Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Fiiee skrev 2016-09-03 11:53:15 följande:

Oh! Hur tidigt tar ni fram adventspyntet???

Jag får veeeeerkligen hålla mig. Men runt en vecka innan.. Kanske två

Första advent. Eller dagarna innan, om det händer något specielt. Första advent ligger tidigt i år =P

Det blir en massa jushopping för oss den här hösten, då jag och gf flyttar och vi har bestämt oss för att köpa allt allt allt nytt till hela lägenheten, förutom några smågrejer som vi ärvt på varsitt håll, så i julväg har vi 1 bonad, 1 duk och 1 väämeljus"lykta" i form av en gran. Vi har inte ens en julgranskula.... =P
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Aniiee

Nästa vecka ska vi ha en julefterrätt. Hoppas det finns glögg kvar i något skåp...

• Aniiee
    Fiiee skrev 2016-09-14 19:22:42 följande:

OCH!! 14 måndagar kvar tills jul! Fatta att det går fort

För fort. Jag har fortfarande bara skrivit 2 inlägg till julbloggen, och jag ville ju vara i alla fall 10 "ahead" till på tisdag.... =/

• Aniiee
    MissFrost skrev 2016-09-23 19:15:18 följande:

Apropå gröt, årets smak på Juleskum: Tomtegröt och kanelsmak. Den fick en 1:a i betyg på Mitt kök.se. Låter inte särskilt gott men å andra sidan så gillar jag inte skumtomtar

Tänkte precis fråga om någon som hört detta. Personligen är min reaktion på det: Vidrigt, hur FN tänkte de där?
  • Aniiee
    Vestra skrev 2016-09-23 21:47:08 följande:
    Åh, jag tycker det låter jättegott! Har varit äckliga smaksättningar några år nu, så ser fram emot denna. Men originalet är förmodligen fortfarande bäst! 
    Vad har det varit för några på senaste? Kommer bara ihåg att de haft clementin något år, och den var ju ok.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-10-04 17:39:14 följande:
    Ja, det börjar komma där också nu :) Trevligt!

Ser fram emot julskyltning! Hoppas det kan bli lite snö tills dess också. Här nere i söder är vi inte så bortskämda med det. Ibland får vi inte ens till julafton eller nyår, så man ska kanske inte be om för mycket. Men nog är det mycket mer stämningsfullt när det faller vita fluffiga skapelser från himlen och det knarrar under skorna.
    Jag kommer hålla tummarna. Hårt!
    Påminn mig inte om vintern riktigt än. Plockade upp min vinterjacka (som är som en kappa, för jag är så jävla kort...) och upptäckte till min fasa att dragkedjan har spruckit =/. Nu måste jag byta dragkedja. Eller rättare, nu måste jag betala för att få dragkedjan bytt. Undrar var har i krokarna jag kan göra det....
  • Aniiee
    fluu skrev 2016-10-06 19:24:38 följande:

tyckte att ikea hade ett trist julutbud i år.

Tyckte inte jag. Det var mil bättre än förra året. 
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-10-06 20:54:31 följande:
    Åh, men det är ju så mysigt när alla pyntar sina hem och ställer ljusstakar i fönstren och det är tyst, vitt av snön och krispigt kallt i luften! Jag längtar verkligen tills marken snötäcks och det är mörkt ute mitt på dagen och alla fönster lyser!

Och jag har inhandlat skor och vantar till i år. Jag har en jacka som funkar till hundpromenader, men även jag måste lösa problemet med en vardags-vinterjacka. Men det är också något jag ser fram emot! :>
    Jag älskar det också. Alltihop. Men jag var ute med hundarna idag på morgonen (händer så där jätteofta att det är morgon när vi går ut....) och det var aningens kallt med bara munkjacka. 

Julmust är jag inget fan av, men varm choklad och mjuk pepparkaka är såååååååå gott och mysigt. Jag ska plocka fram julkokboken och julkorten i receptlådan och fundera på vad som kan hamna på tapeten därifrån i år. Bara sidorna i kokboken inte trillar ur, för den är rätt välanvänd, om vi säger..... Särskilt mittensidorna, där kakorna är =P
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!