Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

44 dagar kvar till julafton
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Påven Johanna II skrev 2016-11-10 14:52:39 följande:

Jag har ställt in julen i år och åker till Gambia i stället.

Låter som en idé, om man vill det =)
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Påven Johanna II skrev 2016-11-10 15:04:34 följande:
    Jag har arrangerat samtliga jular i 23 år, jag tar paus ett år nu.
    Ja, då kan det vara dags för ett break =P
  • Aniiee

Idag är det 43 dagar kvar till jul.

Idag är det även chokladens dag. Yay.
  • Aniiee
    Jeska skrev 2016-11-12 16:57:49 följande:

Nu saknas en bild :)

Nähä! inte då!

42 dagar kvar
  • Aniiee

Igår kväll när vi var ute med ett koppel hundar så räknade vi 9 adventsljusstakar i fönstrena. 6 i höghusen och 4 i villaområdet.

• Aniiee
    Jeska skrev 2016-11-16 06:39:11 följande:

Lite tips om jul filmer önskas :)

Arthur Christmas (2011)
    It's a wonderful life
    Meet me in St. Louis
    Miracle on 34th street (1947)
    Mickey's Christmas Carol
    The Muppet Christmas Carol
    Christmas Carol 1984
    Scrooged
    Barbie i Nötknäpparen (I know... men den är faktiskt rätt bra)

Även (serieavsnitt):
    Lost - The constant (säsong 4, del 5 (kommer nu skrivas som s00e00))
    How I met your mother - How Lily Stole Christmas (s02e11)
    Will and Grace - Jingle Balls (s04e11)
    Cheer's - Where there's a will (s02e12)
    The Simpsons - She of little faith (s13e06) och The Simpsons Roasting... (s01e01)
    Twilight Zone - Night of the meek (s02e11)
    Ally McBeal - Silver bells (s01e11)
    House - Joy to the world (s05e11)
    Supernatural -. A Very Supernatural Christmas (s03e8)
    Scrubs - My own personal jesus (s01e11)
    Buffy the Vampire Slayer - Amends (s03e10)
    Doctor Who - The Snowmen (s07e6)
    Bones - The Man in teh Fallout Shelter (s01e09)
    NCIS - Faith (s07e10), Newborn King (s09e11) och Silent Night (s06e11)
  • Aniiee

Oh, btw, se gärna The Dom på youtube och hans Lost in Adaptation på Christmas Carol. Här är första delen:

• Aniiee
    Jeska skrev 2016-11-17 06:53:28 följande:

Tack snälla. Älskar jul filmer. Så nu har jag många mys stunder att se framemot med kidsen. :) Hur många tittar på kalle på julafton? För mig är det bara ett måste :) Hur gör ni?

Som Klickerträna skrev, det står på. Dock håller jag på att knåpa ihop en egen Disney-jul-medley-thingy. JAg tänkte att jag skulle knåpa ihop 1-1,5h, inklusive övergångar. Säg till om du/ni vill veta mer om det/vilka delar. Jag kan ju tyvärr inte dela själva arbetet, för det..... skulle nog inte "The Mouse" gilla.
  • Aniiee
    Jeska skrev 2016-11-20 08:54:40 följande:

Absolut. Och saknar lite jul bilder på sidan. Vi närmar oss första advent :)

Jag med. Mina grafikkort blåste samtidigt. Fick hem nya idag, så nu är jag igång på allvar igen.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!