel och era köp.
    Keep it up. :) 

• GossipGirl
    Koppkaka skrev 2011-11-18 22:24:22 följande:
    Jag har just nu 8 paket saffran hemma, den måste vara billig iår. Förut för några veckor sen sålde Ö&B 2 paket för 18 kronor, sen hade jag två kuponger på Ica Supermarket som sålde 3 för 30. Nu säljer Ö&B 2 för 15! :O
    Då gäller det att ta sig till ett Ö&B och bunkra upp då :) För billigare än så borde det väl ändå inte kunna bli.

Vet ni vad, alla finingar i den här gruppen? Nu har vi suttit här sedan september(?) och pratat om och längtat efter julen. Och nu, om bara en endaste ynka liten vecka är det faktiskt adventhelg. Nu är det plötsligt "legitimt" att rota fram alla julgrejer och bjuda in alla vänner på julbak, för det är nu det är dags.
    Visserligen kommer jag hålla på julpyntet (bortsett från ett par hyacinter och en ljusslinga) till nästa helg men jag känner ändå att tiden att njuta är här :) 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!