Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Klickerträna skrev 2016-11-09 02:09:00 följande:
    Är det i Sthlmsområdet?
    Jag är riktigt taggad på en snöpromenad imorgon med hunden! (Sedan kan det gärna få bli lite varmare igen, fram tills advent. Då önskar jag snö igen. Därefter till lucia, sedan jul och sist nyår. Det är väl ett enkelt schema att hålla för vädergudarna? )
    Yupp-the-yupp. Och det har vräkt ner nu på morgonen/förmiddagen. Försökte ta en bild på kyrkan, men.....

Kyrkfan syns ju inte.... Lite svagt kan man ana det svarta klockhuset. 

Bytte fokus till den gamla byskolan (numera hembygdsmuseum) istället, men även det gick.... så där..... Uthuset syns, men inte själva skolan. Men det beror nog mest på vinkeln. Står en tor gran ivägen. Nu har det i alla fall slutat snöa. För tillfället....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee

45 dagar kvar till jul.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-09 13:31:30 följande:
    Kan verkligen inte se dina bilder :( Varken i mobilapp, dator eller ens med gamla FL
    Aw, vad irriterande.

Hm.... 

Häng kvar...
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-09 13:31:30 följande:
    Kan verkligen inte se dina bilder :( Varken i mobilapp, dator eller ens med gamla FL
    Kolla om du ser på bloggen istället.

jagdumparmiddagen.blogspot.se/
  • Aniiee
    molly50 skrev 2016-11-09 15:39:07 följande:
    Går inte att se på bloggen heller. 
    Meh, vad är det för del på era telefoner/datorer? =P
    molly50 skrev 2016-11-09 15:41:08 följande:
    Här vräker det fortfarande ner.
    Ser knappt skogen bortanför vårt hus.  

Tänkte gå och tända en brasa i kaminen och sätta mig framför och kanske ta mig en kopp kaffe och en pepparkaka och titta i en jultidning och mysa litegrann.  
    Mysigt =)
  • Aniiee
    Jeska skrev 2016-11-09 16:15:39 följande:

Tack för alla fina bilder Aniiee...

Ser du dom?
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-09 16:34:49 följande:

Ser inte på bloggen heller
    Förstår inte vad det beror på.

Vad knäppt.
  • Aniiee

Ursäkta att jag använder er som felsökare här, men syns nedräkningsbilden på bloggen?

• Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-09 17:19:14 följande:
    Jaaa, nu går det!
    Och: WOW, vad mycket snö! 
    Här ligger små ledsna halvtöada snöhögar längs trottarkanterna. Det är vad man får nöja sig med om man bor söderut .
    Yay! Då vet jag, inte dra bilder direkt från dropbox till bloggen (eller FL. för den delen, jag gjorde detsamma här)

Ja, alltså, min lilla Dixie (sheltie) hoppar sig fram på promenaderna, för snön står henne upp till hakan. Hon kom sedan på den brillianta idén att hoppa upp på Luckys (samojedens) rygg. Synd att jag inte hade kameran med mig....

Var inte så avis. Det ska bli plusgrader här i natt.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!