Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2015-10-25 00:56:47 följande:

Åhléns här i stan har YC. Plus flera andra butiker, bland annat en blomsterbutik. Men ni kanske bara pratade Stockholm.

JA, Florimell skulle ju till "Hufudstaden", så det var liksom det jag utgick från =P
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee
    Krullens skrev 2015-10-26 15:35:48 följande:

Någon mer som ska gå på Julgalan? www.julgalan.se alltså.

Oh, GOD no! Spare me!
  • Aniiee

Två små röda luvor och en fårskinnsfäääääääll!

*skrålar*

• Aniiee
    Koppkaka skrev 2015-10-30 20:16:41 följande:
    Skumpar runt omkring, skumpar runt omkring!
    Solig

Jag kanske är lite barnslig, men den är en av mina favorit-julsånger. Slår "nu tändas" med hästlängder. (sååååå tråkig, även i 3-åriga aniiees version)
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2015-11-01 22:45:36 följande:

Det är fyra veckor kvar tills första advent.  Tomte

Yay =)
    fluu skrev 2015-11-02 15:17:38 följande:

Bakade juligt så det förslår, muffins som blev ett möte mellan mjuk pepparkaka och chokladkaka. Annars har jag  verkligen fått hålla i mig i år med att ta ut julen i förskott(som jag annars alltid gör) eftersom jag dels har längtat sedan i februari och är lite rädd att längtan ska gå över innan jul(eftersom jag redan börjat längta lite till vår, påsk och sommar igen Tyst) och dels för att vi blir få i år och de som kommer är inga storätare eller gottegrisar så i år kör vi de klassiska grejerna vi inte vill vara utan och ska inte, ska inte, ska inte prova nytt.

Mums! Och du har rätt. Svårt att låta bli att ta ut alltihop i förskott =P
  • Aniiee
    fluu skrev 2015-11-02 15:37:22 följande:
    Ja, det är det verkligen! I vanliga fall brukar längtan sätta in i typ juli och jag släpper alla hämningar efter septembers utgång, men i år tvingar jag mig själv att blunda och tänka på annat.
    Djupa andetag =) 

Men jag ska inte säga så mycket. Ungarna har önskat sig jul-kyckling till middag i veckan =P
  • Aniiee
    husbyggemama skrev 2015-11-03 07:01:20 följande:

Vad är jul-kyckling? *nyfiken*

Ursäkta sent svar, jag får inga notifieringar för den här tråden av nån anledning =/

Julkyckling är kyckling som jag stoppar med en brysselkålsröra och penslar med en glaze/marinad med julmust i och steker hel i ugnen.
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2015-11-08 14:22:29 följande:

Bara tre veckor kvar tills första advent, nu går tiden verkligen fort. Jag kommer att pynta redan om två veckor då dottern även detta år fick biljetter till Sweden International Horse Show. Så helgen den första advent är vi uppe i Stockholm så jag vill hinna få upp allting innan vi åker. 

Bara 3 veckor... och det är fortfarande 10 plusgrader i stockholm..... blir ingen snö till jul i år inte....
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2015-11-08 15:22:42 följande:
    9,8 plusgrader här så det lär nog inte bli nog snö här heller skulle jag tro.
    *gråter blod*
  • Aniiee
    Cajza85 skrev 2015-11-08 19:07:10 följande:

Haft en mysig EM/kväll på huseby julmarknad. Längtar massor till jul. I år blir det dock en flytt från hus nu till min killes lgh för att sedan i dec typ 18:e flytta till gemensamt igen ????. Japp igen haha. Vi skilde oss i juli men har hittat tillbaka till varann ????. Så julpyntning blir inte förrän i nya lgh. Längtar massor!! ????

Så kan det gå =P

Vad fint med alla ljus. Här är så beckasvart hela tiden att man kan bli deprimerad för mindre.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!